2022-05-06, 08:39
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutataxera
Djävulskt dålig bralldragning.

Hade de stannat i St.Petersburg hade det varit en annan sak men när du till och med i ditt egen inlägg påtalar att Ryssland endast är ett transitland faller ju hela din tes.
Flyktingarna tar ju den väg som erbjuds och ja några reliker till människor stannar säkert i Ryssland också men några miljoner att tala om är det inte.

På sin väg till EU kommer de att vistas i Sankt Petersburg. Det var poängen med inlägget. Niggern Saruman påstod att ingen flyr via Ryssland. Ej heller tycks transitflyktingarna våldtas och lemlästas under sin färd genom Ryssland. Annars vore rutten inte så populär som den bevisligen är.

Så även dina brallor ligger vid fotknölarna. Patetisk syn för övrigt. "Ditt egen inlägg"? Hur står det till med språket? Ni är ju snabba att hacka ner på påstådda trollfabrikers språkkunskaper, men ovanstående inlägg hedrar dig knappast ur den synpunkten.
Senast redigerad av Thurizas-09 2022-05-06 kl. 08:42.
Citera
2022-05-06, 08:40
Medlem
tenebriss avatar
Putins kontraktsoldater kommer inte förnya sina kontrakt. Om han vill ha manskap kvar efter Maj behöver han förklara krig så att de inte kan begära avsked.

Vad tror ni att vi kommer se för false flag i helgen som motiverar att Putin förklarar krig/mobiliserar i nästa vecka?
Citera
2022-05-06, 08:41
Moderator
-Info-s avatar
Ett hemlöst ryskt kanontorn:

Citat:
A homeless Russian turret somewhere in Izyum

https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1522464501521649665
Citera
2022-05-06, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsosse
Du snackar så mycket skit. Stå för vad du skriver! Skriv annars inte. Avhåll dig från saker du inte kan stå för. Fan, det tar ett inlägg så tar du tillbaka din egen skit.

Och nej Ryssland har inte misslyckats. Det skulle vara ett misslyckande om de inte kan behålla områdena med den rysktalande befolkningen. Väst däremot har misslyckats med sina sanktioner. Sanktionerna drabbar mest bara vanligt folk här i väst. Det är pack som styr här i väst.
Sanktionerna har inte misslyckats. Ryssland är snart statsbankrutt. Hur kan du tro annat.

Aja, nu ser jag du är skev. Och sosse. . . . .
Citera
2022-05-06, 08:45
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Putins kontraktsoldater kommer inte förnya sina kontrakt. Om han vill ha manskap kvar efter Maj behöver han förklara krig så att de inte kan begära avsked.

Vad tror ni att vi kommer se för false flag i helgen som motiverar att Putin förklarar krig/mobiliserar i nästa vecka?

Vilket svaghetstecken för ryssland om dom måste förklara krig, när det redan är ett krig, för att det börjar bli för mycket ryska jordgubbar.
Citera
2022-05-06, 08:46
Medlem
tenebriss avatar
Solovyovs program är rysslands svar på snillen spekulerar.

https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1522403876040855554
Citera
2022-05-06, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
I en normal stat står polisen för dessa säkerhetsgarantier.
Så det är den franska och italienska "polisen" som ska stå för övergreppen, tänker du typ som de ryska militärpolisen gjort i ukraina, eller menar du att det är den ryska "civila" polisen som borde ståt för morden och våldtäkterna själva av ukraina/ukraina-ryssarna/ryssarna i ukraina?

Citat:
I Ukraina brände de 40 människor på bål i Odessa
Du menar där det är uträtt att de brända sig själva på bål? för det som hände var ju att ryska terrorister startade bränderna i byggnaden. inte de som var utanför och fick molotovs kastade på sig.

Citat:
och politiska ungdomsförbund river zigenarnas (romernas för de politiskt korrekta) bostäder.

tänker du på sverige här ?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dxbJ9/forslades-bort-nu-ar-de-tillbaka

Citat:
Bland annat.
Rätt tunt, har du något bättre exempel som inte är rysspropaganda?

Citat:
Jag förstår de som inte litar på ukrainernas kompetens här. Ett stort problem, som väst borde ha krävt bättring på, kräva bättring på nu, och ta tag i när kriget är slut. Väst förtiger problemet för att inte få problem med att sända vapen och skada stridskapaciteten.
Vilket problem då, de två exemplen du hänvisar till är ju såväl utredda som irrelvanta.

Citat:
Men det är helt enkelt inte värt att invadera på grund av detta, eftersom fler dör med 100% säkerhet i invasionen.

Det är ju det ryssarna borde tagit till sig, det är ju även vad FN konstaterade när de avslog ryssarnas lögner om "folkmord och nazism" i ukraina. det har ju tydligt visat sig att såväl som obetydliga "nazistiska" såväl som "nationalistiska (men inte nazistiska)" krafter agerar när deras land blir invarderat. Inga ryska anfallskrig i ukraina=inga folkmord, övergrepp och antisemetism att tala om (typ som i sverige, fast mindre politisk makt och färre brott)
Citera
2022-05-06, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag undrar hur Ryssland tänker vinna det här kriget. Då menar jag inte en hitta på vinst utan hur ser en riktig vinst ut. Hur ska de uppnå det? Någon med bättre strategisk hjärna än vad jag har kan gärna berätta det.

Ja, det där funderar jag också över. Ryssland kommer att vara pestsmittat för lång tid framöver och kommer inte att tas in i värmen förrän man slutit fred med Ukraina. En fred som Ukraina accepterar med en regering som uppfattas som legitim av väst. Och villkorslös kapitulation lär väst nog inte godta ens om Ukraina tvingas till en sådan.

Ryssland började kriget, de måste ta initiativet till ett slut. Frågan är bara hur de ska göra det utan att tappa ansiktet och göra bort sig totalt inför sitt eget folk. Före 9 maj lär inget hända. Men vad händer därefter? Ryssland kan mobilisera den 10 maj. Men man kan också proklamera att man uppnått sina primära mål och utlysa eldupphör. Men en lösning så att sanktionerna upphävs och ryssarna välkomnas till hockey-vm 2023 är svår att sia om vilken den skulle vara.

Ska man vara realist så tror jag faktiskt att Ukraina till slut måste ge upp Krim och jag tror att väst kommer att acceptera det om Ukrainas övriga territoriella integritet kan säkerställas.

Ryssland kan aldrig vinna kriget i omvärldens ögon. Men Ukraina kan knappast heller vinna på slagfältet. Därför tror jag att en acceptabel kompromiss i slutändan kan vara att Ryssland får Krim men får avstå resten av Ukraina.
Citera
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Krigsbrott sker säkert på bägge sidor. Zelenskys regim har dessutom satt vapen i händerna på civilbefolkningen vilket utsätter dessa arma idioter för fara. För det tredje undrar ju hur pass mycket diktator Zelensky nu är en eller kan du berätta för mig vilken dynamisk demokrati Ukraina är?
Idiot!
Ukraina befinner sig i krig pga Putins olagliga invasion.

Är du så korkad att du inbillar dig att det då går att upprätthålla en dynamisk demokrati?

I krig gäller andra lagar....
Citera
Medlem
Citat:
Krigsbrott sker säkert på bägge sidor. Zelenskys regim har dessutom satt vapen i händerna på civilbefolkningen vilket utsätter dessa arma idioter för fara. För det tredje undrar ju hur pass mycket diktator Zelensky nu är en eller kan du berätta för mig vilken dynamisk demokrati Ukraina är?

Det försigår säkerligen på bägge sidor men allt tyder på att Ryssjävlarna begår betydligt fler. Det finns konkreta bevis på systematiska krigsbrott begångna av ryssar. Endast enstaka fall begångna av Ukrainare.
Citera
2022-05-06, 08:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Sanktionerna har inte misslyckats. Ryssland är snart statsbankrutt. Hur kan du tro annat.

Aja, nu ser jag du är skev. Och sosse. . . . .

Och du är en idiot som tar mig för sosse baserat på min avatar. Jo nu upprepas det, "Ryssland snart bankrutt". Andra gången det påståendet används.

Sverige, skitlandet, är nära bankrutt också för den delen.
Citera
2022-05-06, 08:50
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag skiter väl i att hålla koll på dig personligen.

Men några sanktioner har inte lyckats. Bättre att sluta med den skiten.

Då kanske du inte ska påstå att jag sagt saker.

Återigen, hur kan man påstå att sanktionerna misslyckats när alla vet de är långsiktiga metoder?

Och varför tycker du de ska upphöra när de ändå att inte skadar ditt älskade Ryssland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in