2022-04-20, 19:23
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Kyle Walker fotograferade när han pissar på väggen till ett hotel.

Alltså vad sysslar dom med i England
Citera
2022-04-20, 20:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Comp Date H A S
EPL 02‑Dec‑21 Man Utd Arsenal 3‑2
EPL 30‑Jan‑21 Arsenal Man Utd 0‑0
EPL 01‑Nov‑20 Man Utd Arsenal 0‑1
EPL 01‑Jan‑20 Arsenal Man Utd 2‑0
EPL 30‑Sep‑19 Man Utd Arsenal 1‑1
EPL 10‑Mar‑19 Arsenal Man Utd 2‑0
FA Cup 25‑Jan‑19 Arsenal Man Utd 1‑3
EPL 05‑Dec‑18 Man Utd Arsenal 2‑2
EPL 29‑Apr‑18 Man Utd Arsenal 2‑1
EPL 02‑Dec‑17 Arsenal Man Utd 1‑3
Var kanske lite otydlig, men naturligtvis så syftade jag på matcher i ligan.
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Tar vi senaste tio i ligan blir sifforna omvända

Man kan alltid vända och vrida siffrorna till sin fördel. Poängen är att lagen har varit väldigt jämna inbördes senaste åren.
Exakt så.
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Kanske det men nu frågade trollet efter de SENASTE 10 matcherna.
Du var väl inte den skarpaste kniven i klassrummet, antar jag.
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Haha! Auch luffaren njuter av Manchesters debacle men hans lag är i ett värre hål. Alltid lika kul.
Haha. På vilket sätt är Arsenal i ett sämre skick än vad Man Utd är?
Citera
2022-04-20, 21:12
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Du var väl inte den skarpaste kniven i klassrummet, antar jag.
I lådan*

På tal om skarp..

Om du nu menar I ligan så kan du ju skriva det istället för att vara dryg. Vi tankeläser inte direkt.

Sedan är det som jag brukar säga om dig, du vrider alltid på faktan så det ska passa dig själv.
Citera
2022-04-20, 21:40
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
I lådan*

På tal om skarp..

Om du nu menar I ligan så kan du ju skriva det istället för att vara dryg. Vi tankeläser inte direkt.

Sedan är det som jag brukar säga om dig, du vrider alltid på faktan så det ska passa dig själv.
Skrev ovanför att jag kanske var lite otydlig. Men det var ju ligamatcher som vi snackade om, och då så förväntar man att även andra ska fatta det.
Citera
2022-04-20, 22:56
Medlem
Generalanderssons avatar
Jösses vad gött det känns just nu Vi spöar (ett uselt) Chelski med 4-2 borta, och nu så är vi återigen i Pole Position i top 4 racet. Förväntar att vi tar 3 relativt enkla poäng hemma mot Man Utd på lördag, och då ligger allt i våra händer.

Come On You Gunners !!
Citera
2022-04-20, 23:40
Medlem
Imponerande av Arsenal att vinna borta i derbyt. Arsenal och Tottenham ligger bäst till för 4:e platsen men United har ännu chansen också.
Citera
2022-04-21, 07:18
Medlem
EnLitenFryss avatar
Oh, som jag hoppas att Chelsea är lika värdelösa defensivt i FA-cupfinalen som de var igår. Helt ofattbart värdelösa, faktiskt.

Christensen bjuder på ettan. Smalbenspassning bakåt, sen lunkar han hemåt istället för att ta en maxlöpning och försöka reparera sin uselhet?

Andra målet är försvaret i ruiner. Sarr är inte ens nära att störa Saka, ingen markerar varken Ødegaard eller Smith-Rowe. Fint av Arsenal att utnyttja kaoset dock.

Tredje målet slår Azpi en horribel passning till Werner - bakom honom när Werner är på väg framåt, rätt i gapet på Tavares. Efter det har man ändå flera möjligheter att reparera det, men Christensens ersättare Thiago Silva går bort sig och Sarr missar chansen att rensa två gånger om, och sen är den i målet. Cirkus.

Kvällens mest kontroversiella är straffen för 4-2. Azpi är där och försöker stänga löpvägen för Saka och det är möjligt att det är en foul. Det finns ett argument för det, svårt att säga, har inte fått se en tillräckligt bra repris för att avgöra.

Men det som sker efter det är ett rättsövergrepp. Saka tar tar Azpis arm i ett brottargrepp genom armhålan och håller fast, sen när bollen kommer går han ner. Det är cyniskt, en foul, och helt ofattbart att VAR släpper den utan att tveka. Jag kan förstå att Moss tar fel beslut, men där borde VAR låta honom titta en andra gång. I intervjun efteråt kan Saka och Nketiah knappt hålla ett straight face när Saka försöker säga att "he's holding me for five seconds"... eh, nä Saka. Han är på dig, du grabbar tag och släpper inte på fem sekunder.

Det var sådär Ramos skadade Salah i CL-finalen back then.

Lär man spelarna det där nu, att du kan hålla fast en motståndares arm via armhålan och det ser ut som att det är en naturlig närkamp eller att du blir foulad?

Alla som läst mig vet att jag gärna ser fler straffar för cyniska fasthållningar i boxen och det är möjligt att Azpis initiala foul motiverar straffen. Men här är Azpi the lesser of two offenders, tveklöst. Det skaver som fan att det lönar sig. Inte ens Ljungberg i studion tyckte det var straff. Att Åslund i live-sändningen tycker det är "solklart" säger väl mest om Åslund och hans fäbless för att "sticka ut hakan" och vara edgy.

Såg bara matchen med ett halvt öga men visst var Malang Sarr i en klass för sig själv vad gällde uselhet? Slog bort bollar på löpande band och en vandrande säkerhetsrisk.

Kan inte fatta att ett Tuchel-lag presterar så dåligt som de gjorde igår.

Men grattis till Arsenal, nu är de verkligen med i racet igen. Fortfarande liten fördel Spurs dock och om de gör sitt jobb mot Brentford i helgen ska de behålla försprånget till veckan. Men, Spurs är ju Spurs.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2022-04-21 kl. 07:20.
Citera
2022-04-21, 07:53
Medlem
Sunisgods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Men det som sker efter det är ett rättsövergrepp. Saka tar tar Azpis arm i ett brottargrepp genom armhålan och håller fast, sen när bollen kommer går han ner. Det är cyniskt, en foul, och helt ofattbart att VAR släpper den utan att tveka. Jag kan förstå att Moss tar fel beslut, men där borde VAR låta honom titta en andra gång. I intervjun efteråt kan Saka och Nketiah knappt hålla ett straight face när Saka försöker säga att "he's holding me for five seconds"... eh, nä Saka. Han är på dig, du grabbar tag och släpper inte på fem sekunder.

Ser också intervjun och Saka medger att om han var Azpi så skulle han också vara arg, så nära ett erkännande som man kan komma eller hur?

Så lyckas man lura domaren att blåsa straff så har man bara gjort vad som förväntas av en eller?
Han verkar inte visa någon ånger och andra engelska kommentarer går på samma spår.

"Saka knows what he’s doing and smartly, well done to the boy. He’s got to do whatever he’s got to do to win that match."

Så vad skiljer detta från alla de andra "skådespelarnas" prestationer?

https://metro.co.uk/2022/04/20/bukayo-saka-on-late-penalty-as-arsenal-beat-chelsea-if-i-was-him-id-be-angry-16506223/

En liten varning. Tror inte Spurs skall ta ut segern mot Brentford i förskott, "The Bees" slog Chelsea med 4-1 nyligen trots att Chelsea gjorde första målet.
Citera
2022-04-21, 08:01
Medlem
Jag håller med att straffen går att ifrågasätta. Helt klart att Saka på slutet håller försvararen hårt i armen. Jag såg inte tydligt hur det började men skulle gissa att försvararen börjar hålla fast Saka, och kanske att VAR då anser att försvararen gör första felet, och tillräcklig fasthållning för att straffen inte är feldömd, men visst ser det lite märkligt ut.
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Oh, som jag hoppas att Chelsea är lika värdelösa defensivt i FA-cupfinalen som de var igår. Helt ofattbart värdelösa, faktiskt.

Christensen bjuder på ettan. Smalbenspassning bakåt, sen lunkar han hemåt istället för att ta en maxlöpning och försöka reparera sin uselhet?

Andra målet är försvaret i ruiner. Sarr är inte ens nära att störa Saka, ingen markerar varken Ødegaard eller Smith-Rowe. Fint av Arsenal att utnyttja kaoset dock.

Tredje målet slår Azpi en horribel passning till Werner - bakom honom när Werner är på väg framåt, rätt i gapet på Tavares. Efter det har man ändå flera möjligheter att reparera det, men Christensens ersättare Thiago Silva går bort sig och Sarr missar chansen att rensa två gånger om, och sen är den i målet. Cirkus.

Kvällens mest kontroversiella är straffen för 4-2. Azpi är där och försöker stänga löpvägen för Saka och det är möjligt att det är en foul. Det finns ett argument för det, svårt att säga, har inte fått se en tillräckligt bra repris för att avgöra.

Det var sådär Ramos skadade Salah i CL-finalen back then.

Lär man spelarna det där nu, att du kan hålla fast en motståndares arm via armhålan och det ser ut som att det är en naturlig närkamp eller att du blir foulad?

Alla som läst mig vet att jag gärna ser fler straffar för cyniska fasthållningar i boxen och det är möjligt att Azpis initiala foul motiverar straffen. Men här är Azpi the lesser of two offenders, tveklöst. Det skaver som fan att det lönar sig. Inte ens Ljungberg i studion tyckte det var straff. Att Åslund i live-sändningen tycker det är "solklart" säger väl mest om Åslund och hans fäbless för att "sticka ut hakan" och vara edgy.

Såg bara matchen med ett halvt öga men visst var Malang Sarr i en klass för sig själv vad gällde uselhet? Slog bort bollar på löpande band och en vandrande säkerhetsrisk.

Kan inte fatta att ett Tuchel-lag presterar så dåligt som de gjorde igår.

Men grattis till Arsenal, nu är de verkligen med i racet igen. Fortfarande liten fördel Spurs dock och om de gör sitt jobb mot Brentford i helgen ska de behålla försprånget till veckan. Men, Spurs är ju Spurs.
Citera
2022-04-21, 08:08
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunisgod
Ser också intervjun och Saka medger att om han var Azpi så skulle han också vara arg, så nära ett erkännande som man kan komma eller hur?

Så lyckas man lura domaren att blåsa straff så har man bara gjort vad som förväntas av en eller?
Han verkar inte visa någon ånger och andra engelska kommentarer går på samma spår.

"Saka knows what he’s doing and smartly, well done to the boy. He’s got to do whatever he’s got to do to win that match."

https://metro.co.uk/2022/04/20/bukayo-saka-on-late-penalty-as-arsenal-beat-chelsea-if-i-was-him-id-be-angry-16506223/

En liten varning. Tror inte Spurs skall ta ut segern mot Brentford i förskott, "The Bees" slog Chelsea med 4-1 nyligen trots att Chelsea gjorde första målet.

Vi kan ju bara fantisera hur det låtit om det var en dirty foreigner som gjort det där mot en engelsk
spelare som just Saka... jag gissar det hade varit lite större outrage.

Spurs är Spurs, de kan inte ta ut något alls mot någon.

Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Jag håller med att straffen går att ifrågasätta. Helt klart att Saka på slutet håller försvararen hårt i armen. Jag såg inte tydligt hur det började men skulle gissa att försvararen börjar hålla fast Saka, och kanske att VAR då anser att försvararen gör första felet, och tillräcklig fasthållning för att straffen inte är feldömd, men visst ser det lite märkligt ut.

Jag önskar ändå Moss fått göra en VAR-granskning själv. Det Moss blåser för är jag 99% säker på att det ser ut som att Azpi leker ryggsäck. Vilket han gör initialt, men resten av tiden blir Saka fasthållen. Tror absolut inte det hade blivit straff om inte Saka hållit fast Azpi.

Jag önskar att vi stävjar fasthållningar, inte att brottargrepp blir motmedlet som du använder när någon sliter i dig.
Citera
2022-04-21, 08:40
Medlem
Det var väl skönt att Arsenal fick en straff igår! Enligt vad jag läst här i tråden, finns det inte något lag som har fått så många domslut emot sig som Arsenal!
Citera
2022-04-21, 09:41
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunisgod

Vilket jävla tjat det är om våran straff..och all grinandet om att Saka höll i Azpilicueta’s arm. Var det inte Azpi som tog tag i Saka’s arm till att börja med och wrestlade med honom inne i boxen, när Saka inte ens var i närheten av bollen? Klar straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in