2022-02-19, 00:41
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaozfumes
Har upptäckt detta fallet rätt sent, läser fup nu som är ganska gedigen och även denna tråd... Men har inte lyckats hitta vem mannen som var som befann sig hos Stefan när han hittades död?

Det var Stefans ex svärfar som var på plats när Stefan dog.
Citera
2022-02-19, 11:12
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det var Stefans ex svärfar som var på plats när Stefan dog.

De antas att det f d svärfar SOA som var den som blev anhållen, men det har väl inte offentliggjorts?

Hur SD tog sitt liv är också nedtystat. Varför? Någon skrev i tråden att han tagit kniv mot halsen. Finns det ingen med insyn som kan berätta om det stämmer eller inte?
Jag kan inte förstå varför det ska hållas hemligt hur SD:s självmord gick till och vem som anhölls.
Citera
2022-02-19, 11:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Då det nu gått så lång tid av total RT, så har jag gjort efterforskningar.
I statistikdatabasen gällande onaturlig död bland män i åldern 40-50 i länet runt maj månad, framkommer att några i kategorin ovan, avlidit till följd av yttre orsak så som skador och förgiftningar.

Det skulle kunna förklara att det blev lite turbulent därborta vid Fölketorpet, livräddande insatser långt efter larmsamtalet osv.

Någon som faktiskt vet vad som hände?

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
De antas att det f d svärfar SOA som var den som blev anhållen, men det har väl inte offentliggjorts?

Hur SD tog sitt liv är också nedtystat. Varför? Någon skrev i tråden att han tagit kniv mot halsen. Finns det ingen med insyn som kan berätta om det stämmer eller inte?
Jag kan inte förstå varför det ska hållas hemligt hur SD:s självmord gick till och vem som anhölls.
Det är väldigt konstigt, det är mycket märkligt, särskilt med tanke på att det blev en sån vändning i hovrätten.
Nu förlorade 2 barn till en förälder, men inte ett ord eller ens en anklagelse mot rättsväsendet som inte agerade i tid, utan tillät cirkus Davidssons att fortgå, för att när ridån gått ner,låtsas om att inget har hänt. Stefan Davidsson, vem är det?
Citera
2022-02-19, 18:37
Medlem
develis avatar
Citat:

Att det är nedtystat av fam Hax är föga förvånande, det är helt i stil med deras beteende. De tappar ju minnet likt HD, fasadernas mästare.
Vad som förvånar mig mer är att det inte är nån annan som läckt info.

Det kom in en vedhög i skogsbrynet bortåt ängen, drygt 150 m bort, men på bilder är krimtekniker och bilar vid nåt uthus där traktorn är parkerad. Om så är fallet tror jag mer på hängning.
Citera
2022-02-24, 14:23
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Att det är nedtystat av fam Hax är föga förvånande, det är helt i stil med deras beteende. De tappar ju minnet likt HD, fasadernas mästare.
Vad som förvånar mig mer är att det inte är nån annan som läckt info.

Det kom in en vedhög i skogsbrynet bortåt ängen, drygt 150 m bort, men på bilder är krimtekniker och bilar vid nåt uthus där traktorn är parkerad. Om så är fallet tror jag mer på hängning.
Nej, han skar halsen av sig. Det var inte hängning.
Citera
2022-02-24, 14:24
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:

Det var svärfadern som greps i samband med att SD hittades med avskuren hals.
Citera
2022-02-24, 14:49
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Och denna info har du inte fått från tråden?
Citera
2022-02-24, 14:58
Bannlyst
Citat:

Okej.
Driver du med oss ??
Eller vet du med 100% säkerhet att han skar halsen av sig.
Det är inte en så enkel sak att genomföra när man skall ta självmord för det finns mycket i kroppen som skriker NEJ !!!
Och då undrar ju jag - Hur vet du att det gick till just sådär ??
Citera
2022-02-24, 14:59
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Och denna info har du inte fått från tråden?
Nej det har jag inte.
Citera
2022-02-24, 15:00
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Okej.
Driver du med oss ??
Eller vet du med 100% säkerhet att han skar halsen av sig.
Det är inte en så enkel sak att genomföra när man skall ta självmord för det finns mycket i kroppen som skriker NEJ !!!
Och då undrar ju jag - Hur vet du att det gick till just sådär ??
Tyvärr kan jag inte berätta hur jag vet detta. Men det är från säker källa.
Citera
2022-02-24, 15:01
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Nej det har jag inte.
Okej, tänkte eftersom du själv ställt frågan i tråden och inte verkar ha någon koppling till Davidssons med tanke på frågan om begravningen.

Jag är skeptisk
Citera
2022-02-24, 15:05
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Okej, tänkte eftersom du själv ställt frågan i tråden och inte verkar ha någon koppling till Davidssons med tanke på frågan om begravningen.

Jag är skeptisk
Jag har ingen koppling till fam Davidsson, men jag har efter tid fått informationen från mycket säker källa, kommer och kan tyvärr inte ge dig mer information hur jag vet det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in