2022-05-07, 22:00
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hexpipan
Tack för påpekandet. Jag tittade i index för villor och inte för fritidshus. Återkommer. Har du själv gjort beräkningen utifrån index för fritidshus får du gärna lägga upp den.
Hallå Hallå!!! Här är jag som bad om en länk till Notar värderingen som gjordes i augusti.

Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Du är ju trög, hur många gånger ska du inte fatta de förklaringar du får.
Notars Värdering är ju gjord före kontrakt.

Jösses. Är du så förblindad av ditt hat mot Ebba att du inte ens tar till dig fakta?
Och du får kalla mig hur körd du vill. I Notars värdering finns ett värderings datum angivet. Ett datum i Oktober. Oktober är två månader efter augusti. Menar du att mäklaren inte viste skillnad på augusti och oktober? Eller menar du att han begick rena felaktigheter och framåt datera det är två månader. Tycker inte du själv det är rimligt att han skulle skrivit att värderingen vad gjorde i augusti och inte i oktober om så var fallet. Om jag är blind av mitt hat till Ebba, Är du minst lika blind av dyrkan för henne

Så du kan förklara i en jävla evighet, men så länge inte ser en värdering med rätt datum. Kommer jag knappast att gå på era ord att den är gjord i augusti.
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Här är ditt inlägg:

.
Vilka jurister menar du?
Och vad tror du överklagan handlar om? Har du läst den?
Men herre duttande då, har du suttit och letat upp det. Men då kan vi ju bara konstatera att min förklaring håller.
Så Skärp dig och släpp det, var inte så anal!

Det vore bättre om du använder din tid åt att räta ut några frågetecken kring ebbas agerande, exempelvis.
Vad finns mer för bevis mot Majkgård än att hon en gång ärvt ett brödrapar?
Vilka bevis finns för att värderingen gjorde gjord i augusti?
Hur kan man få klarhet i vilka värderingar Esbjörn fick tillgång till?
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Det var Sektdrottningen Ebba som undvek mäklare, hondjävulen genomför affären i dunkel, helt utan insyn av någon utomstående.
Endast kompisbroder Theo Dietz var inblandad, han hjälpte henne initialt till detta åldringsbedrägeri utan motstycke i modern tid.
Nej jag har du aldrig hört Esbjörn säga att han inte ville ha mäklare. Det är troligtvis en trådsanning. Precis som Notats värdering i augusti. Men fördelen är att ebbotarna nu har satt ribban för vilka bevis som behövs för att kalla något fakta, Behöver ju vi framöver bara säga att det är så. Tror du inte på oss, kallar vi dem korkade.

Självklart vill Ebba inte ha mäklare. Esbjörn var en helt klart ambivalent säljare. Det finns ju de som hävdar att han trodde han skulle få ett uthyres avtal. Det finns mycket som pekar på det. Hans ilska över trädfällningen. Att han enligt Ulf inte förstod att han sålt. Att vittnen beskriver honom som förtvivlad över situationen.

Mycket tyder också på att Ebba använde oheliga metoder. Exempelvis att hon skrev restaurera istället för renoverar i sitt handskrivna brev till Esbjörn. Men även prissättningen som jag nämnt så många gånger. Men jag minns att jag har 13 punkter han talar för att Ebba handlagen oärligt . Jag får göra som braattha och leta i gamla inlägg.
2022-05-07, 22:02
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Ja det är precis det som är det fina ser du....
Där framgår det nämligen att det inte är Esbjörn som skrivit det.
Att NÅGON skrev ett brev må vara sant - men det ligger nära till hands att se det som en urkundsförfalskning. Visste Esbjörn ens om att det fanns ett brev - eller var det som med polisanmälan. Att det skedde bakom hans rygg... Du bör nog fundera lite över det.
Men Esbjörn som en glasklar man har ju själv sagt att han ångrar sig och att han försöker få tag i Ebba de två första veckorna. Och jag trodde också att det är klarlagt att Ulf hjälp Esbjörn att skriva brevet. Brevet är ju dock underskrivet av Esbjörn, Med samma signatur Han använt på allt, utom kontraktet. Kanske du ska fundera varför signaturen funkar annorlunda ut på kontraktet.
2022-05-07, 22:05
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Nu måste vi förtydliga här så att random Flashbackaren inte får fel uppfattning:

- Det var Ebba Busch som UNDERLÄT att svara på Esbjörns telsamtal samt även på Esbjörns brev, när han ville ha kontskt för att avbryta affären, istället gick Ebba Busch till Tingsrätten!

Fakta är ju att då ”ångerbrevet” kom så ringde faktiskt köparen till Esbjörn.
Under samtalet den 15sep dagen innan de skulle ses på banken, uppgav Esbjörn att han inte ångrat sig, att han inte skrivit eller var den som skickat brevet, att han endast hade fått underteckna det.
Det gjordes upp om att träffas vid kullen och samköra till banken dagen därpå.
Efter detta samtal har inte Esbjörn svarat på varken brev eller telefonsamtal längre.
Så nej köparen har inte underlåtit att svara Esbjörn, utan Esbjörn var den som vägrade svara.
Finns bevis på detta även i Expressen, att Esbjörn vägrar prata med köparen och stängt dörren.
2022-05-07, 22:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Hallå Hallå!!! Här är jag som bad om en länk till Notar värderingen som gjordes i augusti.

Och du får kalla mig hur körd du vill. I Notars värdering finns ett värderings datum angivet. Ett datum i Oktober. Oktober är två månader efter augusti. Menar du att mäklaren inte viste skillnad på augusti och oktober? Eller menar du att han begick rena felaktigheter och framåt datera det är två månader. Tycker inte du själv det är rimligt att han skulle skrivit att värderingen vad gjorde i augusti och inte i oktober om så var fallet. Om jag är blind av mitt hat till Ebba, Är du minst lika blind av dyrkan för henne

Så du kan förklara i en jävla evighet, men så länge inte ser en värdering med rätt datum. Kommer jag knappast att gå på era ord att den är gjord i augusti.
Men herre duttande då, har du suttit och letat upp det. Men då kan vi ju bara konstatera att min förklaring håller.

Det vore bättre om du använder din tid åt att räta ut några frågetecken kring ebbas agerande, exempelvis.
Nej jag har du aldrig hört Esbjörn säga att han inte ville ha mäklare. Det är troligtvis en trådsanning. Precis som Notats värdering i augusti. Men fördelen är att ebbotarna nu har satt ribban för vilka bevis som behövs för att kalla något fakta, Behöver ju vi framöver bara säga att det är så. Tror du inte på oss, kallar vi dem korkade.

Självklart vill Ebba inte ha mäklare. Esbjörn var en helt klart ambivalent säljare. Det finns ju de som hävdar att han trodde han skulle få ett uthyres avtal. Det finns mycket som pekar på det. Hans ilska över trädfällningen. Att han enligt Ulf inte förstod att han sålt. Att vittnen beskriver honom som förtvivlad över situationen.

Mycket tyder också på att Ebba använde oheliga metoder. Exempelvis att hon skrev restaurera istället för renoverar i sitt handskrivna brev till Esbjörn. Men även prissättningen som jag nämnt så många gånger. Men jag minns att jag har 13 punkter han talar för att Ebba handlagen oärligt . Jag får göra som braattha och leta i gamla inlägg.

Notars värdering är en efterhandskonstruktion, det är bara Ebba Busch skribenter som inte det erkänner, istället försöker de förvridna sanningen till Sektdrottningens fördel in i absurdum.
2022-05-07, 22:06
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Vem betalar dig för att ljuga?

I inlaga 63 framgår att den är gjord före kontrakt.

”Anm. Notera att värderingen genomförts i augusti 2020 och att utfallet av värderingen då förmedlats muntligt till Ebba Busch. Datum som står angivet på den skriftliga värderingen är när denna senare sattes på pränt vilket mäklare Erik Hedlund kommer att höras om (se nedan).”

Eller är du inte läskunnig eller saknar förstånd?
Fast det är ju inget bevis, inlagorna är inte fakta. Det är Ebba förklaringar. Och hade värderingen skett i augusti så hade det stått med i värderingen från oktober. I alla fall begår Notar tjänstefel.
2022-05-07, 22:09
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nu måste vi bara klargör att Esbjörn ALDRIG skrev något brev....
Så exakt vad har ebba inte svarat på?
Lilla vän, ingenting är klargjort för att du säger det det förstår du väll. Annars kan jag säga nu är det klargjort att Ebba lurade Esbjörn. Tycker du att det är klart nu?
2022-05-07, 22:10
Avslutad
Citat:
Fast det är ju inget bevis, inlagorna är inte fakta. Det är Ebba förklaringar. Och hade värderingen skett i augusti så hade det stått med i värderingen från oktober. I alla fall begår Notar tjänstefel.

En idiot fattar att det fanns inte någon värdering överhuvudtaget i augusti, den som sedan kommer fram är beställd när det började osa hett för Sektdrottningen.
2022-05-07, 22:10
Medlem
Citat:

Som sagt. Har du svårt att förstå?

I inlaga 63 framgår att den är gjord före kontrakt.

”Anm. Notera att värderingen genomförts i augusti 2020 och att utfallet av värderingen då förmedlats muntligt till Ebba Busch. Datum som står angivet på den skriftliga värderingen är när denna senare sattes på pränt vilket mäklare Erik Hedlund kommer att höras om (se nedan).”
2022-05-07, 22:13
Medlem
Citat:
Läsproblem?
Skulle ju bevisas via vittnesmål. Nej det är inte tjänstefel när en privat tjänsteman gör nåt.

Är du dum eller är det nån som betalar dig för att inte fatta vad som står?
2022-05-07, 22:16
Medlem
Citat:
Nu måste vi förtydliga här så att random Flashbackaren inte får fel uppfattning:

- Det var Ebba Busch som UNDERLÄT att svara på Esbjörns telsamtal samt även på Esbjörns brev, när han ville ha kontskt för att avbryta affären, istället gick Ebba Busch till Tingsrätten!

Nu ljuger du.

Det finns bevis på Busch har försökt komma i kontakt med Esbjörn. Esbjörn har visat upp brevet.

Finns även bevis att Esbjörn sagt han vägra prata med Busch. Beviset? Han sa det till expressen.

Om nu Esbjörn hade svårt att komma i kontakt med Busch, som du hävdar, så visste han en dag vart han kunde komma i kontakt med Busch. Tillträdesdagen. Han kunde dykt upp på tillträdesdagen och tagit med sig ett juridiskt ombud..
Han kunde komma i kontakt med ett juridiskt ombud som säkert fått kontakt med Busch.

Busch försökte även nå Esbjörn samma dag han bröt mot sitt löfte att sälja huset. Han svara inte.

Så sluta nu skapa falska påståenden.

26 november, 2020. Kan vara bra datum att komma ihåg för dig.
Medlem
trngws avatar
Citat:

Som vanligt ljuger du bara.

Det var precis tvärtom. Ebba sökte Esbjörn på telefon och via brev, men Esbjörn svarade inte på något av detta. Inte ens efter att Ebba tagit hjälp av en advokat för att få hjälp med ett kommunicera med Esbjörn, så pratade Esbjörn med Ebba.

Det var Ebba som erbjöd Esbjörn att ordna med ett återköp, men Esbjörn vägrade också detta. Han gick till och med ut i pressen och berättade att han vägrade prata med Ebba.
Avslutad
Citat:
Läsproblem?
Skulle ju bevisas via vittnesmål. Nej det är inte tjänstefel när en privat tjänsteman gör nåt.

Är du dum eller är det nån som betalar dig för att inte fatta vad som står?

Och vem blåste av rättegången, Ebba, verkligen synd att inte den blev av, då hade EBBA BUSCHs alla LÖGNER blivit hennes fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in