2022-05-05, 22:40
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ja? Jag skrev ju att de vunnit 7 raka CL finaler så det är väll ganska underförstått.
Oddsen talar för Real Madrid. De har onekligen haft en tuffare väg till finalen än vad Liverpool har haft, Liverpool har en defensiv svaghet i Robertson & Alexander-Arnold, samtidigt så har Madrid Benzema i anfallet.

Har aldrig gillat Real Madrid, men jag tror de kommer att vinna finalen.
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Ramos skadade Salah med flit & Karius kastade in 2 bollar, blir ganska enkelt då.
Real har 16 finaler och vunnit 13 av dessa, ganska imponerande.
Bullcrap. Det är enbart Liverpool fansen som hävdar att Ramos skadade Salah med flit. Men att Karius gjorde det enkelt för Madrid i finalen 17/18 är en annan femma.
Citera
2022-05-05, 22:43
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Oddsen talar för Real Madrid. De har onekligen haft en tuffare väg till finalen än vad Liverpool har haft, Liverpool har en defensiv svaghet i Robertson & Alexander-Arnold, samtidigt så har Madrid Benzema i anfallet.

Bullcrap. Det är enbart Liverpool fansen som hävdar att Ramos skadade Salah med flit. Men att Karius gjorde det enkelt för Madrid i finalen 17/18 är en annan femma.
Benzema får tampas med Konate & VvD

Hela världen såg vad Ramos gjorde! Som vanligt var Ramos ett svin på plan.
Citera
2022-05-05, 22:49
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

Oddsen talar faktiskt för Liverpool om vi ska se på oddssättningen. Liverpool har haft tuffare grupp men lättare semi och kvart. Men du sa ju att Villarreal skulle ta hela CL så borde ju vara en svår semi då ?

Att påstå Robertson som dålig defensivt är ju bara ett bevis på okunskap. Trent är inte så dålig på försvara som folk vill påstå. Men så är hans roll att försvara högt upp genom återerövning och hålla boll.

Du får tro vad du vill, du trodde även att villarreal skulle slå ut Liverpool.
Citera
2022-05-05, 22:51
Moderator
zanteras avatar
Starkt av er Liverpool-fans att ens argumentera med en pajas som oavsett vilket motstånd Liverpool hade haft i en final hade hävdat att det laget var favoriter. Hade för mig att det var Frysen som hade det bra förslaget för ett tag sedan att ignorera clownen och sluta citera alla idiot-uttalanden och det har iaf fungerat bra för min del. Man slipper frustrationen i vardagen.
Citera
2022-05-05, 22:55
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Oddsen talar faktiskt för Liverpool om vi ska se på oddssättningen. Liverpool har haft tuffare grupp men lättare semi och kvart. Men du sa ju att Villarreal skulle ta hela CL så borde ju vara en svår semi då ?

Att påstå Robertson som dålig defensivt är ju bara ett bevis på okunskap. Trent är inte så dålig på försvara som folk vill påstå. Men så är hans roll att försvara högt upp genom återerövning och hålla boll.

Du får tro vad du vill, du trodde även att villarreal skulle slå ut Liverpool.
Kanske det. Men oddsen till spelbolagen har ju som oftast fel ändå. Jag tror Real Madrid kommer att ta pokalen med sig till Spanien.

Vad jag säger, är att Robertson och Alexander-Arnold är svagheten i Liverpools försvar.

När Villarreal var uppe i 2-0 så hade jag förhoppningar att de skulle skicka ut Liverpool, men jag ansåg Liverpool som favoriter.
Citera
2022-05-05, 23:11
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Kanske det. Men oddsen till spelbolagen har ju som oftast fel ändå. Jag tror Real Madrid kommer att ta pokalen med sig till Spanien.

Vad jag säger, är att Robertson och Alexander-Arnold är svagheten i Liverpools försvar.

När Villarreal var uppe i 2-0 så hade jag förhoppningar att de skulle skicka ut Liverpool, men jag ansåg Liverpool som favoriter.

Ja ska man jämföra dem med centerbackarna så är dem ju såklart det ? Men det gäller ju alla lag.

Varför är det ok för dig att tro att Madrid ska vinna när du grinat i CL tråden att Carragher tror Liverpool kommer vinna vilket då betyder att han var kaxig och överlägsen ?

Nej du skrev efter Bayern att dem kommer gå till final för du trodde dem skulle slå ut Liverpool. Du skrev det, inte jag eller någon annan.

Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Starkt av er Liverpool-fans att ens argumentera med en pajas som oavsett vilket motstånd Liverpool hade haft i en final hade hävdat att det laget var favoriter. Hade för mig att det var Frysen som hade det bra förslaget för ett tag sedan att ignorera clownen och sluta citera alla idiot-uttalanden och det har iaf fungerat bra för min del. Man slipper frustrationen i vardagen.

Har blivit lite som en sport för mig, typ "denna gång kan han ju inte ha någon bortförklaring".

Han är mästare att lura sig själv till sanningar. Är faktiskt ganska fascinerande och kudos till honom, han kan ju bara må bra i det privata, han borde ta till sig talesättet "Bättre att tiga och tas för en idiot än att tala och undanröja alla tvivel".
Senast redigerad av Imbaz 2022-05-05 kl. 23:22.
Citera
2022-05-05, 23:11
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Men för i helvete, hade Liverpool mött Grunden Bois så hade Grunden Bois varit favoriter för att en av deras spelare gillar att slicka på stolpen och en annan spelare gillar att dra en runk på planen, det verkar alltid finnas nya saker som gör att Liverpool ska förlora.
Senast redigerad av Svarta-Skatan 2022-05-05 kl. 23:18.
Citera
2022-05-05, 23:26
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Men för i helvete, hade Liverpool mött Grunden Bois så hade Grunden Bois varit favoriter för att en av deras spelare gillar att slicka på stolpen och en annan spelare gillar att dra en runk på planen, det verkar alltid finnas nya saker som gör att Liverpool ska förlora.

"Salah uttalade sig kaxigt att han alltid drömt om att slå Grunden Bois i en CL final och nu jinxade han och Liverpool åker på torsk"
Citera
2022-05-05, 23:53
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ja ska man jämföra dem med centerbackarna så är dem ju såklart det ? Men det gäller ju alla lag.

Varför är det ok för dig att tro att Madrid ska vinna när du grinat i CL tråden att Carragher tror Liverpool kommer vinna vilket då betyder att han var kaxig och överlägsen ?

Nej du skrev efter Bayern att dem kommer gå till final för du trodde dem skulle slå ut Liverpool. Du skrev det, inte jag eller någon annan.

Har blivit lite som en sport för mig, typ "denna gång kan han ju inte ha någon bortförklaring".

Han är mästare att lura sig själv till sanningar. Är faktiskt ganska fascinerande och kudos till honom, han kan ju bara må bra i det privata, han borde ta till sig talesättet "Bättre*att*tiga*och*tas*för*en*idiot*än att*tala*och*undanröja*alla*tvivel".
Tycker att både Robertson & Alexander-Arnold är dåliga defensivt, i deras respektive position, detta syns tydligt i Liverpools spel att dessa två ofta ger ytor till motståndarlagen - speciellt mot lag som är jämnbördiga eller bättre än vad Liverpool är. Alexander-Arnold och Robertson är bra offensiva spelare, men defensivt så är de båda hellre svaga.

Varför är det ok för mig att skriva på ett forum att jag tror att Madrid kommer vinna UCL finalen, men inte för en ”expert” som dessutom är en f.d Liverpool-spelare att säga sådant på TV över hela planeten? Om du inte ser skillnaden här så kan iaf inte jag hjälpa dig. Men jag har aldrig påstått att Salah, Carragher eller ngn annan med koppling till Liverpool har rätt till att säga så, allt jag skrev är att det inte är ett smart drag. That’s it

Nope. Jag har skrivit att Liverpool var favoriter mot Villarreal, men att jag hade inte blivit överraskad om spanjorerna lyckades i att slå ut även Liverpool. Däremot så skrev jag i matchtråden att jag trodde (hoppades) att Villarreal skulle gå vidare när de var uppe i 2-0, men ärligt talat så trodde jag att Liverpool skulle få hem finalbiljetten.
Citera
2022-05-06, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mästertipparen
Jag tror som sagt att Villarreal kommer att slå ut även Liverpool, och jag tippar att vi får se en final mellan Man City - Villarreal.

Citat:
Jag tror som nämnt att Villarreal kommer att gå till final

Citat:
Men jag tror att Villarreal kommer att skicka ut även Liverpool av UCL.

Citat:
Liverpool kan även vinna UCL, men jag tror de kommer att bli utslagna av Villarreal i semin.

Kan ni inte bara typ ta och ignorera dåren?
Citera
2022-05-06, 00:10
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Du är bara grinig p g a att jag har skolat dig såpass många ggr här inne, samt för att det går så bra för Arsenal och så dåligt för Man United.

Inte för att prata högt om mig själv eller liknande, men det märks tydligt att jag är bland de mest kunnigaste när det kommer till fotboll på detta forum.
Citat:
"Salah uttalade sig kaxigt att han alltid drömt om att slå Grunden Bois i en CL final och nu jinxade han och Liverpool åker på torsk"
Alltså, allt jag säger är att det inte är smart av ett spelare osv till ett lag att snacka ner motståndarlaget inför en viktig match. Det finns många, många exemplen på att detta kan fort visa sig att bli kostsamt.

Good Night 💤🌛
Citera
2022-05-06, 01:11
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Du är bara grinig p g a att jag har skolat dig såpass många ggr här inne, samt för att det går så bra för Arsenal och så dåligt för Man United.

Inte för att prata högt om mig själv eller liknande, men det märks tydligt att jag är bland de mest kunnigaste när det kommer till fotboll på detta forum.

Alltså, allt jag säger är att det inte är smart av ett spelare osv till ett lag att snacka ner motståndarlaget inför en viktig match. Det finns många, många exemplen på att detta kan fort visa sig att bli kostsamt.

Good Night 💤🌛

Du har inte "skolat" någon, någonsin. Sorgligt att du faktiskt verkar tro det. Du verkar snarare ha ständigt otur när du försöker tänka. Tack för underhållningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in