Citat:
Ursprungligen postat av
bohonos
Rättframt att lägga sig i något hon inte har med att göra? Jag visste inte att jämlikhet och feminism är liktydigt med att tänka, känna åt andra samt bestämma vad andra skall tycka. Jo det visste jag, ser vi prov på varje dag.
Ja tyvärr och det inte Hanna och sina gelikar ser är hyllningen Tommie gör till en stark kvinna och hennes val att föda fem barn och även driver familjehem, något som dessa "veka" feminister aldrig kommer att komma i närheten av. En riktig kvinna som värnar hem och familj helt enkelt.
Hanna ragerade på hans utalande och tycker han är en "mansgris" som drar nytta av Angelas kunskaper men ser inte Peter som går under radarn och också gärna blir uppassad av de andra. Själv blev hon gärna bortskämd av Filip när de var i karantän så dubbelmoralen är stor hos dessa feminister, ibland kanske utan att de ens tänker på det.
Känns om att feminismen har spårat ur och det finn inte någon respekt i att det finns kvinnor som väljer livet som "hemmafru" och värdesätter det framför "karriär" även om många också har både barn och karriär som tex Ebba Busch, Annie med flera innom vanliga yrken.
Är det någon av de kvinnor som jag skulle se som värdig vinnare i Robinsson är det Angela trots att hon som alla andra har en del mindre bra sidor, i övrigt är det nog bara Elin som känns okej av det jag sett hitills.