Citat:
Ursprungligen postat av
Skevsosse
Det finns ingenting som tyder på att ett eld upphör eller rysk seger innebär massiv flyktingström in till EU. Det är såklart tvärtom. När strider avslutas kan befolkningen återvända. Ukrainsk seger i öster vore värre. Ukrainarna kan få för sig att hämnas genom att ge sig på den värnlösa rysktalande befolkningen. Därför hoppas jag på rysk seger.
Ditt andra stycke är detta gamla vanliga fåniga som jag inte ids kommentera. Rysshetsen, drömmar om invasion av Ryssland, storkrig. Men storkrig kan vara på gång därför att NATO vill ha det så. Isåfall väntar ett helvete här i Sverige.
Har inga drömmar om stor-invasioner, men just nu pågår ett krig i Ukraina där enda scenariot egentligen är Ryssarna annekterar Ukrainas landmassa i olika grad eller att de misslyckas totalt.
Inget intresse att annektera Ryska landmassor finns från västlig sida.
Ryssarna behöver ett eget krig på egen landmassa för att de hjärntvättade idioterna ska förstå innebörden av vad som pågår.
Inbördeskrig eller invasion går lika bra.
Skulle Ryssen ta Sverige har i alla fall jag inget intresse av att återvända annat än att återta landet i eget styre.
Tror detsamma gäller många Ukrainare, kriget pågår ju trots allt inte i hela landet men ändå ser vi en massiv flyktingström till väst.