2021-10-09, 12:32
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Är det hemförsäkringen man ska prata med då?

Nej, du kontaktar ditt försäkringsbolag. Rekommenderar inte Insurello, de tar även 25% av summan du får utbetald men har en maxtak på 25000:-. De tar betalt för saker som du kan ordna helt själv gratis, påminner lite om Lexbase. Men folk är väl bekväma av sig.
Citera
2021-10-09, 19:20
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Nej, du kontaktar ditt försäkringsbolag. Rekommenderar inte Insurello, de tar även 25% av summan du får utbetald men har en maxtak på 25000:-. De tar betalt för saker som du kan ordna helt själv gratis, påminner lite om Lexbase. Men folk är väl bekväma av sig.

ok, jag har ingen privatpersonsförsäkring, så det är nog bara att gilla läget!

såhär ser ärret ut.

https://imgur.com/M6ToAz4
Citera
2021-10-10, 14:05
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
ok, jag har ingen privatpersonsförsäkring, så det är nog bara att gilla läget!

såhär ser ärret ut.

https://imgur.com/M6ToAz4

Väldigt konstigt om du inte skulle kunna få ut ersättning för det..?
Det är ju ett rätt rejält ärr.

Har själv bara bra att säga om Insurello, men om dom nekade dig så testa tipset du fick av Kraftkarl, kostar som sagt inget att ringa och höra sig för.

Nu minns jag inte kriterierna som ska uppfyllas om man ska kunna få hjälp via Insurello, men kanske ska du ringa dit och prata med någon?
Misstänker att du gjorde ”självtestet” som finns på deras hemsida?
För som jag skrev, det där var ju ett ganska rejält ärr.

Lycka till 🍀
Senast redigerad av MissDecibella 2021-10-10 kl. 14:08.
Citera
2021-10-10, 18:45
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Väldigt konstigt om du inte skulle kunna få ut ersättning för det..?
Det är ju ett rätt rejält ärr.

Har själv bara bra att säga om Insurello, men om dom nekade dig så testa tipset du fick av Kraftkarl, kostar som sagt inget att ringa och höra sig för.

Nu minns jag inte kriterierna som ska uppfyllas om man ska kunna få hjälp via Insurello, men kanske ska du ringa dit och prata med någon?
Misstänker att du gjorde ”självtestet” som finns på deras hemsida?
För som jag skrev, det där var ju ett ganska rejält ärr.

Lycka till 🍀

Mm, tack, men som sagt, inget privatförsäkring bara hemförsäkring...
Citera
2021-10-11, 05:16
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Mm, tack, men som sagt, inget privatförsäkring bara hemförsäkring...

Testa ring dom då..?
Det värsta som kan hända är att du får ett ”nej”, men då har du försökt åtminstone.

Dock tycker jag det hade varit väldigt märkligt om du inte skulle kunna få någon typ av ersättning från någonstans för det ärret.
Citera
2021-10-11, 05:19
Medlem
Citat:
Testa ring dom då..?
Det värsta som kan hända är att du får ett ”nej”, men då har du försökt åtminstone.

Dock tycker jag det hade varit väldigt märkligt om du inte skulle kunna få någon typ av ersättning från någonstans för det ärret.

Fast har man ingen personförsäkring finns det inget att hämta, och man kan väl knappast få teckna en försäkring som täcker retroaktivt?
Citera
2021-10-11, 05:36
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jikad
Fast har man ingen personförsäkring finns det inget att hämta, och man kan väl knappast få teckna en försäkring som täcker retroaktivt?

Som jag tidigare skrev (tror jag) så vet jag inte hur det funkar då jag fått/får hjälp med detta bägge gånger det varit aktuellt.

Tänkte mest att ett samtal skadar inte att testa åtminstone, men säger du att det är lönlöst så tror jag dig givetvis.

Tycker dock det är väldigt konstigt (och tråkigt) att han inte har rätt till någon ersättning från någonstans alls, det är ett väldigt iögonfallande ärr ändå.
Citera
2021-10-11, 09:45
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Som jag tidigare skrev (tror jag) så vet jag inte hur det funkar då jag fått/får hjälp med detta bägge gånger det varit aktuellt.

Tänkte mest att ett samtal skadar inte att testa åtminstone, men säger du att det är lönlöst så tror jag dig givetvis.

Tycker dock det är väldigt konstigt (och tråkigt) att han inte har rätt till någon ersättning från någonstans alls, det är ett väldigt iögonfallande ärr ändå.

Manligt? 😄
Citera
2021-10-11, 14:56
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Manligt? 😄

Haha mycket manligt 😂🤣👌🏼!!!
Citera
2022-01-19, 17:31
Medlem
För drygt ett år sedan skadade jag mig i pannan och fick sy ca 5-6 stygn. Detta har resulterat i ett ärr som sitter mitt i pannan och är ungefär 3cm långt. Idag fick jag svar från Länsförsäkringar & dom är villiga att betala ut 13.000;-
Ärret är som sagt 3cm långt men det är inte brett som tur är utan smalt och ”fint”.
Vad skulle ni tro om att ompröva detta för att försöka öka ersättningen eller borde jag nöja mig med vad jag får ut?
Citera
2022-02-19, 08:37
Medlem
Så har nu fått totalt 4 utbetalningar från Afa och Skandia för de två ärr som jag drog på mig för mer än 1,5 år sen.

Skandia var generösast då de gav 19 000kr för ärr nr 1 på vänster arm 10 cm långt och som bredast 4cm
Afa gav 10 000kr för samma ärr.

Ärr nummer två på höger arm är ca 4x4cm
Skandia gav 14 000kr för detta och Afa
10 000kr.

Är det standard för Afa att betala ut 10 000kr för ärren oavsett hur stora de än är?

Nu ska man även söka för nedsättningen man fick i vänster arm. Vet inte om man kunde söka hos båda för detta, någon annan som vet?
Citera
2022-05-07, 20:21
Avstängd
frekkinheads avatar
Har fått en stor buckla på mitten av näsan på grund av att en kille slog till mig hårt i ansiktet för ett år sedan. Det har inte läkt. Det syns tydligt i profil. Har IF som försäkringsbolag.
Vad tror ni att jag kan få ut?
Har person och olycksfallsförsäkring
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in