2022-05-06, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Kryptorigget hadde et tidsperspektiv det ville tatt ca en måned å få utbetalt løsepengene. Ingen ekte kidnappere ville holdt helt bevisst på et offer en måned.
I din verden tror du at tilsvarende kriminelle, brutale, primitive kidnappere som i tilfellet med kunsthandler i Bergen, ville holdt et offer i live en måned?

Try again!
Og hvorfor i all verden skulle TH bruke et opplegg som ser det minste tvilsomt ut?
Citera
2022-05-06, 12:27
Medlem
Citat:
Kryptorigget hadde et tidsperspektiv det ville tatt ca en måned å få utbetalt løsepengene. Ingen ekte kidnappere ville holdt helt bevisst på et offer en måned.
I din verden tror du at tilsvarende kriminelle, brutale, primitive kidnappere som i tilfellet med kunsthandler i Bergen, ville holdt et offer i live en måned?

Try again!
Vi vet ikke om kidnappere i denne saken hadde planlagt å begå drap ganske raskt. Det har forekommet før at kidnapperen har drept offeret ganske raskt og at kidnapperen har krevd og fått løsepenger.
I trusselbrevet i AE-saken kommer det klart frem at GM ønsket å ta ned risiko, og jeg tenker at GM ikke hadde planer om å slippe AE fri i live.

Fra en annen sak:
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Kidnappingsofferet ble funnet død på en gravplass september 2019/ett år etterpå.
Kidnapperne sluttet å kommunisere etter at løsepengene ble betalt.

https://www.cnn.com/2019/01/13/americas/12-arrested-in-costa-rican-kidnapping-scheme/index.html

"But after a payment was made, the kidnappers stopped communicating with Kopko's family and he is still missing."

Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, det stemmer! Familien betalte hele løsepengekravet i Bitcoinvaluta tilsvarende 1 million dollar.
Da familien hadde betalt, avsluttet kidnapperne all kommunikasjon.
Kidnappingsofferet ble funnet drept ett år etterpå.
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-06 kl. 12:39.
Citera
2022-05-06, 12:42
Medlem
Lyssnade på talboken om detta fallet och må si att det politiet har på Tom Hagen är tunt, meget tunt. Han ser brutal ut och om han har lejt folk till dette är ikke fremmende för mig. Vid en skilsmässa hade hans fru noll kronor att hämta.
Hur kan man skriva ett sådant avtal med sin fru?
Tom Hagen verkar helt bottenfrusen , och nog vet han mer än vad som kommit fram.
Tom Hagen kommer en dag få Oslos dyraste gravsten! Gratulerer!
Citera
2022-05-06, 12:44
Avslutad
Citat:

Try again!

Ikke for å bringe disse diskusjonene mer ut på viddene, men der er dessverre mange tilfeller der både daesh og Hizbollah har holdt sine ofre i livet gjennom flere måneder og år. Og de var nok ekte kidnappere.
Senast redigerad av Extremadura 2022-05-06 kl. 13:04.
Citera
2022-05-06, 12:50
Medlem
Citat:
GRØNLAND (VG) Politiets etterlysning i Lørenskog-saken har ledet dem til en ny Bunnpris-butikk: Minst ett av SIM-kortene ble solgt på Grønland – også det i sentrum av Oslo.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/y4w9aE/sim-kort-mysteriet-jakter-bevis-i-ny-butikk
Citera
2022-05-06, 12:54
Medlem
To clowner på tur, looool

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/y4w9aE/sim-kort-mysteriet-jakter-bevis-i-ny-butikk

Bare løs saken!
Citera
2022-05-06, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
To clowner på tur, looool

Bare løs saken!
En av dem tok toget.
Citera
2022-05-06, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Spennende det her. Fem nummer før (40745663) ble kjøpt av franskmannen i Bunnpris-butikken i Lofotgata 2 juli 2017. Fire nummer etter (40745672) ble kjøpt i Bunnpris-butikken i Tøyengata 2 mai 2018.

Jeg tror fortsatt 40745668 ble kjøpt i Lofotgata 2
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-05-06 kl. 13:51.
Citera
2022-05-06, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucia2020
Du har helt rett i at det ingenting har å si hva jeg mener. Eller hva du mener for den del.

Derfor jeg forholder meg hva politiet mener. De har foreløpig siktet 2 personer.

Dette er et diskusjonsforum og her må det være plass til forskjellige, av og til veldig fantasifulle, hypoteser. Det har jeg ikke noe problem med. Norge er tross alt Annerledeslandet. Men ikke Bakvendtland. Det må være en grense.

Jeg tror du misforstod det jeg skrev. Du må selvsagt få lov til å mene det du vil.

Poenget mitt var at GM åpenbart har tenkt at denne kidnappingsplanen var en smart plan, samme om den er til for å kamuflere et drap, eller det er en ekte kidnapping. GM har åpenbart tenkt at AE var et aktuelt kidnappingsoffer.

Når vi vet så lite om hvem som står bak, så kan det like godt være en kidnapperidiot, som en morderidiot. Det er ikke slik at mordere nødvendigvis er noe mindre intelligente enn ekte kidnappere.
Citera
2022-05-06, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
En omtrentlig liste

juni 2017 kommer for å se/prøve Norges første bitcoin minibank
juli 2017 kjøper kontantkort +47 40 74 56 68
27 november 2017 innhenter informasjon om hvordan kjøpe mye Monero
7. juni 2018 kjøper en kopi av Ole Henrik Golfs pass
28 juni 2018 oppretter en pasted.co dokument med passord "anne"
7 juli 2018 oppretter E-postadressen ohgolf@mail.com
7 juli 2018 oppretter brukerkontoer hos KuCoin og Binance
9 juli 2018 oppretter brukerkonto hos Huobi
10 juli 2018 overfører Dash til Huobi-kontoen
august 2018 kjøper sko på Spar Kjøp og Strips på Biltema
september 2018 forfatter kidnappings brevet
oktober 2018 kjøper brevpapir og konvolutt fra Clas Ohlson
31. oktober 2018 presenterer kidnappings brevet

Har disse tidspunktene for kjøp av sko, strips, brevpapir og konvolutt blitt offentliggjort, eller er det dine estimater?
Citera
2022-05-06, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Jeg tror fortsatt 40745668 ble kjøpt i Lofotgata 2

Det tror ikke jeg!
Citera
2022-05-06, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Har disse tidspunktene for kjøp av sko, strips, brevpapir og konvolutt blitt offentliggjort, eller er det dine estimater?
Det var min estimate. Men når jeg tenker etter, så var en av teoriene at kidnappingen skulle finne sted tidligere, på sommeren. Å da er jo ting kjøpt tidligere, enn min estimate.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in