2022-05-08, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Loser? Han låter ju oerhört tillfreds med livet, har sett en stor del av vår planet och har haft ett långt och förmodligen lyckligt förhållande med en kvinna.

Jag har träffat honom flera gånger och jag skulle verkligen inte kalla honom för loser. Han har levt ett väldigt bra liv med massor av resor, fritidsintressen, företagande och sociala kontakter.
Han har mycket bra hälsa för sin ålder och upplevs som väldigt mycket yngre än vad han är på pappret.

Jag kan verkligen inte förstå hur han skulle vara en loser bara för att han har levt en aning annorlunda än dom flesta.
Senast redigerad av 8978wxu642 2022-05-08 kl. 16:04.
Citera
2022-05-08, 16:00
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Loser? Han låter ju oerhört tillfreds med livet, har sett en stor del av vår planet och har haft ett långt och förmodligen lyckligt förhållande med en kvinna.

Jag håller med. Han verkar ha haft det roligare än de flesta i livet.
Citera
2022-05-08, 19:19
Medlem
brianmolkos avatar
Han drev väl inte restaurangen från köket/rummet förutom kanske pappersverksamheten
Citera
2022-05-08, 20:39
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Det är inget nytt jag vet flera stycken som lever sitt liv på att plugga för att slippa jobba! dom blir aldrig klara med sitt "pluggande"

Han pluggar inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront
Kryphål i välfärdssystemet.

Tillsvidarekontrakt kallas det. Knappast lucka i välfärden.
Citera
2022-05-08, 20:49
Medlem
Alla personer som hittat egna intressen som inte är materialistiska är väl inga losers utan de absolut största vinnarna
Citera
2022-05-08, 20:54
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Han pluggar inte.

Tillsvidarekontrakt kallas det. Knappast lucka i välfärden.

Artikeln är låst. Kan du inte förklara eller sammanfatta hur han kan bo sådär? Vad är det för restaurang osv? Låter spännande!
Citera
2022-05-08, 21:00
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Artikeln är låst. Kan du inte förklara eller sammanfatta hur han kan bo sådär? Vad är det för restaurang osv? Låter spännande!

Han drev flogstaresturangen för 15-20 år sedan som låg i Hus 1.

Han bor där på ett tillsvidarekontrakt, det finns ett 100tal i Uppsala inom Heimstaden och Uppsalahem som fortfarande bor kvar i sina studentkorridorer/Studentlägenheter. Sedan antagligen ett X antal hos de olika Nationerna i deras lägenheter.

Dessa fick kontrakt på den tiden där det ej var brist och alla fick vanliga kontrakt. Tanken var väl "vem vill bo kvar i en studentlägenhet när man pluggat klart" 😅
Citera
2022-05-08, 21:03
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Han drev flogstaresturangen för 15-20 år sedan som låg i Hus 1.

Han bor där på ett tillsvidarekontrakt, det finns ett 100tal i Uppsala inom Heimstaden och Uppsalahem som fortfarande bor kvar i sina studentkorridorer/Studentlägenheter. Sedan antagligen ett X antal hos de olika Nationerna i deras lägenheter.

Dessa fick kontrakt på den tiden där det ej var brist och alla fick vanliga kontrakt. Tanken var väl "vem vill bo kvar i en studentlägenhet när man pluggat klart" 😅

Ahaa! Tack! Haha fantastiskt ju! Hade ingen aning om att det gick till så förr.
Citera
2022-05-08, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krigsgrodor
Vilken loser
Också min tanke plus varför ser han ut som en kvinna? I hans ålder har man hus. Han känns som peter pan, pojken som inte ville bli vuxen.
Citera
2022-05-08, 21:44
Medlem
Citat:

Tänker samma som dig för mig verkar han vara allt ifrån en looser han verkar glad över livet hälsan i behåll vid den åldern sett stora delar av världen fått hålla på med det han tycker om.

Men visst enligt vissa är man en looser om man ej bor i en villa kör en ny bil och har två ungar.
Citera
2022-05-08, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Också min tanke plus varför ser han ut som en kvinna? I hans ålder har man hus. Han känns som peter pan, pojken som inte ville bli vuxen.
Märkligt resonemang. Finns de som bor i lägenhet hela livet, med eller utan barn. Hålla på med massa praktikaliteter och renoveringar, för vad? En bit trädgård? Visst, med småungar är det väl en sak men i övrigt? hus på landet där man får bo för sig själv har dock sin charm.
Citera
2022-05-08, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Märkligt resonemang. Finns de som bor i lägenhet hela livet, med eller utan barn. Hålla på med massa praktikaliteter och renoveringar, för vad? En bit trädgård? Visst, med småungar är det väl en sak men i övrigt? hus på landet där man får bo för sig själv har dock sin charm.
Det är det naturliga förloppet att vilja utvecklas i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in