2022-05-07, 18:48
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Vid de flesta försäljningar har ägaren gjort ett aktivt val att sälja och huset ligger ute på Hemnet, då gäller fri konkurrens. Folk som är intresserad av huset bjuder på det. Och visst händer det att hus går under vad de är utannonserade för. Men det vanligaste är att de går för bra mycket högre
pris.

I detta fall bad Ebba att få köpa huset, hon säger sig ha säkerhetstält att allt gick rätt till? Och påstår att Esbjörn fått tillgång till värderingar innan priset sattes. Jag känner ingen som inte hade höjt till minimum ett par hundra tusen över värderingsbeloppert vid en förhandling om priset. Faktumet att Esbjörn inte gjorde det tyder enligt mig på att han inte hade en aning om vad en värderingsvärdet på huset.

Så det är en sanning med modifikation att säga att Esbjörn satte priset.
EsB ville inte ha mäklare, då det hade kostat honom mer. Är det också Ebbas fel?
2022-05-07, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nja, det stämmer inte riktigt då FPI hann räknas upp 2 ggr mellan värderingarna.
Det sker halvårsvis och det råkade bli 2 FPI ökningar mellan Notar och Densias värdering.
Dessutom var det en extrem uppgång på fritidshus just efter köpet pga viljan att Corona hemestra.
Kolla siffrorna för fritidshus på mäklarstatistik så ser du att uppgången var närmare 8.5% för dessa.
Tack för påpekandet. Jag tittade i index för villor och inte för fritidshus. Återkommer. Har du själv gjort beräkningen utifrån index för fritidshus får du gärna lägga upp den.
2022-05-07, 18:54
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Berätta, vad handlar den om?
Visa mig Notar ta värderingen gjordes i augusti.

Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
EsB ville inte ha mäklare, då det hade kostat honom mer. Är det också Ebbas fel?
ja faktist ganska mycket om du frågar mig. Ebba borde ha krävt mäklare. Esbjörn är en gammal man, Ebba har ett förtroende yrke. Det är extremt viktigt för Ebba rykte att inget en stor affär går fel.
2022-05-07, 19:47
Medlem
Citat:
Visa mig Notar ta värderingen gjordes i augusti.

ja faktist ganska mycket om du frågar mig. Ebba borde ha krävt mäklare. Esbjörn är en gammal man, Ebba har ett förtroende yrke. Det är extremt viktigt för Ebba rykte att inget en stor affär går fel.
Du är ju trög, hur många gånger ska du inte fatta de förklaringar du får.
Notars Värdering är ju gjord före kontrakt.

Jösses. Är du så förblindad av ditt hat mot Ebba att du inte ens tar till dig fakta?
2022-05-07, 20:02
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Fast vad handlar den pågående överklaga till HD om då om han är så nöjd?

Jag har inte pratat om några jurister innan din Binninge. Jag sa att vid tidpunkten Ebba lovade att inte genomföra köpet om Esbjörn inte ville, var jurister inblandade. I Esbjörns fall Binninge.
Strand tomt / sjö tomt… Nu är du anal igen. Huset har egen brygga, sjöbod och tomten gränsar mot vatten. Sådant höjer värdet radikalt, vare sig man kallade strandtomt eller sjötomt.

Bra jobbat! Men snälla kan du inte länka till Notars värdering med det värderingsdatumet. Den har jag nämligen inte sett, och stämmer det som du säger ska jag villigt erkänna att jag har fel.
Här är ditt inlägg:

Citat:
Han hade ångrat sig. Han ångrade sig långt innan Binning kom in i bilden. När Ebba lovade att inte genomföra köpet, var däremot juristerna inkopplade. Då hade det självklart räckt att juristerna träffats och gjort upp hävningen av kontraktet
.
Vilka jurister menar du?
Och vad tror du överklagan handlar om? Har du läst den?
2022-05-07, 20:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22

Det var Sektdrottningen Ebba som undvek mäklare, hondjävulen genomför affären i dunkel, helt utan insyn av någon utomstående.
Endast kompisbroder Theo Dietz var inblandad, han hjälpte henne initialt till detta åldringsbedrägeri utan motstycke i modern tid.
2022-05-07, 20:19
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Det var Sektdrottningen Ebba som undvek mäklare, hondjävulen genomför affären i dunkel, helt utan insyn av någon utomstående.
Endast kompisbroder Theo Dietz var inblandad, han hjälpte henne initialt till detta åldringsbedrägeri utan motstycke i modern tid.
Kostnaden för mäklare hamnar på säljaren.....
Esb ville INTE ha en dyr mlklare.
2022-05-07, 20:36
Medlem
Citat:

Enda personerna som Esbjörn har antytt har begått åldringsbrott är hans advokater och vän, när de ska ha tvingat Esbjörn skriva på förlikningen.

Tror du behöver läsa upp om åldringsbrott. Det brukar göra att den äldre förlorar pengar.
https://www.sydsvenskan.se/story/073e5fb4-b386-48fc-b1b0-d2eed8c42a61
2022-05-07, 20:56
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Enda personerna som Esbjörn har antytt har begått åldringsbrott är hans advokater och vän, när de ska ha tvingat Esbjörn skriva på förlikningen.

Tror du behöver läsa upp om åldringsbrott. Det brukar göra att den äldre förlorar pengar.
Ja och den enda som vann pengar var ju Esb!
2022-05-07, 20:57
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Var Theo inblandad initialt? Det enda som framkommit var att han tagit skrivrollen vad gäller kontraktet och det är så långt ifrån initialt man kan komma.
2022-05-07, 21:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825

Sant, oftast är det pengar dessa gamla människor blir av med, men i detta fallet blir Esbjörn 80 plus, av med sin släktgård med strandläge.
Detta till Sektdrottningen Ebba, vilken ljuger och förtalar till den milda grad att det kostar henne nästan 300' bara att städa upp efter sitt förtal av Esbjörns ombud Juristen Johann Binninge.
Ebba drar sej inte för någonting överhuvudtaget när det gäller att tvångsöverta Esbjörns släktgård, tjänar hon på att förtala ett ombud, ja då gör hon det, tjänar hon på att ljuga för hela Sveriges befolkning, ja då gör hon det (ljög om att hon minsann visst skulle avstå köpet om Esbjörn verkligen inte ville sälja).
Senast redigerad av MisterSeven 2022-05-07 kl. 21:43.
2022-05-07, 21:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Du är ju trög, hur många gånger ska du inte fatta de förklaringar du får.
Notars Värdering är ju gjord före kontrakt.

Jösses. Är du så förblindad av ditt hat mot Ebba att du inte ens tar till dig fakta?

Notars värdering är en efterhandskonstruktion!
Är du så förblindad av din kärlek till Ebba att du inte tar till dej sanningen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in