Citat:
Ursprungligen postat av
Bob-Dylan
Vet att du suttit på AA och NHY tidigare, hur går tankarna där?
Jävla kuk vad jag fått smisk sista dagarna. Visst att AA är mer schizo än frugan men ändå.
Jag börjar bli orolig för att vi börjar se demand destruction i aluminium och vanligt stål pga bilindustrin.
En annan indikator som pekar åt det hållet är de fallande priserna på katalysatormetaller trots sanktioner mot Ryssland.
Tyska bilindustrins supplychains är i spillror och många underleverantörer finns i Ukraina.
Först trodde jag bara att det var lockdowns i kina som tryckte ner alupriset men det syntes i SSABs rapport om minskande orderingång. Outokumpu däremot som levererar specialstål och rostfritt som oljebranschen gillar gav guidance för q2 i senaste rapporten som skulle överträffa detta rekordkvartal.
En annan sak som pekar åt demand destruction är den ökande räntan, nu kan inte lyxfällegänget köpa nya bilar och "baka in i huslånet" längre. Frågan är hur många som lever på det viset ? Inte jag iaf.
Antagligen väldigt få av tråddeltagarna men folk överlag är förstås idioter.
Jag har minskat i industrimetall till förmån för gas och oljeservice, tack vare vår frälsare NGT ligger jag bättre till.
Fet cred för det arbete du lägger ner i dina informativa inlägg.
Köpte tillbaks CGG i morse för 0.94 och jag tror att jag har listat ut vad det är som händer. Det är algos och traders som inte kan läsa rapporter som spökar. Var likadant förra rapporten, minns att vi diskuterade det.