2022-05-08, 04:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Har fått en stor buckla på mitten av näsan på grund av att en kille slog till mig hårt i ansiktet för ett år sedan. Det har inte läkt. Det syns tydligt i profil. Har IF som försäkringsbolag.
Vad tror ni att jag kan få ut?
Har person och olycksfallsförsäkring
Uppsökte du sjukvård i samband olyckan?
Citera
2022-05-08, 18:00
Avstängd
frekkinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av al-Kebab
Uppsökte du sjukvård i samband olyckan?

Nej jag trodde bara det var en svullnad som jag trodde skulle läka. Sedan en gång när jag fick besvär med något annat så frågade jag snabbt läkaren om näsan och han sade bara att det säkert kommer att bli mindre med tiden, inte mer med det.

Snackade med mitt försäkringsbolag och de ville att jag skulle skicka in bilder. Man ser det tydligt i profil alltså, så det är inget skitsnack så att säga. Vet dock inte om det räknas som "Framhävande" missprydande eller vilken skala det än är.
Men tänk dig en rak näsa (som det var i början) jämfört med en nu "bulkig" näsa. Förjävla fult i profil och detta har ju dragit ner på självförtroendet som fasen.

Någonting borde jag väl vara benägen till? Funderar på att göra en näsplastik, spruta in filler eller någonting för att släta ut för så här kan det inte se ut.
Citera
2022-05-09, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Nej jag trodde bara det var en svullnad som jag trodde skulle läka. Sedan en gång när jag fick besvär med något annat så frågade jag snabbt läkaren om näsan och han sade bara att det säkert kommer att bli mindre med tiden, inte mer med det.

Snackade med mitt försäkringsbolag och de ville att jag skulle skicka in bilder. Man ser det tydligt i profil alltså, så det är inget skitsnack så att säga. Vet dock inte om det räknas som "Framhävande" missprydande eller vilken skala det än är.
Men tänk dig en rak näsa (som det var i början) jämfört med en nu "bulkig" näsa. Förjävla fult i profil och detta har ju dragit ner på självförtroendet som fasen.

Någonting borde jag väl vara benägen till? Funderar på att göra en näsplastik, spruta in filler eller någonting för att släta ut för så här kan det inte se ut.
Jag förstår helt problematiken, men försäkringsbolag brukar kräva att man uppsökt sjukvård. De kollar journalen. Men jag är ingen expert, så om du redan hört av dig till ditt försäkringsbolag och de berg dig skicka in bilder så ska du väl göra det också.
Citera
2022-07-24, 13:52
Medlem
Nyfiken om någon fått ersättning för acneärr? Har koloidiala ärr över hela axelpartiet från tonåren, skulle blekna med åren sas det men inget hände. Besökte sjukvården för min tonårsacne, åt tetralysal (?) och andra läkemedel.
Citera
2023-01-01, 20:00
Medlem
Skadat finger?

Jo jag skadade ett finger i en arbetsplatsolycka för två år sedan....krossade fingertoppen . flera operationer efteråt men nu skapligt bra ändå...nageln är krokig å ful men funkar...så min fråga är om nån har en aning om vad skadestånd det kan röra sig om ??? vänster långfinger å högerhänt..
Citera
2023-01-01, 20:12
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Jo jag skadade ett finger i en arbetsplatsolycka för två år sedan....krossade fingertoppen . flera operationer efteråt men nu skapligt bra ändå...nageln är krokig å ful men funkar...så min fråga är om nån har en aning om vad skadestånd det kan röra sig om ??? vänster långfinger å högerhänt..

Har du anmält skadan när det skedde? Har du fotat ärr och allt annat och skickat in dessa?

Svarar du ja på båda frågorna så kommer du få resultatet från försäkringsbolaget, vi kan tyvärr inte sitta här och gissa.
Citera
2023-01-01, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Har du anmält skadan när det skedde? Har du fotat ärr och allt annat och skickat in dessa?

Svarar du ja på båda frågorna så kommer du få resultatet från försäkringsbolaget, vi kan tyvärr inte sitta här och gissa.
Japp...fullt av foton å anmält på företaget samt alla papper från sjukhuset...fick där rådet att vänta minst ett år innan jag gör nått....men tack ändå...var mest nyfiken på om nån annan råkat ut för liknande...
Citera
2023-01-01, 21:23
Avstängd
LostinDarknesss avatar
Låter konstigt.

Vet bara detta; Din arbetsgivare skulle ha anmält skadan till arbetsmiljöverket. Likaså skulle du ha anmält skadan själv till AFA. Du måste ha gått på sjukersättning iomed operationerna? Så då ska det finnas registrerat hos försäkringskassan? Kopior med läkarintyg måste alltså finnas?

Ring AFA imorgon och fråga dom!
Citera
2023-01-01, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Låter konstigt.

Vet bara detta; Din arbetsgivare skulle ha anmält skadan till arbetsmiljöverket. Likaså skulle du ha anmält skadan själv till AFA. Du måste ha gått på sjukersättning iomed operationerna? Så då ska det finnas registrerat hos försäkringskassan? Kopior med läkarintyg måste alltså finnas?

Ring AFA imorgon och fråga dom!
Allt är registrerat å ja helt sjukskriven i 8 veckor sen gick jag i pension.
Citera
2023-01-01, 21:35
Avstängd
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Allt är registrerat å ja helt sjukskriven i 8 veckor sen gick jag i pension.
Okej, vad bra!

Jag kan inte mer än det lilla som jag skrev..
Hör med Afa som sagt.

Beklagar din skada.. Hoppas allt löser sig för övrigt för dig. Mvh
Citera
2023-01-01, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Okej, vad bra!

Jag kan inte mer än det lilla som jag skrev..
Hör med Afa som sagt.

Beklagar din skada.. Hoppas allt löser sig för övrigt för dig. Mvh
Ja tack du...inget kul att avsluta så men papperna ligger här å jag skall ta tag i det nu...
Citera
2023-04-25, 12:19
Medlem
lunarluddes avatar
Hej. Har en massa ärr som jag fått utav acne i ansikte,rygg,bröst. Jag tror mig minnas att jag fick ersättning för länge sen för ärren via barnförsäkring på Folksam. Men har blivit värre efter det då jag precis blev klar med min roaccutan kur(medicin mot acne);efter 10 månader. Och har värre ärr nu än förut. kan man söka ersättning i vuxen ålder? Tacksam för svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in