2022-05-08, 15:28
  #229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monkiebizness
Absolut står de iaf över en pk-Svensk, ingen gillar en pk.

En pk som du bryr dig bara om dig själv och din plånbok, därför stödjer du olika söndra och härska agendor.

Självklart vill jag att svartskallarna ska leva i frid och frihet i sina egna hemländer då givetvis.

Precis som jag vill det till Ukrainare och Ryssar.
Men pk tjänar inte pengar då om vanligt folk har det bra.
Därför sätter pk igång sina människofientliga agendor och kedjereaktioner.

Frågor på det?
Varför älskar du islam, araber och afrikaner så mycket?
Citera
2022-05-08, 15:29
  #230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Ja tyvärr Har den börjat göra det. Det blir så när man pratar in det från mobilen, istället för att sitta och skriva med tangentbord. Jag ser att du själv har några stycken stavfel så jag tycker inte att du ska kasta sten i glashus.
Vad har du för mobil? Någon rysk antar jag för ingen av de stora märkena kan ta fel på Ryssland och ryssar.
Citat:
BTW bott här nere i snart10 år.
Du skryter om att ha bott i ett fattigt land i 10 år? Weird flex but ok.
Citat:
Du verkar inte speciellt insatt för övrigt, Ryssland och Kina har redan ganska bra ställt. och då menar jag gemene ryss och kines. försök ta dig ut i världen Så får du se lite hur verkligheten ser ut i stället för att sitta hemma.
Det räcker med att titta på google street map så ser man att gemene ryss inte har det bra ställt. Kina släpper tyvärr inte in kamerabilen men vem som helst fattar att de två länderna inte kan förse sina medborgare med service som förgyller vardagen.
Citat:
Men nog om det, alla vet att Ukraina och Ryssland mer eller mindre är samma skrot och korn så Varför kan inte bara Ukraina ge upp istället för att slåss med ett så pass stort land?
varför ska de ge upp? Deras existens står på spel. Ryssland har redan börjat med etniska rensningar.
Citat:
Det stämmer att det var Putin som började kriget, men då ställer jag frågan Varför gjorde dom det?Kan det vara för att att de var trötta på att hela tiden Nato och Europa skulle komma närmare och närmare?
Ryssland har närmare kontakt med NATO än vad Ukraina hade. Ryssland satt/sitter med i något NATO-råd eller vad fan det kallas. Sen kan man fråga sig om inte NATO kommer ännu närmare Putin om han erövrar Ukraina och får Rumänien, Ungern och Polen som nya grannländer....
Citat:
Men det är kul att ni i Sverige verkar tro att folket i Ryssland sitter helt instängda, medans i själva verket dem är ute och reser som aldrig förr.
Tror du det är gemene ryss du möter i "Thailand"? Snälla det är släktingar till Putins maffiamedlemmar.
Citat:
Men det är vi i väst som förlorar på det här ekonomiskt.
Ryssland kommer förlora ännu mer.
Citera
2022-05-08, 15:30
  #231
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Hur naiv är du egentligen?
du tycker att Ukraina bara ska lägga sig ner och dö. Det finns ord för såna som du.

Nej men det sade jag väl aldrig?
Jag sa att hon skulle bara lägga sig ner från början och släppa in Ryssland. Jag har aldrig påstått att de ska lägga sig ner och dö, utan det där är någonting som Ukrainas president vill, inte jag.

Om du hade någon gång varit i Ukraina och speciellt i Kiev så hade du vetat hur där ser ut. Det är precis mer eller mindre precis som sovjettiden och varje liten förort där spårvagnen kör in har den röda fina Stjärnan hängandes över, när man kommer in i varje kvarter.

Ukraina= Ryssland
Så har det varit ända sedan sovjettiden.
Citera
2022-05-08, 15:33
  #232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Det stämmer bra vad du säger. För jag ser samma sak här. Jag kan inte se någon skillnad på hur Ukraina och ryssar beter sig mot varandra här i varje fall. Utan de fortsätter att träna tillsammans och festa tillsammans och ha affärer tillsammans.
Precis som de gjorde innan Corona och innan det här fruktansvärda kriget startade.
Alla ryssar är inte idioter... Nyheter för dig? En annan misstänker att de som har lämnat Ryssland är även de som inte gillar Ryssland under Putin, men jag vet inte...
Citat:
Låt oss nu säga att det här hade varit Danmark och Sverige som hade börjat kriga likadant, hade det inte känns konstigt att samtidigt och åker iväg på semester till samma land i Asien och låtsas som att ingenting konstigt händer där hemma? jag hade nog haft svårt att sitta och dricka sprit tillsammans med danskar i Thailand om jag vetat om att samtidigt håller Sverige och Danmark på att ha ihjäl varandra där hemma.
Rysstroll confirmed. Du kan inte se skillnad på stater och individer.
Citat:
Jag tycker som så här att Låt de här båda länderna kriga bäst de vill och låt oss andra fortsätta leva som vi har gjort innan. Det här är ingenting som angår oss.
Neutraliteten räddade ju Danmark och Norge eller hur var det nu? SJälvkalrt ska vi ställe upp för Ukraina för om de faller så står väst på tur.
Citera
2022-05-08, 15:35
  #233
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Manneniburen
Vad har du för mobil? Någon rysk antar jag för ingen av de stora märkena kan ta fel på Ryssland och ryssar.

Du skryter om att ha bott i ett fattigt land i 10 år? Weird flex but ok.

Det räcker med att titta på google street map så ser man att gemene ryss inte har det bra ställt. Kina släpper tyvärr inte in kamerabilen men vem som helst fattar att de två länderna inte kan förse sina medborgare med service som förgyller vardagen.

varför ska de ge upp? Deras existens står på spel. Ryssland har redan börjat med etniska rensningar.

Ryssland har närmare kontakt med NATO än vad Ukraina hade. Ryssland satt/sitter med i något NATO-råd eller vad fan det kallas. Sen kan man fråga sig om inte NATO kommer ännu närmare Putin om han erövrar Ukraina och får Rumänien, Ungern och Polen som nya grannländer....

Tror du det är gemene ryss du möter i "Thailand"? Snälla det är släktingar till Putins maffiamedlemmar.

Ryssland kommer förlora ännu mer.

Du skriver för Mycket dumt för att orka kommentera.
Men du säger alltså att du kan se på hur ett land är för hur det ser ut tack vare Google maps??

Som sagt lämna mammas källare och ta åk runt och reser lite grann istället.
Jag har aldrig någonsin skrutit med att bo här. Jag gör det Tack vare jag har mitt arbete här.
Men jag saknar inte Sverige heller så fattiga som ni har blivit där hemma.
Du tankar bilen för 25 kr litern va? Medans jag gör det just nu för 32 bath.

Du fattar inte vilken väg i Europa har gett sig in på va??
Citera
2022-05-08, 15:35
  #234
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruttler
Jag har inte länkat till aftonbladet etc.

Att jag påstår att Ukraina ligger över ryssland på demokratiindexet beror på att det är allmän kännedom. Det är också någonting som är trivialt att kolla upp. Men att hävda att CIA genomfört en statskupp i Ukraina är ett extraordinärt påstående som jag trots sökande inte lyckas hitta några bevis för. Därför är det inte mer än rimligt att TS backar upp sitt påstående.

Vafan babblar du om? Jag bad TS om belägg för att CIA genomfört en statskupp i Ukraina .. fan snurrar du om Gollum och lava för

https://www.theguardian.com/commentisfree/2014/apr/30/russia-ukraine-war-kiev-conflict

Det är en artikel från 2014 där han går igenom vad som hände.
Citera
2022-05-08, 15:37
  #235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monkiebizness
Det räckte med 10 sekunder för att se vad du är.

Nyskapat konto, en tråd om en gammal film som utfyllnad, inlägg som försvara pk i alla lägen.
Alla pk konton ser ut så.
Sedan lite smygrasism på det genom att bunta ihop en med pks egna gunstlingar svartskallarna. Lite omvänd psykologi och tjat om utbildningsnivå.

Ni är totalt genomskinliga här på fb vet ni det?

Jag vet var du försöker komma, och det är att hindra andra från att komma någonstans i en diskussion.
Du skriver frågor till mig och får svar sen hoppar du vidare till något annat sen undrar du var jag försöker komma?
Jag har uppenbarligen bättre minne än dig. Så det känns lite här som en efterbliven blatte försöker lura mig.

Få höra nu med dina ord vad som var bra med viruslabbet i wuhan?

Tog dom prov från sjuka kineser som ätit fladdermussoppa?

Visst jag trodde du hade dina rötter på Balkan eller i Mellanöstern baserat på ditt språk, dina resonemang och ditt hat mot västvärlden.
Vad har wuhan med Ukraina att göra?
Jag skulle inte säga att jag är fixerad av utbildning men vi i västvärlden har gått från ett industrisamhälle till ett kunskapssamhälle så utbildning och kunskap är numera viktigt för att kunna vara framgångsrik.

Mycket tyder på att viruset kom från ett labb som forskade på covid i wuhan. Men det är aldrig bevisat. Inte heller tyder något på att de forskade om biovapen i det labbet.
Kina har haft ett par utbrott av Sars tidigare med allvarliga följder så de forskade på den typen av virus ofta i tätt samarbete med internationella forskare. Sedan kan det ha varit så att de själva orsakade utbrottet 2019 något de i så fall inte velat skylta med.

dina teorier om mitt konto, säger mer om din paranoia än mig, tänk om MSM faktiskt i det stora hela har rätt och att du gått på en lögn. Om du tror att alla omkring dig är galna, inser du inte själv då att risken är enormt stor att det är du själv som är den galen och vi andra lever i den verkliga världen?
Citera
2022-05-08, 15:41
  #236
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Nej men det sade jag väl aldrig?
Jag sa att hon skulle bara lägga sig ner från början och släppa in Ryssland. Jag har aldrig påstått att de ska lägga sig ner och dö, utan det där är någonting som Ukrainas president vill, inte jag.

Om du hade någon gång varit i Ukraina och speciellt i Kiev så hade du vetat hur där ser ut. Det är precis mer eller mindre precis som sovjettiden och varje liten förort där spårvagnen kör in har den röda fina Stjärnan hängandes över, när man kommer in i varje kvarter.

Ukraina= Ryssland
Så har det varit ända sedan sovjettiden.

Spelar roll om dom har stjärnor eller inte. De är ett fritt land.
Det viktiga är att man ger inte upp om någon attackerar ens land, gör man det så förtjänar man ingen frihet. Och det är väl för fan hur självklart som helst att vi ska hjälpa till.
Jag har så otroligt lite respekt för dom som säger 'Ukraina är inte vårt problem'. Om någon blir attackerad på gatan, skulle du försöka hjälpa till eller bara gå vidare 'inte mitt problem'?
Citera
2022-05-08, 15:41
  #237
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Du skriver för Mycket dumt för att orka kommentera.
Men du säger alltså att du kan se på hur ett land är för hur det ser ut tack vare Google maps??
Berätta vad det är som google street map missar med ryska städer? jag tycker den ger en bra bild av den grådystra vardagen i ryska städer.
Citat:
Du fattar inte vilken väg i Europa har gett sig in på va??
En värld där Ryssland isoleras och väst influerar ännu ett land att lämna korruption och sovjetnostalgi bakom sig?
Citera
2022-05-08, 15:41
  #238
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Problemet är att du säger det nu, men när den dagen kommer så är det dags att hålla koll efter nästa grej media hetsar upp dig över.
Du har en poäng i att vi alla fungerar så.
Så vad bör man göra enligt dig?
Diskutera finliret i den Ukrainska demokratin under brinnande krig? Samtidigt som Ryssland försöker utplåna landet bör vi fokusera på pressetiken i Ukraina?
Citera
2022-05-08, 15:44
  #239
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsosse
DET DÄR är en stor risk de rysk-talande i Ukraina kan råka ut för i händelse av ryskt nederlag. Den där Zelensky-regimen är obehaglig.
Du vet att Zelensky själv är rysktalande antar jag?
Ukraina har inget emot rysktalande, de har något emot de som vill att Ryssland ska betämma över Ukraina.

*edit
Kan ju tillägga att Azov, som ryssarna fokuserar sina nazianklagelser på, är rysktalande.
__________________
Senast redigerad av DikT 2022-05-08 kl. 15:51.
Citera
2022-05-08, 15:44
  #240
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Ryssland och Kina har redan ganska bra ställt. och då menar jag gemene ryss och kines.

Knappast. Medelklassen i Moskva och Shanghai må har det ganska bra ställt, men den genomsnittlige ryssen eller kinesen lever knappast i något överflöd.

I många fall påminner standarden om efterkrigstidens Sverige. BNP per capita är blott en bråkdel av den i Västeuropa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in