2022-05-01, 16:00
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Stefan älskade nog inte någon annan än sig själv, knappt ens det.
Då blir det väldigt svårt att kunna älska någon annan.
Det var yta och fasad som räknades.
Företaget Familjen, det var vuxenpoäng, egentligen bara mest till besvär.
Att bli ifrågasatt och emotsagd, var lite jobbigt för Steffe.
Hur HD hanterar det hela, så tror jag att hon lämpat över ansvaret på sina föräldrar.
Varför är det så viktigt att dölja hans uppväxt som sjukhus-barn vilket jag tror han var.
Han var nog riktigt otrevlig som barn, Sjukhus-tiden är nog förseglat med sekretess.
Sen att sy-ihop någon fake historia som lyckliga familjen.. deras skit sprider sig verkligen.
Citera
2022-05-01, 16:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Varför är det så viktigt att dölja hans uppväxt som sjukhus-barn vilket jag tror han var.
Han var nog riktigt otrevlig som barn, Sjukhus-tiden är nog förseglat med sekretess.
Sen att sy-ihop någon fake historia som lyckliga familjen.. deras skit sprider sig verkligen.
Beskrivningen av Steffe som familjens lilla fixare, pappans lama Naj, Steffe, samt syskonens beskrivning av uppväxten.
Den enda som berättat någonting hemskt och avvikande, är lillebror, som blev utsatt för besserwissern.
Det var en ständig tävlan, vinna var det enda som räknades, knappt ens då, eftersom motståndet kan ha varit för dåligt.
Se bara hur han behandlade sina egna barn, de ville ta bussen, men fick inte, de skulle cykla eller tillgodogöra sig motionen på annat sätt. Inga sötsaker, men han själv stod med nävarna i munkasken.
En tyrann, det hemska är att bilden av den stackars HD, som målats upp, som var helt oförmögen att ta hand om någonting, var helt i SuperStefans våld. Tills hon blev hackerHanna som kontrollerade den kontrollerande maken.
Hennes svammel om att fira halva livet ihop, som tog en ände med förskräckelse, nu vilar Steffe i dyig botten.
HDs sjukhistorik samt studier, arbeten, mammaledigheter osv, det är någonting som skaver där.
Citera
2022-05-05, 16:18
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Speciellt datum idag, på olika sätt.
5/5
SD:s födelsedag.
Det drar ihop sej till 14/5
Och 19/5
Det har lagt en mörk skugga över maj som annars är min favoritmånad.
Citera
2022-05-05, 18:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Speciellt datum idag, på olika sätt.
5/5
SD:s födelsedag.
Det drar ihop sej till 14/5
Och 19/5
Det har lagt en mörk skugga över maj som annars är min favoritmånad.
28/5, dagen då Steffe sköt sig i ladan.
Kanske han träffade lite tokigt därav sen HLR?
Citera
2022-05-05, 18:24
Medlem
Citat:

Sköt han sig, är det bekräftat?
(ej följt tråden på länge)
Citera
2022-05-05, 18:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Enligt en person med insyn
Citera
2022-05-05, 18:48
Medlem
Citat:
Enligt en person med insyn

Okej, tack!
Citera
2022-05-05, 20:18
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Kanske han träffade lite tokigt därav sen HLR?

Ja, den dagen var sannerligen omtumlande.
Först domen, sedan dödsbeskedet.
Citera
2022-05-06, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Det är INTE bekräftat hur han tog livet av sig!
Citera
2022-05-06, 08:01
Medlem
Citat:
Har du inte hängt med?
Initialt blev en "äldre man" misstänkt för att ha med Steffes död att göra.
Det kunde dock klargöras att "den äldre mannen" inte orsakat Steffes död.

Vad vet vi?
Stefan dog under onormala omständigheter i samband med att domen på 18 års fängelse för mordet på Lena Wesström meddelades.

Det råder en tystnadskultur utan dess nåde runt huvudpersonerna i Folketorp...

Jag har hängt med och därför kan jag säga att det INTE är bekräftat (som kommit ut till allmänheten) HUR han tog livet av sig.

Du skriver först i inlägg att han sköt sig. När någon sedan frågar dig svarar du att det kommer från en "insatt källa" utan att uppge vilken.
Det med "insatt källa" kan vem som helst skriva... och det är upp till var och en att tro på den uppgiften eller ej. Jag tillhör de sistnämnda, dvs ej troende.
Senast redigerad av Tufsankatt 2022-05-06 kl. 08:08.
Citera
2022-05-06, 09:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag har hängt med och därför kan jag säga att det INTE är bekräftat (som kommit ut till allmänheten) HUR han tog livet av sig.

Du skriver först i inlägg att han sköt sig. När någon sedan frågar dig svarar du att det kommer från en "insatt källa" utan att uppge vilken.
Det med "insatt källa" kan vem som helst skriva... och det är upp till var och en att tro på den uppgiften eller ej. Jag tillhör de sistnämnda, dvs ej troende.

Håller med dig till fullo.

Det är inte bekräftat på något sätt. Det enda so vi har fått till oss är via tråden.

Obs inget för de känsliga:

Den här skribenten var den som var först med att nämna att det fanns ett vittne som sett någon vid vägrenen, det långt innan vi hade FUP. Det visade sig ju stämma, vilket får mig att tro att skribenten även här kan ha rätt uppgifter.

Något om att SD skulle ha skjutit sig, tror jag inte att jag har läst från någon med insyn (?), utom som spekulation då.

Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Nej, han skar halsen av sig. Det var inte hängning.

Vi kan alla tro och tycka olika i vem som mördade vem, både när det gäller mordet på Lena och SDs död, men det är ändå viktigt att visa varifrån man får sina "ideér", särskilt som att man faktiskt misstänkliggör nu levande människor som båda blivit avförda som misstänkta.
Citera
2022-05-06, 09:31
Medlem
Citat:
Kramgoa bullmamman Hanna, som erövrat tronen i cykelsexmördarbubbelkoppshuset i Nya Hjärsta.
Snuvat ungarna på sitt arv, fifflat med "skulder" från Steffe till sig själv och hur var det nu med de bristande mångmiljoneventredovisningarna gällande #Geotourheartofswedennågonmåstedö?

Har du underlag tlll att det skulle röra sig om några "mångmiljoneventredovisningar" till Geotouren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in