2022-05-08, 00:26
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Hallå Hallå!!!
Men herre duttande då, har du suttit och letat upp det. Men då kan vi ju bara konstatera att min förklaring håller.
Så Skärp dig och släpp det, var inte så anal!

Jag får göra som braattha och leta i gamla inlägg.

Tack det var inte svårt då det var typ tre inlägg tillbaka från dig.
Du är bara så trög att du inte minns vad du ljög om så fram med
vem var juristerna du sa var innan BInninge.
Senast redigerad av braattha 2022-05-08 kl. 00:30.
2022-05-08, 00:39
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Nu måste vi förtydliga här så att random Flashbackaren inte får fel uppfattning:

- Det var Ebba Busch som UNDERLÄT att svara på Esbjörns telsamtal samt även på Esbjörns brev, när han ville ha kontskt för att avbryta affären, istället gick Ebba Busch till Tingsrätten!

Om nu du är så säker så vart har du din källa?
Du är så förblindad av ditt hat att du inte vet vad du skriver
Det var nämligen Esb som underlät sig att svara på hennes telefonsamtal ej heller komma till det bokade mötet.
Det var det första mötet dom skulle ha där det hade kunnat bli ett återköp av hans fallfärdiga sommarhus
2022-05-08, 00:44
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag tycker inte man kan säga att han "råkade ut för". Det var helt och hållet upp till honom själv att välja sitt ombud och han valde ett ombud som inte är advokat, som helst saknar juridiskt utbildning. Inte heller bytte han ombud när han fick veta att det ombud han valt är en grovt kriminell person dömd för försök till våldtäkt på sin egen styvdotter, misshandel, grovt kvinnofridsbrott och skadegörelse.

Esbjörn valde pedofilen Johann Binninge. Lika barn leka bäst. Han fick vad han förtjänade.

Om det var någon som "råkade ut" för någon, så var det Ebba som råkade ut för Esbjörn och hans entourage. Allt började när Esbjörn gick hem till Ebba för att han ville säjla sitt hus till henne.

Ja det är inte lätt att förstå den soppan om man nu inte läser deras agenda, dax att lägga in den ingen kanske?
har du koll på vilken jurist Marrydum menar innan Binninge kom in i bilden eller är det ljug som vanligt
2022-05-08, 00:47
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tror att Esbjörn Bolin förlitade sig på Majkgård och trodde att hon ville honom väl. Det är inte säkert att han än idag har insett det egentliga syftet med hennes engagemang. Det var hon som valde Pernroth Lüllmaas gamla kompis Binninge.

Bolin har inga egna barn vilket kan förklara att han släppte en barnmisshandlare in på livet.

Huruvida Esbjörn "förlitade" sig på sol-och-vårar-kärringen Majkgård kan man spekulera i, dock är det väl rätt uppenbart att det var via henne och hennes kompis den ond-hjärtade Pernrot som Esbjörn hittade sitt pedofila ombud. Det går dock inte att bortse från det faktum att det var Esbjörn som valde sitt eget ombud i samma ögonblick som han undertecknade fullmakten. Inte heller går det att bortse från det faktum att Esbjörn valde att hålla fast vid pedofilen även efter han fått veta att ombudet egentligen är en grovt kriminell barnvåldtäktsman och kvinnomisshandlare. Esbjörn har ingen empati, därför hade han inga problem att släppa en barnvåldtäktsman och kvinnomisshandlare inpå livet.

Esbjörn har varit mycket väl medveten om sol-och-vårar-kärringens syften ända sedan hon förmådde honom att skriva sitt testamente, och det var ju också därför som han gick till Ebba för att sälja sitt hus till henne istället.
Senast redigerad av trngw 2022-05-08 kl. 00:51.
2022-05-08, 01:05
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ja det är inte lätt att förstå den soppan om man nu inte läser deras agenda, dax att lägga in den ingen kanske?
har du koll på vilken jurist Marrydum menar innan Binninge kom in i bilden eller är det ljug som vanligt

Läser oftast inte dummerns inlägg, så har ingen aning om vem hen menar.
Men kort kan väl sägas att pedofilen Binninge inte är någon jurist, och så vitt känt har ingen jurist varit inblandad på Esbjörns sida innan knattarna dök upp. Men det är väl inte konstigare än att dummern presenterar en referens som styrker hens påstående.

Så gott som allt dummern skriver är lögn
2022-05-08, 01:11
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Läser oftast inte dummerns inlägg, så har ingen aning om vem hen menar.
Men kort kan väl sägas att pedofilen Binninge inte är någon jurist, och så vitt känt har ingen jurist varit inblandad på Esbjörns sida innan knattarna dök upp. Men det är väl inte konstigare än att dummern presenterar en referens som styrker hens påstående.

Så gott som allt dummern skriver är lögn

Ja så sant, kanske beror på svamparna denna proppar i sig.
2022-05-08, 01:15
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Huruvida Esbjörn "förlitade" sig på sol-och-vårar-kärringen Majkgård kan man spekulera i, dock är det väl rätt uppenbart att det var via henne och hennes kompis den ond-hjärtade Pernrot som Esbjörn hittade sitt pedofila ombud. Det går dock inte att bortse från det faktum att det var Esbjörn som valde sitt eget ombud i samma ögonblick som han undertecknade fullmakten. Inte heller går det att bortse från det faktum att Esbjörn valde att hålla fast vid pedofilen även efter han fått veta att ombudet egentligen är en grovt kriminell barnvåldtäktsman och kvinnomisshandlare. Esbjörn har ingen empati, därför hade han inga problem att släppa en barnvåldtäktsman och kvinnomisshandlare inpå livet.

Esbjörn har varit mycket väl medveten om sol-och-vårar-kärringens syften ända sedan hon förmådde honom att skriva sitt testamente, och det var ju också därför som han gick till Ebba för att sälja sitt hus till henne istället.

Jaa så sant och han spred ju ut i byn att hans brorsöner aldrig brytt sig om huset ,, hm ett släktdrag kanske, hehe
Så han ville ju inte att dom skulle få ärva det, samt att M-gård endast ville betala typ hälften mot det han begärde av Ebba
2022-05-08, 01:54
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Korkade lilla vän. En mäklare kan inte begå tjänstefel. Hade du haft minsta lilla koll på hur svenskt rättsväsende fungerar, hade du haft koll på det.

Och visst är inlagorna fakta. Det är som regel just det de är. Utom pedofilen och den grova brottslingen Johann Binninges inlagor, de är för det mesta bara skvaller. Det gick till och med så långt att domstolen fick tillrättavisa den bedräglige lille charlatanen, flera gånger dessutom.

Notars mäklare har möjligen varit slarvig, men det förändrar inga fakta. En värdering gjordes innan köpet. Värderingen låg till grund för det pris som sattes, och det pris som sattes speglade marknadsvärdet vid tidpunkten. Detta har till och med Esbjörn själv bevisat genom inte mindre än två olika värderingar till dags dato, och framförallt har han bevisat det genom att inte kunna inge en enda av alla de värderingar som han påstår att han har som säger, 5,5 mille, 5.7 mille osv. Alla vet att han ljuger, annars hade han så klart visat dessa värderingar. Men så är det med bedragare och charlataner. De ljuger.
Jo, men du tycker inte det är lite partiskt att säga att en sida i en tvist talar helt sanning och allt den andra säger är lögn? Det är du nog ensam om i Sverige att tro i så fall. Och av oss två är det knappast jag som har IQ pungråtta.

Jag har ingens annans ord en Ebbas på att hon fick en muntlig värdering. Men andra ord är det inget jag tror på. Ebba är ju tydlig med att hon inte menar det hon säger.

Men du menar alltså att Ebba gav värderingen till en gammal man med kognitiv funktionsnedsättning muntligt? Hänsynsfullt hördu. Har Ebba inte ens grundläggande kunskap om hur gamla människor fungerar? Väldigt pinsamt om du frågar mig. Och väldigt tydligt att hon ljuger i sina inlägg på sociala media. Där sa hon att hon låtit göra två värderingar och att Esbjörn tagit del av dem. Kalla mig (din vana trogen) korkad. Men jag anser att Ebba ljög och betedde dig svinigt.
Citat:
Man kan fundera på om Ebba Busch verkligen är hjärnan bakom hela denna affär, eller om det är pappa Tru*s som styrt upp henne lika en marionettdocka?
Jo, de säger att det är så. Om jag fick ge Ebba ett råd vore det att slå sig lös från sin pappa. Fadern har, efter ett liv som upphöjd i en sekt. Väldigt sjuk och skev verklighetsuppfattning. Det speglar sig i att Enba ständigt gör bort sig. Man märker att hon ( och pappa) inte är vana att bli ifrågasatta, inte Emma när riktig smörja kommer ur munnen på dem.

Hennes pappa var ju med på ett hörn i affären. Esbjörn nämner honom i trädfällnings förhöret. I samma förhör där han hela tiden upprepar att Ebba lurade honom.
Citat:
Nu var det ju Esbjörn som gick hem till Ebba för att han ville sälja sitt hus.
Och sedan var det Esbjörn som ångrade sig.
För att därefter vägra prata med Ebba. Han vägrade svara på hennes telefonsamtal och han vägrade svara på hennes brev.
Sedan var pedofilen Johann Binninge och hans lilla maffia som konspirerade på facebook att hänga ut Ebba i pressen.
Sedan hängde Esbjörn och hans så kallade ombud ut Ebba i pressen.
Resten är historia.

Men det finns ingen anledning att tro att Ebba är "hjärnan" bakom något i denna affären.
Istället vet vi att det är Esbjörn och hans grova brottsling till ombud, pedofilen Johann Binninge, som är "hjärnan". Dock har det ju visat sig att varken Esbjörn eller pedofilen har någon hjärna att tala om, varför de bara klantat och kluddat igenom hela affären, med slutresultatet att Esbjörn inte fick någonting, annat än att medverka till att affären slutfördes.
Men vad ger dig rätt att vrida till verkligheten så den passar dig. Esbjörn gick hem till Ebba för att fika. För att han kände sig charmad av att hon hade frågat och för han tyckte det var spännande och hem till en kändis. Men han sa nej till försäljning de har ju till och med Ebba erkänd.

Jag tror alla ser hur nyanslösa dina inlägg är. Att du vänder och vrider och hittar på efter hand och som det passar sig. Men det är helt okey för mig. För alla som läser tråden ser det. På tal om lögner, har du bestämt något på Flashback idag?
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Menar du affären där Esbjörn sålde ett hus? Både Esbjörn och Busch kom överens, så båda är hjärnan bakom denna affär.

Väldigt simpelt.
Menar du att Ebba ljuger ytligare i sina inlägg. För där skriver hon att hon höll i alla praktiska bitar.
2022-05-08, 01:57
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Tack det var inte svårt då det var typ tre inlägg tillbaka från dig.
Du är bara så trög att du inte minns vad du ljög om så fram med
vem var juristerna du sa var innan BInninge.
Det gjorde jag inte och det blev tydligt när du lyfte fram mitt inlägg. Känns det inte löjligt att ljuga om sådan grejer.
2022-05-08, 02:04
Avstängd
Esbjörn sålde huset av fri vilja.

Sedan låtsas han vara dement för att släktingarna blev arga.

Många som skriver här är medelålders tanter som är bittra för att de passerat bäst före-datum medan Ebba fortfarande är ung och fräsch.
2022-05-08, 03:03
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jo, men du tycker inte det är lite partiskt att säga att en sida i en tvist talar helt sanning och allt den andra säger är lögn? Det är du nog ensam om i Sverige att tro i så fall. Och av oss två är det knappast jag som har IQ pungråtta.

Men lilla vän, att påtala fakta har aldrig varit partiskt.
Helt sant att du inte har IQ pungråtta. Hade du haft det hade du fattat att fakta är opartisk.

Citat:
Jag har ingens annans ord en Ebbas på att hon fick en muntlig värdering. Men andra ord är det inget jag tror på. Ebba är ju tydlig med att hon inte menar det hon säger.

Hade du åtminstone haft IQ pungråtta, hade du vetat att vi har mycket mer än Ebbas ord på den saken.

Citat:
Men du menar alltså att Ebba gav värderingen till en gammal man med kognitiv funktionsnedsättning muntligt?

Hade du åtminstone haft IQ pungråtta, hade du vetat hur Esbjörn fick värderingen, och att det inte var muntligt.

Citat:
Hänsynsfullt hördu. Har Ebba inte ens grundläggande kunskap om hur gamla människor fungerar? Väldigt pinsamt om du frågar mig.

Men lilla vän, jag frågar inte dig. Du är alldeles för korkad. Men en pungråtta hade kunnat svara.

Citat:
Och väldigt tydligt att hon ljuger i sina inlägg på sociala media. Där sa hon att hon låtit göra två värderingar och att Esbjörn tagit del av dem.

Nej, Ebba ljög inte. Du ljuger. Hade du haft IQ pungråtta hade du förstått det.

Citat:
Kalla mig (din vana trogen) korkad. Men jag anser att Ebba ljög och betedde dig svinigt.

Korkad är inget jag kallar dig det är något du är. En pungråtta är smartare än dig.

Det står dig helt fritt att "anse" att Ebba ljög. Du kan anse att Putin inte invaderat Ukraina, att jorden är platt och att chemtrails är verkliga också, men det gör inget av det till fakta.

Du är korkad. Annars hade du förstått allt detta. En pungråtta hade förstått.

Citat:
Jo, de säger att det är så. Om jag fick ge Ebba ett råd vore det att slå sig lös från sin pappa. Fadern har, efter ett liv som upphöjd i en sekt. Väldigt sjuk och skev verklighetsuppfattning. Det speglar sig i att Enba ständigt gör bort sig. Man märker att hon ( och pappa) inte är vana att bli ifrågasatta, inte Emma när riktig smörja kommer ur munnen på dem.

Att Ebba är en så framgångsrik ung kvinna som hon är, beror bland annat på att hon inte tar råd från korkade troll som blir out-smartade av pungråttor. Hade det inte varit för att du inte ens har IQ pungråtta, hade du förstått det.

Citat:
Hennes pappa var ju med på ett hörn i affären. Esbjörn nämner honom i trädfällnings förhöret. I samma förhör där han hela tiden upprepar att Ebba lurade honom.
Men vad ger dig rätt att vrida till verkligheten så den passar dig. Esbjörn gick hem till Ebba för att fika. För att han kände sig charmad av att hon hade frågat och för han tyckte det var spännande och hem till en kändis. Men han sa nej till försäljning de har ju till och med Ebba erkänd.

Men snälla korkade lilla vän, Esbjörn gick till Ebba för att sälja sitt hus, och det var precis vad han gjorde. Finns ingenting i trädfällningsförhöret som säger att Ebbas pappa var "med på ett hörn i affären". Återigen är det bara du som ljuger. En pungråtta hade gjort det bättre än dig.

Citat:
Jag tror alla ser hur nyanslösa dina inlägg är.

det är bara färgblinda lilla du som inte ser nyanserna

Citat:
Att du vänder och vrider och hittar på efter hand och som det passar sig. Men det är helt okey för mig. För alla som läser tråden ser det. På tal om lögner, har du bestämt något på Flashback idag?
Menar du att Ebba ljuger ytligare i sina inlägg. För där skriver hon att hon höll i alla praktiska bitar.

Till och med en pungråtta kan skilja på skribenter som framför sanning och fakta med hjälp av sakliga referenser, och IQ befriade troll som ljuger om allt. Hade du haft IQ pungråtta, hade du förstått både det och att varje gång du skriver ett inlägg så bekräftar du din intelligensbefrielse.
2022-05-08, 05:46
Medlem
Citat:
Jag skulle inte ta gift på att det inte är Tru*s som är regissör till denna soppa, han har kännedom i området, många vänner från Livets Ord bor i området, han vill säkerligen gärna att sin dotter, sina barnbarn, ska ha ett fint sommarställe i sin närhet.
Alla mor- och farföräldrar vill säkert ha sina barn och barnbarn boende i närheten. Det vore verkligen märkligt om det vore på något annat sätt. Men att han skulle ha regisserat Esbjörn Bolins esbjörnande och överklagningar verkar lite ologiskt i så fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in