2022-05-04, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Shevin är riktigt obehaglig som människa och henne skulle jag klippa vid fötterna om jag mötte privat. Som du skrev: Det går inte att skylla på klippningen alltid. Hayes är - eller har visat sig vartefter - vara lika obehaglig. Han är definitivt inte något snällt Träsktroll i Robinson så han har sjunkit som en gråsten inför mina ögon. Elin har flera bra tankar men hon var den som först sa att de skulle rösta på Mattias att vara Förste duellant och dessutom i hans frånvaro fast BÅDE Shevin och Mattias kom in sist och samtidigt.

Dagens avsnitt Gränslandet:

Dagens avsnitt Robinson:
Hayes lider av något allvarligt, mindre värds komplex pga hudfärg. Han bröstar (magar...) upp sig som en silverback och brölar, skiter i sitt eget bo och kan absolut inte ta minsta kritik. Då kastas rasist kortet snabbare än ögat... Vi har väl alla som följer Robinson sett hans blick mot bla Mattias.
2022-05-04, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Han har väl presterat helt ok och lyckats vinna en gång. Men jag syftade främst på paktande och taktik. Det känns som att han är för "snäll" för att köra rävspel.
Ja hans paktande är dåligt. Fast okej på tävlingar är väl en underdrift.. Han vann nyss, han har vunnit immunitetstävlingen i lag Öst. Han var även stark i en tidigare tävling där han höll upp en korg med kokosnötter i. Han höll också ut ganska länge i vatten springartävlingen, han hade kunnat fortsätta ännu längre sa han. Så de tävlingarna han deltagit i hitintills har han gjort bra. Han tävlar dock mot svältande människor, men men.
2022-05-04, 18:03
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Att folk som har instagram inte har sett det där än förvånar mig. Såg den redan i början av Robinson, Hanna har liksom en story som heter Jani. Valde dock att inte sprida det vidare för jag vet inte vad jag tycker om saken. Jani är ju väldigt ung i sinnet, och det här med att tjejen inte ska behöva handskas med en äldre man så finns det inga belägg på att tjejen inte ville ha kontakt med Jani. Om båda vill, det är lagligt och de är ungefär lika gamla i sinnet så kan det ju vara okej, vi har ju inte hela kärleksstoryn.
Jag tror många reagerar eftersom tjejen var 16 år. En tonåring som inte vet något om livet.
Hade hon varit 20-22 år gammal med samma åldersskillnad hade nog färre reagerat lika starkt.
2022-05-04, 18:09
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Så om jag föds i Japan och får japanskt medborgarskap så är jag japan?
och framför allt är du inte svensk om du flyttar hit sen tycker jag det inte är ett skit fel att säga neger men jävligt fult att använda uttrycket N-ordet som ju med all tydlighet markerar att det skulle vara nåt fel med att vara just neger/svart. Afrikan kan man ju heller inte kalla de svarta (negrerna) då det ju finns många vita afrikaner. Hayes är en svenskfödd neger och inget fel med det bara han skulle bete sig som en genuin svensk - alltså integrerad som ju alla våra politiska representanter vill att negrerna (de svarta) skall bli.
Senast redigerad av kubun 2022-05-04 kl. 18:13.
2022-05-04, 18:10
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Så om jag föds i Japan och får japanskt medborgarskap så är jag japan?
Om 2 svenska föräldrarna flyttar till Iran, konverterar till Islam, barnet föds där och växer upp som islamist med sharia lagar, är det ett Svenskt barn enligt dig?
Är det islamistiska barnet likadan som alla barn som föds här i Sverige, eftersom det barnet har Svenska föräldrar?

Om du tycker det så kan vi sluta diskutera eftersom du uppenbarligen är efterbliven.
2022-05-04, 18:24
Medlem
Yokosunas avatar
Hannafittan ska ut!
2022-05-04, 18:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Haha typiskt feministen Hanna att totalt haka upp sig på en skitgrej som när Tommie säger att dom behöver en kvinna som kan ta hand om dem. "paktriarkatet" bla bla osv.

Riktig skitgrej och jag tror inte Tommie menade det på ett nedsättande sätt.

Gissningsvis lär det bli häxjakt på Tommie nu, så nu ska han ut först av alla trots att han inte är ett speciellt stort hot.
Hur tror du han menade det då?
Kan man mena det på något annat sätt än det?
2022-05-04, 18:31
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Jag förstår att Hayes blir vansinnig. Okej att han har ett hett temperament, men det är ju övertydligt att han inte skulle göra en fluga förnär och blir genuint ledsen av anklagelserna.

Förstår ej hur man kan ogilla Mattias då han besitter en av de finare personligheterna i Robinson.

Hur fan vet du att negerapan Hayes inte skulle göra en fluga illa? Negern är totalt galen. Se på ögonen. Det är fan mord i blicken på honom.
2022-05-04, 18:44
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Shevin är riktigt obehaglig som människa och henne skulle jag klippa vid fötterna om jag mötte privat. Som du skrev: Det går inte att skylla på klippningen alltid. Hayes är - eller har visat sig vartefter - vara lika obehaglig. Han är definitivt inte något snällt Träsktroll i Robinson så han har sjunkit som en gråsten inför mina ögon. Elin har flera bra tankar men hon var den som först sa att de skulle rösta på Mattias att vara Förste duellant och dessutom i hans frånvaro fast BÅDE Shevin och Mattias kom in sist och samtidigt.

Dagens avsnitt Gränslandet:

Dagens avsnitt Robinson:
Håller med 100%.
Shevin & Hayes är vuxenmobbare deluxe genom sitt sätt att vara.
Gillar Elin. Verkar klarsynt.
Synd faktiskt att Mattias lämnade.
Är otroligt trött på Peter som hela j-vla tiden antingen ojar sig eller slår sej för bröstet. Filip...herregud vilken loser😛 Linn babblar på som vanligt vilket kommer bli hennes fall. Desi är typ superwoman som spänner sej extra då hon är i fokus. Lille Joel är alldeles för positiv. Tommie är för mej lite obehaglig och jag har svårt för honom. Jessica är ganska neutral. Angela börjar bli gnällig.
Hanna är en typisk feminist. Henrik är sympatisk och lågmäld. Det gillar jag. Sen vet jag att det klipps och klistras...
2022-05-04, 18:44
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur tror du han menade det då?
Kan man mena det på något annat sätt än det?
Han menade nog det personligt till Angela som visat upp dom egenskaperna och inte kvinnor generellt även om det kanske lät lite fel där och då.
Jag är dock ingen fanboy av Tommie och han kan väl för fan ha på sig ett par kallingar när man ska sova.
2022-05-04, 18:52
Medlem
Yokosunas avatar
2022-05-04, 19:00
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyckfullsomfan
Hayes lider av något allvarligt, mindre värds komplex pga hudfärg. Han bröstar (magar...) upp sig som en silverback och brölar, skiter i sitt eget bo och kan absolut inte ta minsta kritik. Då kastas rasist kortet snabbare än ögat... Vi har väl alla som följer Robinson sett hans blick mot bla Mattias.

Att ta fram rasistkortet när det egentligen handlar om något helt annat är förkastligt tycker jag. Det är att skylla ifrån sig helt enkelt och tar bort fokus ifrån det som det verkligen handlar om: dysfunktionellt beteende och inget annat. Ja vi har alla sett samma saker som har sänts i avsnitten men sedan tolkas det olika av samtliga som ser det. Personligen tycker jag att att både Shevin och Hayes skulle ha lyfts ur Robinson för sina beteenden och det för länge sedan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in