2022-05-08, 14:49
Medlem
Think-Twices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
2014 genomförde CIA en statskupp mot den demokratiskt valde presidenten Viktor Janukovytj.
Sedan dess har läget förvärrats och Ukraina är nu en skurkstat till 100 %.

* All opposition har förbjudits. Oppositionsledare fängslas.
* Över 10 000 etniska ryssar mördades i Donbass mellan 2014 och 2021.
* Ukraina drev ett stort antal biovapenlabb innan Putin stoppade dem.

Personer som vill förhandla fram en fred med Ryssland mördas. Krigsfångar torteras och mördas. Ukrainska regimkritiker utomlands riskerar många år i fängelse.

Istället för att gå med på Rysslands rimliga krav (som neutral status för Ukraina och självstyre för Donbass) använder Klaus Schwab-lakejen och knarkaren Zelenskyj etniska ukrainare som kanonmat i globalisternas proxykrig mot Ryssland.

Klaus Schwab-lakejen Magdalena Andersson går emot den svenska utrikespolitiska linjen sedan mitten av 1900-talet och skickar vapen till Zelenskyj-regimen.

Kort svar på rubriken: HJÄRNTVÄTT.

Att jag vaknade beror på tillfälligheter.
Citera
2022-05-08, 14:52
Medlem
Jofs avatar
Det är mer så att vi inte gillar att Ryssland promenerar in och vill ta för sig av ett europeiskt land.
Man gör inte så.
Det verkar som om Ryssland tror man kan göra så.
Som babbar som går in i affärer i Rinkeby och plockar på sig varor. Viftar med pistol och går.
Det retar gallfeber på alla länder. Oavsett hur landet styrs.
Vi tänker. Detta måste vi sätta stopp för.
Annars kan Ryssland tro att det är ok.
Citera
2022-05-08, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av offlife
Som sagt man förstår knappt ett ord av vad du skriver.
Men det är bra att vi alla kan se att du älskar Islam, araber, afrikaner och syrier då du stöttar dom.
Har du konverterat än?
Absolut står de iaf över en pk-Svensk, ingen gillar en pk.

En pk som du bryr dig bara om dig själv och din plånbok, därför stödjer du olika söndra och härska agendor.

Självklart vill jag att svartskallarna ska leva i frid och frihet i sina egna hemländer då givetvis.

Precis som jag vill det till Ukrainare och Ryssar.
Men pk tjänar inte pengar då om vanligt folk har det bra.
Därför sätter pk igång sina människofientliga agendor och kedjereaktioner.

Frågor på det?
Citera
2022-05-08, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pruttler
Bevis/källa på att CIA genomförde en stadskupp?

Det är inte sant att all oppositions fängslas. Ukraina är en flawed semi-democracy som bara blivit bättre med åren och gått om ryssland på the democracy index, men den där personen fängslats har också varit nickedockor åt putin.

Källa?

Rakt av falskt och lögn. Bevis/källa?

Falskt.

Krigsbrott förekommer på båda sidor, det räknar man med. Särskilt ryssland ägnar sig åt detta i det grövsta. Dock är det ryssland som invaderar.

Syftar du på landsförrädaren Viktor Janukovytj? Det är bara ryssland (och pruttlers puppetstater, t.ex. vitryssland) i hela vida Europa år 2022 som ägnar sig åt politiska mord och politiska livstidsstraff.

Det är orimligt att Ryssland ska bestämma vilka Ukraina väljer att alliera sig och samarbeta med. De har all rätt att försvara sig mot pruttlers imperialism. Du kan kalla det för proxykrig när omvärlden av egna intressen beväpnar Ukraina, men det här är Ukrainas självförsvarskrig som de valt själva, ingenting annat.

Ukrainarna väljer själva att försvara sitt land. Det finns gott om motiverade Ukrainska soldater som med stort hjärta just nu försvarar sit territorium och rätt till självbestämmande.

Tider förändras. Håll dig till ett ämne i trådstarten är du snäll.. du har sprutat ut så mycket diversifierat blajj att det är oklart vad som ska diskuteras.
Så mycket tjat om källa och egna påstående utan källa... Så länkar de sj till Aftonbladet etc.

Man vet vad det är för typ som gör såhär.
Påminner om i slutet av DDR, de står och ljuger öppet och alla vet om det.

De här är människor som ler krystat på bild, de pratar med fina ord men lever och tjänar pengar på mänskligt lidande.
Först är de Smeagol ansikte mot ansikte med vänder man ryggen till dem så har du Gollum redo att hugga en i ryggen för sin "precious"
Ner i lavan med dom allihopa.
Citera
2022-05-08, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Det är mer så att vi inte gillar att Ryssland promenerar in och vill ta för sig av ett europeiskt land.
Man gör inte så.
Det verkar som om Ryssland tror man kan göra så.
Som babbar som går in i affärer i Rinkeby och plockar på sig varor. Viftar med pistol och går.
Det retar gallfeber på alla länder. Oavsett hur landet styrs.
Vi tänker. Detta måste vi sätta stopp för.
Annars kan Ryssland tro att det är ok.
Håller med, bara det att vem tog in dem och fortsätter att ta in dessa element?

Tror du på sossar och moderater när de kritiserar invandringen de själva skapat?

Samma med Ryssland, man har satt igång en kedjereaktion man redan räknat på.

Det är pk eliten som måste stoppas.
Citera
2022-05-08, 15:14
Medlem
doncroces avatar
På min facebook och twitter är det oftast samma personer som nu har Ukraina flagga som hade BLM flagga/ikon när det begav sig.
Verkar vara mycket godhetssignalering och "I support the current thing"
Senast redigerad av doncroce 2022-05-08 kl. 15:17.
Citera
2022-05-08, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av monkiebizness
Så mycket tjat om källa och egna påstående utan källa... Så länkar de sj till Aftonbladet etc.
Jag har inte länkat till aftonbladet etc.

Att jag påstår att Ukraina ligger över ryssland på demokratiindexet beror på att det är allmän kännedom. Det är också någonting som är trivialt att kolla upp. Men att hävda att CIA genomfört en statskupp i Ukraina är ett extraordinärt påstående som jag trots sökande inte lyckas hitta några bevis för. Därför är det inte mer än rimligt att TS backar upp sitt påstående.

Citat:
Man vet vad det är för typ som gör såhär.
Påminner om i slutet av DDR, de står och ljuger öppet och alla vet om det.

De här är människor som ler krystat på bild, de pratar med fina ord men lever och tjänar pengar på mänskligt lidande.
Först är de Smeagol ansikte mot ansikte med vänder man ryggen till dem så har du Gollum redo att hugga en i ryggen för sin "precious"
Ner i lavan med dom allihopa.

Vafan babblar du om? Jag bad TS om belägg för att CIA genomfört en statskupp i Ukraina .. fan snurrar du om Gollum och lava för
Citera
2022-05-08, 15:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Manneniburen
jag stödjer proxykriget helhjärtat dels för att bevara europa från putin men också av egenintresse. desto mer ryskt skrot som brinner, självantänder, förliser i lokala stormar eller faller från himlen desto mer information får vi om deras kapacitet och kan skydda våra barn bättre.

Det är Putin som ahr avtryckren, inte Zelensky. Putin kan närsomhelst dra tillbaks sina soldater.

Ryssland kommer bli Kinas bitch och den ryska eliten för nöja sig med att tillhöra bottenskrapet. Gemene ryss har det ändå så jävligt att de märken ingen skillnad om sågspån blandas i brödet.

Din translate-mjukvara buggar. Ryssland och ukraina är länder. Det skrivs ryssar och ukrainare när det handlar om dess medborgare, alltså de personer du möter i din påhittade semester i Thailand.

Ja tyvärr Har den börjat göra det. Det blir så när man pratar in det från mobilen, istället för att sitta och skriva med tangentbord. Jag ser att du själv har några stycken stavfel så jag tycker inte att du ska kasta sten i glashus.

BTW bott här nere i snart10 år.

Du verkar inte speciellt insatt för övrigt, Ryssland och Kina har redan ganska bra ställt. och då menar jag gemene ryss och kines. försök ta dig ut i världen Så får du se lite hur verkligheten ser ut i stället för att sitta hemma.

Men nog om det, alla vet att Ukraina och Ryssland mer eller mindre är samma skrot och korn så Varför kan inte bara Ukraina ge upp istället för att slåss med ett så pass stort land?

Det stämmer att det var Putin som började kriget, men då ställer jag frågan Varför gjorde dom det?
Kan det vara för att att de var trötta på att hela tiden Nato och Europa skulle komma närmare och närmare?

Men det är kul att ni i Sverige verkar tro att folket i Ryssland sitter helt instängda, medans i själva verket dem är ute och reser som aldrig förr.
Jag har bekanta som är både ryssar och som kommer från Ukraina och därför säger jag att jag anser båda två länderna bara två skräp länder.

Men det är vi i väst som förlorar på det här ekonomiskt.
Citera
2022-05-08, 15:19
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Nej, det gjorde dom inte. Sluta ljug!

Utveckla tack.
Citera
2022-05-08, 15:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Precis. Antingen har de: 1. De har köpt myten om att Ukraina är en oskyldig demokrati som i princip är likvärdig med vilket europeiskt land som helst och ny kämpar i ett "frihetskrig". 2. Skiter i egentligen i Ukraina men älskar USA och hatar Ryssland. "Demokrati" måste spridas till vilket pris som helst.

Angående ryssar och ukrainare utomlands så har jag nyligen också bevittnat detta. Nyligen sett ett flertal ukrainskregistrerade bilar i ett sydeuropeiskt land

Det stämmer bra vad du säger. För jag ser samma sak här. Jag kan inte se någon skillnad på hur Ukraina och ryssar beter sig mot varandra här i varje fall. Utan de fortsätter att träna tillsammans och festa tillsammans och ha affärer tillsammans.
Precis som de gjorde innan Corona och innan det här fruktansvärda kriget startade.

Låt oss nu säga att det här hade varit Danmark och Sverige som hade börjat kriga likadant, hade det inte känns konstigt att samtidigt och åker iväg på semester till samma land i Asien och låtsas som att ingenting konstigt händer där hemma? jag hade nog haft svårt att sitta och dricka sprit tillsammans med danskar i Thailand om jag vetat om att samtidigt håller Sverige och Danmark på att ha ihjäl varandra där hemma.

Men tack ska du ha för ditt inlägg, Det känns skönt att det är fler som har observerats samma fenomen som jag.

Jag tycker som så här att Låt de här båda länderna kriga bäst de vill och låt oss andra fortsätta leva som vi har gjort innan. Det här är ingenting som angår oss.
Citera
2022-05-08, 15:23
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Ja tyvärr Har den börjat göra det. Det blir så när man pratar in det från mobilen, istället för att sitta och skriva med tangentbord. Jag ser att du själv har några stycken stavfel så jag tycker inte att du ska kasta sten i glashus.

BTW bott här nere i snart10 år.

Du verkar inte speciellt insatt för övrigt, Ryssland och Kina har redan ganska bra ställt. och då menar jag gemene ryss och kines. försök ta dig ut i världen Så får du se lite hur verkligheten ser ut i stället för att sitta hemma.

Men nog om det, alla vet att Ukraina och Ryssland mer eller mindre är samma skrot och korn så Varför kan inte bara Ukraina ge upp istället för att slåss med ett så pass stort land?

Det stämmer att det var Putin som började kriget, men då ställer jag frågan Varför gjorde dom det?
Kan det vara för att att de var trötta på att hela tiden Nato och Europa skulle komma närmare och närmare?

Men det är kul att ni i Sverige verkar tro att folket i Ryssland sitter helt instängda, medans i själva verket dem är ute och reser som aldrig förr.
Jag har bekanta som är både ryssar och som kommer från Ukraina och därför säger jag att jag anser båda två länderna bara två skräp länder.

Men det är vi i väst som förlorar på det här ekonomiskt.
Jag varför ger dom bara inte upp....

och accepterar det rika välmående paradiset mordors styre och och framtid..

Dumma Ukrainare!!!😂😂
Citera
2022-05-08, 15:27
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Hur naiv är du egentligen?
Så du tycker att Ukraina bara ska lägga sig ner och dö. Det finns ord för såna som du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in