Citat:
Ursprungligen postat av
radiopanna
Snacka om att du tolkade in mycket i ”Bra tippat”.
Jag säger sällan något innan matcherna eftersom risken alltid finns att man bara gör bort sig och framstår som en riktig jävla pajas…
Och ska jag uttala mig kommer jag inte med påståenden huggna i sten. Gör man det ska man fan få käka upp det också och inte gömma sig bakom lögner som vem som helst här inne kan genomskåda med en enkel sökning.
Klart man är nöjd med 1 poäng på Anfield - finns inga lag som inte är det så vad är problemet? Tottenham gjorde en bra match i en av världens just nu svåraste bortamatcher. Ta det som en man istället för att sitta och böla. Du kanske skolar någon nästa vecka istället?

Grattis till pinnen.
Besviken på utfallet igår, prestationen inte riktigt på den nivå man hade behövt vara. Som matchbilden såg ut var det första målet ohyggligt viktigt - om Liverpool fått in en boll hade man tvingat Spurs framåt, nu blev det mer av samma istället. Conte är duktig på reaktiva matchplaner, likt Mourinho. Värre med konstruktiva, vad jag förstår.
Ändå är känslan att båda lagen hade behövt alla 3p igår. Spurs skäms ju självklart inte för 1p på Anfield som du säger, men som man genomförde matchen och som tabellen ser ut så hade det behövts.
Salah har valt fel tillfälle att dumpa formen. Det där kontraktet han förhandlar om, och sen prestera så här. Credd dock för maxlöpningen han tar i 87e för att hjälpa Konate mot Son till egen box. Kolla på spelarna han anses konkurrera med i världstoppen på samma position: Mbappe, Neymar, Messi osv. Ingen av dem hade ens funderat på den löpningen, de hade lunkat därframme. Där tycker jag Klopp träffat rätt - spelare som Mané och Salah tar sitt ansvar defensivt såväl som offensivt. Inga glidare längst fram som står och gestikulerar.
City fick en livlina till, nu har man råd att kryssa en av återstående fyra. Har mycket svårt att se annat än att de cruisar sig till fyra raka, men vi får se hur mycket CL-debaclet påverkat dem.
Men men. Än är det en del fotboll kvar. Och två cupfinaler. Det blir kul!