Citat:
Ursprungligen postat av
Jannika.Jansson
Ja tyvärr Har den börjat göra det. Det blir så när man pratar in det från mobilen, istället för att sitta och skriva med tangentbord. Jag ser att du själv har några stycken stavfel så jag tycker inte att du ska kasta sten i glashus.
Vad har du för mobil? Någon rysk antar jag för ingen av de stora märkena kan ta fel på Ryssland och ryssar.
Citat:
BTW bott här nere i snart10 år.
Du skryter om att ha bott i ett fattigt land i 10 år? Weird flex but ok.
Citat:
Du verkar inte speciellt insatt för övrigt, Ryssland och Kina har redan ganska bra ställt. och då menar jag gemene ryss och kines. försök ta dig ut i världen Så får du se lite hur verkligheten ser ut i stället för att sitta hemma.
Det räcker med att titta på google street map så ser man att gemene ryss inte har det bra ställt. Kina släpper tyvärr inte in kamerabilen men vem som helst fattar att de två länderna inte kan förse sina medborgare med service som förgyller vardagen.
Citat:
Men nog om det, alla vet att Ukraina och Ryssland mer eller mindre är samma skrot och korn så Varför kan inte bara Ukraina ge upp istället för att slåss med ett så pass stort land?
varför ska de ge upp? Deras existens står på spel. Ryssland har redan börjat med etniska rensningar.
Citat:
Det stämmer att det var Putin som började kriget, men då ställer jag frågan Varför gjorde dom det?Kan det vara för att att de var trötta på att hela tiden Nato och Europa skulle komma närmare och närmare?
Ryssland har närmare kontakt med NATO än vad Ukraina hade. Ryssland satt/sitter med i något NATO-råd eller vad fan det kallas. Sen kan man fråga sig om inte NATO kommer ännu närmare Putin om han erövrar Ukraina och får Rumänien, Ungern och Polen som nya grannländer....
Citat:
Men det är kul att ni i Sverige verkar tro att folket i Ryssland sitter helt instängda, medans i själva verket dem är ute och reser som aldrig förr.
Tror du det är gemene ryss du möter i "Thailand"? Snälla det är släktingar till Putins maffiamedlemmar.
Citat:
Men det är vi i väst som förlorar på det här ekonomiskt.
Ryssland kommer förlora ännu mer.