• 1
  • 2
2022-05-07, 19:59
Medlem
Larasofts avatar
Ölflaskor från DDR vittnar om hur länge Staffan Ahlner bott där . Han känner ingen i sin egen ålder.

Hur är detta möjligt?

https://www.dn.se/insidan/staffan-ah...an-1970-talet/
Citera
2022-05-07, 20:03
Medlem
Läs den här artikeln istället så får du svar på din fråga, https://www.hemhyra.se/nyheter/han-h...udentkorridor/
Citera
2022-05-07, 20:30
Medlem
Milton.Millss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krigsgrodor
Vilken loser
Måste nog hålla med, tar upp plats för en som är student på riktigt och kunnat bo där. Däremot är det ju tämligen spännande om han skulle bo där till döden eller om han får bo på ålderdomshem till sist.

Sen hade jag personligen aldrig velat bo i studentkorridor (vilket jag gjort en termin) och speciellt inte med den känslan av att inte ha en riktigt privat sfär. Dessutom att göra det med unga människor som dräller in sent på nätterna...nej fy fan vilken mardröm
Citera
2022-05-07, 21:07
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Stackars studenter som flyttar in där och upptäcker att en gammal gubbe upptar köket hela dagarna för att han driver en restaurangverksamhet från studentrummet. Varför har han inte blivit utkastad av hyresvärden?
Citera
2022-05-07, 22:49
Medlem
Är det inte en hon på bilderna?
Citera
2022-05-07, 23:49
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Stackars studenter som flyttar in där och upptäcker att en gammal gubbe upptar köket hela dagarna för att han driver en restaurangverksamhet från studentrummet. Varför har han inte blivit utkastad av hyresvärden?

Staffan lagar grymt god mat, det vore ett lap att dela studentkorridor med honom.

Många ungdomsnätter spenderades i gamla Flogstarestursagen, där han tillagade Injera och vindaloo och serverade grymt te.

Side note. Hyresvärden kan ej det då han har ett förstahandskontrakt tillsvidare.
Citera
2022-05-08, 02:10
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Är det inte en hon på bilderna?
Trodde också att det var en kvinna från början, sen tänkte jag direkt på en transman. 😆
Citera
2022-05-08, 14:01
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Jag känner ingen i min egen ålder och ingen i någon annan ålder heller.
Frågor på det?
Fast han har ju tjej står det. Vilket är lite ironiskt då han själv ser ut som en tant.
Citera
2022-05-08, 14:46
Medlem
brajzillas avatar
Det är inget nytt jag vet flera stycken som lever sitt liv på att plugga för att slippa jobba! dom blir aldrig klara med sitt "pluggande"
Citera
2022-05-08, 15:30
Medlem
IRMEs avatar
Träffat på ett par andra med tillsvidarekontrakt i studentlägenheter i Uppsala. Tycker att de tillför lite spännande element i vardagen och var trevligt att ha dem där när man pluggade. Lite knepiga människor såklart men var ska de annars hitta en plats i livet? De verkar ha det gott och stör ingen.
Citera
2022-05-08, 15:41
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krigsgrodor
Vilken loser
Loser? Han låter ju oerhört tillfreds med livet, har sett en stor del av vår planet och har haft ett långt och förmodligen lyckligt förhållande med en kvinna.
Citera
2022-05-08, 15:42
Medlem
Liberationfronts avatar
Kryphål i välfärdssystemet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto