2022-05-07, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Ändra sitt sexuella beteende? Det är väl inte det vi snackar om.
Det är du som gör påstående om att chattandet med dumpens fiskare kan trigga igång människor att begå övergrepp på sina egna barn
Citera
2022-05-07, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Bra argument. Alla handlingar som också kan drabba en anhörig ska alltså automatiskt raderas. Då dom flesta kriminella även har barn och familj som kan riskeras drabbas blir det inte många som fälls men det är helt rimligt enligt dig.

Dumpen handlar väl ingalunda om att fälla dessa personer? Lovar dig att en klar majoritet av dem som är kritiska till Dumpen önskar att pedofilerna fälls och bestraffas extremt hårt.
Jag antar att det inte är lönt att argumentera mot någon som inte begriper att skammen i att ens pappa/make är pedofil överträffar de flesta andra brott och gärningar som en familjemedlem kan begå. När det gäller andra brott finns inte den anhörigas könsorgan och äckliga fantasier till öppen beskådan.
Citera
2022-05-07, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Inte bara tid att utnyttja sitt barn, utan de levde sig också själva in i det vilket så klart kan trigga till övergrepp. Hur länge pågick deras sexchattande med H? Dagar? Veckor? Månader? Som snut eller sociala hade jag blivit mäkta bestört och förbannad …

Du får nog läsa på lite varför dumpen började. Man började med att orosanmäla och polisanmäla. Men alla, verkligen alla fall lades ner utav den ena anledningen dummare än den andra trots det var tidigare dömda pedofiler som anmäldes och inget hände. Nu kommer asen iaf upp till ytan.
Citera
2022-05-07, 20:36
Medlem
Citat:
Ni som inte gillar Dumpen gnäller hela tiden om att man tydligen inte får kritisera dumpen.

Och trots att du har chansen lyckas du inte skriva ett enda bra argument varför Dumpen inte fungerar, allt du hänvisar till är åsikter från andra som hatar dumpen.

Exempelvis ville inte Childhood Foundation ha pengar från Patrik pga mössorna med texten ”Kill your local pedophile”, det har alltså inget med Dumpen att göra.

Och för att avsluta använder du öknamn samt klankar ner på personers bakgrund vilket naturligtvis bara är en larvig härskarteknik då du tydligt saknar argument.

Det är ganska tröttsamt att läsa dessa löjliga svar i tråden om och om igen.
Rättsväsendet är inte på Dumpens sida heller, en brottsprovokation utan offer är inte ett brott i Sverige. Sedan har Childhood flera synpunkter gällande Dumpen utöver tröjorna men dessa vill varken du eller Dumpen ta till sig.

Sedan exploaterar Dumpen barn för runkvideos, extremt grova sexchattar där det flera gånger finns tydliga pedofilinslag. Detta är inte normalt eller sunt och det är inte normalt att Dumpen hänger på en barnsida som TikTok där dom gör reklam för just Dumpen.

Och senkan man undra hur dessa människor egentligen mår själva, om man dag in och ut letar efter snuskgubbar på nätet och ägnar sig åt grova sexchattar där barn är involverade, då känns det givet att man inte har så fräscha tankar själv till slut.
Citera
2022-05-07, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHILIEXPLOSION
Dumpen handlar väl ingalunda om att fälla dessa personer? Lovar dig att en klar majoritet av dem som är kritiska till Dumpen önskar att pedofilerna fälls och bestraffas extremt hårt.
Jag antar att det inte är lönt att argumentera mot någon som inte begriper att skammen i att ens pappa/make är pedofil överträffar de flesta andra brott och gärningar som en familjemedlem kan begå. När det gäller andra brott finns inte den anhörigas könsorgan och äckliga fantasier till öppen beskådan.

Väl skrivet, pöbeln är dessvärre bestående av obildade dårar som inte förstår bättre. Just männen med barnfamiljer får det säkerligen ett levande helvete efter publiceringarna, den skammen av att ens egna far skulle ägna sig åt något så vidrigt samtidigt som man själv behöver handskas med att alla i ens närhet, klasskamrater och lärare vet om detta och har sett materialet på Dumpens hemsida, det låter helt fruktansvärt.

Sen har ju Dumpen noll respekt för faktiska offer för faktiska pedofiler heller, det var bara häromdagen man blottade väldigt integritetskränkande material gällande den lilla flickan som påstods ha blivit våldtagen av sin egna far. Dumpen hade så lite respekt för flickan att dom hellre såg till att få en konfrontation inspelad med mannen än att omgående ringa polisen när dom fick reda på hans identitet.
Citera
2022-05-07, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Det är ganska tröttsamt att läsa dessa löjliga svar i tråden om och om igen.
Rättsväsendet är inte på Dumpens sida heller, en brottsprovokation utan offer är inte ett brott i Sverige. Sedan har Childhood flera synpunkter gällande Dumpen utöver tröjorna men dessa vill varken du eller Dumpen ta till sig.

Sedan exploaterar Dumpen barn för runkvideos, extremt grova sexchattar där det flera gånger finns tydliga pedofilinslag. Detta är inte normalt eller sunt och det är inte normalt att Dumpen hänger på en barnsida som TikTok där dom gör reklam för just Dumpen.

Och senkan man undra hur dessa människor egentligen mår själva, om man dag in och ut letar efter snuskgubbar på nätet och ägnar sig åt grova sexchattar där barn är involverade, då känns det givet att man inte har så fräscha tankar själv till slut.

Ännu ett vagt inlägg som jag antar ska kritisera Dumpen. Försöker du ens eller komma på något eget eller repeterar du bara det du och andra peddokramare upprepar här?
Citera
2022-05-07, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Väl skrivet, pöbeln är dessvärre bestående av obildade dårar som inte förstår bättre. Just männen med barnfamiljer får det säkerligen ett levande helvete efter publiceringarna, den skammen av att ens egna far skulle ägna sig åt något så vidrigt samtidigt som man själv behöver handskas med att alla i ens närhet, klasskamrater och lärare vet om detta och har sett materialet på Dumpens hemsida, det låter helt fruktansvärt.

Sen har ju Dumpen noll respekt för faktiska offer för faktiska pedofiler heller, det var bara häromdagen man blottade väldigt integritetskränkande material gällande den lilla flickan som påstods ha blivit våldtagen av sin egna far. Dumpen hade så lite respekt för flickan att dom hellre såg till att få en konfrontation inspelad med mannen än att omgående ringa polisen när dom fick reda på hans identitet.

Det du och andra här verkar ha svårt att greppa är att Dumpen arbetar förebyggande.
Det är ett mycket bra sätt att jobba, inga barn kommer till skada och pedofilerna får en gratischans att ta sig samman och byta väg i livet då dom ju inte åker dit för att ha groomat ett barn.

Alla handlingar har dock konsekvenser men ansvaret för detta måste alltid ligga på individen.
Citera
2022-05-07, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHILIEXPLOSION

Jaha, så nu är det bara äckliga brott som man ska slippa ansvar för om man har barn? Vem ska bedöma detta, ska du ta på dig att bestämma vilka som ska åka dit och vilka som ska slippa konsekvenser pga av barn?
Jag vill bara veta hur du tänker att det ska fungera.
Citera
2022-05-07, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malmalin
Även om jag för de anhörigas (främst barns) skull har landat i att vara emot själva uthängningarna så är det den här biten hos er "motståndare" jag har absolut lättast att förstå. Har varit och balanserat på den där gränsen själv när jag varit som mest rasande pga saker jag sett i jobbet, eller pratat med andra utsatta vänner om. Så jag fattar och är mer än gärna överens om att vara överens kring grundkänslan men inte fullt ut metoderna.

Tack själv, fortsatt trevlig helg!

Mal, Mal kära Mal. Kom tillbaka till Twitter. Jag (vi) saknar dig så mycket redan.
(Jag kunde inte skicka PM)

On topic: hela det här projektet är projicering; Patrik fick aldrig hämnd på sin förövare, och "Lina"
fick aldrig hämnd på sina torskar. De tar ut detta hat på dessa random kreatur. Men barn och
anhöriga finns aldrig med i bedömningen tydligen. Dom saknar psykologiska kunskaper för att syssla
med detta.
Vore verksamheten seriös skulle de spana, samla bevis och sen gå till polisen med detta offline.
Nu är det ett flabbigt internetjippo.
Citera
2022-05-07, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Mal, Mal kära Mal. Kom tillbaka till Twitter. Jag (vi) saknar dig så mycket redan.
(Jag kunde inte skicka PM)

On topic: hela det här projektet är projicering; Patrik fick aldrig hämnd på sin förövare, och "Lina"
fick aldrig hämnd på sina torskar. De tar ut detta hat på dessa random kreatur. Men barn och
anhöriga finns aldrig med i bedömningen tydligen. Dom saknar psykologiska kunskaper för att syssla
med detta.
Vore verksamheten seriös skulle de spana, samla bevis och sen gå till polisen med detta offline.
Nu är det ett flabbigt internetjippo.

Du måste vara korkad. Hur kan man inte fatta att det gäddorna gör på Dumpen gör inte är brottsligt?

Om du nu inte fattat det ska jag hjälpa dig: En gädda sexchattar med en vuxen person från dumpen. Det är inte brottsligt och polisen gör inget åt detta.
Citera
2022-05-07, 20:59
Medlem
Citat:
Det du och andra här verkar ha svårt att greppa är att Dumpen arbetar förebyggande.
Det är ett mycket bra sätt att jobba, inga barn kommer till skada och pedofilerna får en gratischans att ta sig samman och byta väg i livet då dom ju inte åker dit för att ha groomat ett barn.

Alla handlingar har dock konsekvenser men ansvaret för detta måste alltid ligga på individen.

Inga barn kommer till skada? Problemet är ju just att vissa barn kommer till skada av Dumpens publiceringar.
Och det där med att ta sig samman och byta väg i livet? En uthängning kan nog snarare försvåra denna process. Jag skulle vilja påstå att uthängning till skillnad från att enbart förlora jobb och familj gör att utsikterna till ett fortsatt normalt liv är små. Nu bryr jag mig inte nämnvärt om att dessa obehagliga män ska ha ett drägligt liv utan tycker gott att de kan lida varje dag i resten av sina liv. Men barnen ska skyddas.
Citera
2022-05-07, 20:59
Medlem
Citat:
Det är inte brottsligt och polisen gör inget åt detta.

Dom "dumpade" just ett peddo som, vad jag förstår, redan hade gripits.
Detta - istället för att göra ett kommersiellt inlägg - hade kunnat skötas offline.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in