2022-05-06, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Ni som talar illa om Hannas kropp, hur ser ni ens ut själva?

Hanna ser ut som en statist från The Walking Dead.
Spinkig med tänder som trillar ut när som helst.

Jag själv ser mer ut som en statist från nån lökig 80-tals Miamideckare.
Tyvärr lite spritfet, rätt solbränd och har minst en snygg skjorta.

Hur ser du ut själv?

För övrigt. Självklart snackar man upp och ner deltagare i en FB-tråd.
Kan ju inte bara vara nån kumbaya-cirkelrunk.
2022-05-06, 21:39
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tycker inte att hon fördömer honom, jag tycker att hon kritiserar män som raggar unga tjejer som inte ens fyllt arton år och jag tycker hon förklarar tydligt varför hon kritiserar dessa förhållanden.
Män som raggar på unga tjejer - alltså stor åldersskillnad - kan hon ju för tusan kritisera utan att smälla upp Jani som ett lysande exempel. Jag tror inte hon har en aning om hur de träffades. Det kan ha varit hon som tog initiativet och då faller ju raggningsargumentet platt. Får det att låta som att det är ett livsmönster som Jani lagt sig till med. Är det så? Jag vet det inte, vet du? Tror inte Hanna heller vet. Hade hon vetat det hade hon säkerligen inte hållit inne med den infon. Känner Hanna denna tjej och vet på vilken mognadsnivå hon står och vilka livserfarenheter hon har? Jani har jag uppfattat som mycket yngre i sitt sätt än vad han åldersmässigt är. Han kanske har prisat Gud mången gång för att hon kom till honom på hans väg i livet......
2022-05-06, 21:42
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Fast nu har ju Hanna gått ut med att hon lidit av ätstörningar i sitt liv. Så inte så konstigt
Ja, men då hade jag ju rätt. Vad är problemet?
2022-05-06, 21:46
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Ni som talar illa om Hannas kropp, hur ser ni ens ut själva?
Vi är inte deltagare i dokusåpan och om man ger sig i denna får man tåla att bli granskad. Sitter du själv här bara för att smörja och hylla Joel eller någon annan favorit. Facebook har en tråd som passer er som inte tål att vi nagelfar folk som vill synas och bli kändisar i olika såpor. Sluta läs trådar om du inte fattar att dom är till för att diskutera personer och innehåll.
2022-05-06, 21:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Män som raggar på unga tjejer - alltså stor åldersskillnad - kan hon ju för tusan kritisera utan att smälla upp Jani som ett lysande exempel. Jag tror inte hon har en aning om hur de träffades. Det kan ha varit hon som tog initiativet och då faller ju raggningsargumentet platt. Får det att låta som att det är ett livsmönster som Jani lagt sig till med. Är det så? Jag vet det inte, vet du? Tror inte Hanna heller vet. Hade hon vetat det hade hon säkerligen inte hållit inne med den infon. Känner Hanna denna tjej och vet på vilken mognadsnhivå hon står och vilka livserfarenheter hon har? Jani har jag uppfattat som mycket yngre i sitt sätt än vad han åldersmässigt är. Han kanske har prisat Gud mången gång för att hon kom till honom på hans väg i livet......
Jani framträdde någonstans och babblade om att han var yngre än sin ålder och därför "råkar" bli ihop med unga tjejer (jag hittar inte klippet) men det föranledde sannolikt att hon ens kom in på ämnet.

Oväsentligt vilket.

Nej, om en fyrtioåring raggas upp av en sextonåring så är ansvaret den vuxnes -- inte barnets - oavsett vem som raggar.

Det behöver inte vara ett livsmönster - det räcker med en gång för att det skall vara förkastligt.

Att du pratar om "mognadsnivå" när det gäller medelålders och barn säger rätt mycket om vad du är.
2022-05-06, 21:52
Medlem
peterZiipens avatar
Jani skrivs in i historieböckerna bland dem stora - Jimmy Page, Steven Tyler, Presley och Jackson.
2022-05-06, 21:56
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jo. Hon har sagt att hon hade en inflammation i nacken.
och att hon (Anna) hade ett otroligt lågt blodtryck. Har för mig hon nämnde 70/40.
2022-05-06, 22:01
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Jani framträdde någonstans och babblade om att han var yngre än sin ålder och därför "råkar" bli ihop med unga tjejer (jag hittar inte klippet) men det föranledde sannolikt att hon ens kom in på ämnet.

Oväsentligt vilket.

Nej, om en fyrtioåring raggas upp av en sextonåring så är ansvaret den vuxnes -- inte barnets - oavsett vem som raggar.

Det behöver inte vara ett livsmönster - det räcker med en gång för att det skall vara förkastligt.

Att du pratar om "mognadsnivå" när det gäller medelålders och barn säger rätt mycket om vad du är.

Sluta tramsa om "barn" som om det vore en 10-åring vi pratar om. En 16-åring är två år ifrån myndig och är fullt kapabel att avgöra vilka hon vill bli tillsammans med eller ligga med eller både och.
2022-05-06, 22:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Sluta tramsa om "barn" som om det vore en 10-åring vi pratar om. En 16-åring är två år ifrån myndig och är fullt kapabel att avgöra vilka hon vill bli tillsammans med eller ligga med eller både och.
Att du gillar unga flickor förtar inte att det mognadsmässigt och juridiskt är barn.
2022-05-06, 22:28
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Härligt att det finns starka och modiga människor likt Hanna som vågar stå upp för sina ambitioner och ideal. Även om ingen skugga ska falla över Tommie som även han har rätt till sina val och sina ideal.

Ibland krockar det när två personer tänker och fungerar olika utan att någon nödvändigtvis har mer ”rätt” än den andra.
Ja visst är det härligt. Sen att hon överreagerar är en olycklig historia.
Hon misstolkade Tommy totalt.
2022-05-06, 22:30
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Att du gillar unga flickor förtar inte att det mognadsmässigt och juridiskt är barn.

Detta handlar inte om mig. Vill du prata juridik? Fine. En 16-åring får ligga och bli tillsammans vem fan den vill rent juridiskt. Jag förstår att ni feminister är avundsjuka för att ni börjar bli till åren och så fula, feta och slappa att ni börjar bli mindre attraktiva för män, men det är inte de unga tjejernas fel.
2022-05-06, 22:34
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Helt enig med dig.

Tror att Mattias skulle ha varit kvar utan babblet med Anders och Hayes.

Ibland är det helt ok att dra, det går inte att lösa.

Synd då jag gillade Mattias förra gången och även nu.

Mattias åkte ju hem för att hans axel blev värre i duellen mot Shevin. Inte värt att skada den permanent genom den fysiska påfrestning som det innebär att vara med i Robinson.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in