Citat:
[/b]
Jag kan hålla med dig om mannen NF mötte var en oskyldig fotgängare och inte hade med mordet att göra. Då hade han antagligen inte valt och gå där ute. Men nu tänker jag mig istället att mannen NF möter är GM som planerar att skjuta OP om någon minut, när de når fram till korsningen med Tunnelgatan.
Han ser NF på avstånd komma LOP som han själv går några meter bakom Han går då ut mot trottoarkanten för att hålla avstånd till vittnet vid mötet. Han saktar också in sin promenadtakt något vid mötet för att ha reklampelaren som skymmer en del mellan sig själv och NF.
Jag kan hålla med dig om mannen NF mötte var en oskyldig fotgängare och inte hade med mordet att göra. Då hade han antagligen inte valt och gå där ute. Men nu tänker jag mig istället att mannen NF möter är GM som planerar att skjuta OP om någon minut, när de når fram till korsningen med Tunnelgatan.
Han ser NF på avstånd komma LOP som han själv går några meter bakom Han går då ut mot trottoarkanten för att hålla avstånd till vittnet vid mötet. Han saktar också in sin promenadtakt något vid mötet för att ha reklampelaren som skymmer en del mellan sig själv och NF.
Hur passar det ihop med din ensamma galning som mördar Palme 10m från AB och flertalet bilar? Skulle han va så orolig för vittnet NF?
Fast enligt bilden så har han inte skylten mellan sig och NF när de möts... Jag lägger ingen tanke på det med en liten hastighetsskillnad. Man kan inte se en liten hastighetsskillnad pga folk har olika långa ben och egen gångstil mm.
Jag tror Tensonmannen är mördaren. Jag tror han inte var orolig för vittnen ska peka ut honom men för att hans attack ska stoppas av ett vittne. Detta för att hans enda mål är att knäppa Palme. Därför dröjer attacken ända till Tunnelgatan - när NF passerat sen länge och AB känns på tryggt avstånd eller överförfriskad. Palme ska dö, det är prioritet 1, att komma undan kanske inte ens är en tanke i mördarens huvud. Palme ska dö - allt annat är i skuggan av det. Först när han ser att skottet är dödande så blir flykten en prioritet.
Såg nån form av rekonstruktionsbilder på placeringen av Mårtens möbelaffärsman. Intressant, inte sett förr.
Känner nån till en samling på alla bilder?