2022-05-06, 15:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Av det man fick se i avsnittet när Anders var med så framstod inte Mattias speciellt samarbetsvillig. Mattias är ingen ängel så även om han varit rädd för Hayes tycker jag det var lite överdrivet när han säger att han tror Hayes kommer "döda" honom. I avsnittet framstod Hayes mer öppen för snack än Mattias.
Han beskrev sin känsla, han påstod inte att Hayes hade försökt döda honom eller skulle försöka det.

Det Anders och Hayes sysslade med var rent trams och det var starkt av Mattias att stå på sig och inte be om ursäkt för att han uttryckt hur han upplevde Hayes.
Det är väl mer konstigt att Anders inte direkt lade sig och bröt Hayes när Mattias återvände och Hayes fick ett mycket obehagligt raseriutbrott. Han borde snarare åkt från ön för det istället för att få stöttning av Anders mot Mattias.
Medlem
tuff-negerkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Av det man fick se i avsnittet när Anders var med så framstod inte Mattias speciellt samarbetsvillig. Mattias är ingen ängel så även om han varit rädd för Hayes tycker jag det var lite överdrivet när han säger att han tror Hayes kommer "döda" honom. I avsnittet framstod Hayes mer öppen för snack än Mattias.

Grejen var den att både Hayes och Arga Drickaren krävde en ursäkt från Mattias.
Men hur ska man kunna be om ursäkt för något man känner?

Ponera att det var på det här viset: en manlig deltagare kör med sexuella anspelningar och riktar oönskad uppmärksamhet mot en kvinnlig deltagare.
Kvinnan känner obehag och vill inte vara i mannens närhet.

Sedan kommer Arga Drickaren dit för att medla. Allt kommer bli bra om kvinnan också ber om ursäkt. Men kvinnan förstår inte varför hon ska göra det för hon har känt stort obehag och vill inte be om ursäkt.
Medlem
Egentligen borde Hayes vilja vara första duellant, ingen vill ju duellera mot honom så han är fast på gränslandet.
2022-05-06, 15:29
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Vuxenbebisen blir främst serverad mat. I sitt forna lag fick han mandlar av Joel och snäckor/krabbor av Angela. Och nu får han prosecco och chark av Tommie.
Ja, vuxenbebisen Peter levererar hela tiden. Jösses vilken pajas!
2022-05-06, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Vuxenbebisen blir främst serverad mat. I sitt forna lag fick han mandlar av Joel och snäckor/krabbor av Angela. Och nu får han prosecco och chark av Tommie.
Glöm inte att Desiree högg kokosnötter till honom.

Nu i boningen ger ju faktiskt Linn (och kanske att övriga personer i rucklet hjälpte henne hitta) snäckor till hela boningen där Peter äter för fullt.

Så i slutändan blir inte frågan vilka som har matat Peter, utan vilka som INTE har gjort det.
Senast redigerad av chaga 2022-05-06 kl. 15:36.
2022-05-06, 15:42
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuff-negerkille

Ponera att det var på det här viset: en manlig deltagare kör med sexuella anspelningar och riktar oönskad uppmärksamhet mot en kvinnlig deltagare.

Sedan kommer Arga Drickaren dit för att medla. Allt kommer bli bra om kvinnan också ber om ursäkt. Men kvinnan förstår inte varför hon ska göra det för hon har känt stort obehag och vill inte be om ursäkt.
Klockren jämförelse.
Sanslöst beteende av produktionsteamet!
Led faktiskt när Mattias inte fick gehör över varför han kände som han gjorde. Hayes såg ju fullkomligt rabiat ut då han
skrek åt Mattias.
Att sen Anders sitter & försöker övertala & "medla" emellan Hayes och Mattias och att han ber Mattias be om ursäkt för vad han sa och kände då, på ö-rådet, är för mej helt obegripligt.
2022-05-06, 15:47
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Klockren jämförelse.
Led faktiskt när Mattias inte fick gehör över varför han kände som han gjorde. Hayes såg ju fullkomligt rabiat ut då han
skrek åt Mattias.
Att sen Anders sitter & försöker övertala & "medla" emellan Hayes och Mattias och att han ber Mattias be om ursäkt för vad han sa och kände då, på ö-rådet, är för mej helt obegripligt.

Helt enig med dig.

Tror att Mattias skulle ha varit kvar utan babblet med Anders och Hayes.

Ibland är det helt ok att dra, det går inte att lösa.

Synd då jag gillade Mattias förra gången och även nu.
2022-05-06, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuff-negerkille

Håller med för hade mannen i fråga varit lika verbal som Hayes och istället för "jag ska göra allt i min makt för att göra dig illa" skrikit "jag ska kn*lla dig" och annat skit så blir det som i situationen med Mattias och Hayes, jättekonstigt att man tvingar offret om ursäkt för dens känslor.

Sen tror jag att Mattias borde tänkt på att inte nämna saker som döden i örådet eftersom det blev inspelat.
2022-05-06, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Rättframt att lägga sig i något hon inte har med att göra? Jag visste inte att jämlikhet och feminism är liktydigt med att tänka, känna åt andra samt bestämma vad andra skall tycka. Jo det visste jag, ser vi prov på varje dag.

Ja tyvärr och det inte Hanna och sina gelikar ser är hyllningen Tommie gör till en stark kvinna och hennes val att föda fem barn och även driver familjehem, något som dessa "veka" feminister aldrig kommer att komma i närheten av. En riktig kvinna som värnar hem och familj helt enkelt.

Hanna ragerade på hans utalande och tycker han är en "mansgris" som drar nytta av Angelas kunskaper men ser inte Peter som går under radarn och också gärna blir uppassad av de andra. Själv blev hon gärna bortskämd av Filip när de var i karantän så dubbelmoralen är stor hos dessa feminister, ibland kanske utan att de ens tänker på det.

Känns om att feminismen har spårat ur och det finn inte någon respekt i att det finns kvinnor som väljer livet som "hemmafru" och värdesätter det framför "karriär" även om många också har både barn och karriär som tex Ebba Busch, Annie med flera innom vanliga yrken.

Är det någon av de kvinnor som jag skulle se som värdig vinnare i Robinsson är det Angela trots att hon som alla andra har en del mindre bra sidor, i övrigt är det nog bara Elin som känns okej av det jag sett hitills.
2022-05-06, 15:50
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Klockren jämförelse.
skrek åt Mattias.

Arge drickaren var usel i det momentet. Tog faktiskt upp kudden. Jag fattar precis hur produktionen ville använda honom där.

Som sagt, riktigt plågsamt avsnitt
2022-05-06, 16:03
Avslutad
Tommie blev min favorit nu! Ut med femenazis
2022-05-06, 16:04
Medlem
Jag tror Henrik vinner. Snäll, positiv, trevlig, bra i tävling och inte i centrum (bortsett att han vann veckans immunitet).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in