2022-05-04, 17:13
Medlem
Neuschwansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benmaergskylan
Direkavkastningen r ver 9%

Ett bra P/E tal och bra P/S tal i min vrld, gick in i en extra position idag p 54.90:-

Hller helt med, gick in idag med en liten position p 54.68:-

/N
Citera
2022-05-04, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittbena
Stmmer det att SSAB har en utdelning p nstan 9%? Var det en extrautdelning senast som fr upp siffran s hgt?

Delade ut 5,25kr nu i April. Total utdelning fr ren 2018-2021 r dock mer blygsamma 2,5kr s snittet de senaste fem ren r 1,55kr. Ca 2,86% rknat p dagens stngningskurs.

Har inte kunskap nog att sia om hur framtida utdelningar kommer arta sig.
Citera
2022-05-05, 15:08
Medlem
Vad tror flashback om SSABs framtid iom vrldslget?
Citera
2022-05-05, 15:15
Medlem
Benmaergskylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cataniaa
Vad tror flashback om SSABs framtid iom vrldslget?

Jag tror att gubbaktier is the shit och blinkande raket emojis pass.
Citera
2022-05-05, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benmaergskylan
Jag tror att gubbaktier is the shit och blinkande raket emojis pass.

Haha! Vad orsakade dippen idag?
Citera
2022-05-05, 22:01
Medlem
Tjofloejts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cataniaa
Haha! Vad orsakade dippen idag?

Jag skulle gissa p fed-oro, DJ-nedgng, spik i kolpris samt allmn efterblivenhet. Efter kvllens intima killgissningar med mig sjlv s landar vi p ett EBITA fr ret mellan 19,19 - 25,73 mkr. Efter dagens krning s tackar och bockar man fr att multipeln kar p ens gjorda investeringar samt nskar att denna bjrnmarknad hller i sig fr framtida inkp.

Edit: Anledningarna r inte rangordnade efter orsak, sjlvklart r allmn efterblivenhet frmst.
Citera
2022-07-09, 06:58
Medlem
Vlkommen med och diskutera SSAB.

https://discord.gg/HX6va5QD
Citera
2022-07-10, 13:47
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjofloejt
Jag skulle gissa p fed-oro, DJ-nedgng, spik i kolpris samt allmn efterblivenhet. Efter kvllens intima killgissningar med mig sjlv s landar vi p ett EBITA fr ret mellan 19,19 - 25,73 mkr. Efter dagens krning s tackar och bockar man fr att multipeln kar p ens gjorda investeringar samt nskar att denna bjrnmarknad hller i sig fr framtida inkp.

Edit: Anledningarna r inte rangordnade efter orsak, sjlvklart r allmn efterblivenhet frmst.

Mmm, men SSAB printar mig veterligen fortfarande och delrsrapporten som kommer snart kommer vara ATH. Vi fr se om det ndrar bjrntrenden, tvivlar. Men om SSAB tar sig ned mot 25-30kr s r det vrt att tanka p sig lngsiktigt, det r cyklist.
Citera
2022-07-22, 09:31
Medlem
Hur r det mjligt att aktien gr ner i dag efter en sn rapport?
Citera
2022-07-22, 09:44
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tipsexperten
Hur r det mjligt att aktien gr ner i dag efter en sn rapport?
Stllde precis mig sjlv samma frga.

Brsen prisar vl in en lgkonjunktur, det brukar inte g s bra fr stlindustrin i lgkonjunkturer, dock r ju SSAB vlidgt bra positionerade med en nettokassa och vldigt, i vrigt fin balansrkning.

Kpte p mig 1000 st till p 46.
Citera
2022-07-22, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IgnoranceIsBliss
Stllde precis mig sjlv samma frga.

Brsen prisar vl in en lgkonjunktur, det brukar inte g s bra fr stlindustrin i lgkonjunkturer, dock r ju SSAB vlidgt bra positionerade med en nettokassa och vldigt, i vrigt fin balansrkning.

Kpte p mig 1000 st till p 46.

Sjlv har jag inte lika stor kuk som du s det blev bara 120 papyrus fr ungefr samma kurs. Detta lggs i byrldan och hoppas att Kina tar fart snart igen.
Citera
2022-07-22, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vraalaak
Sjlv har jag inte lika stor kuk som du s det blev bara 120 papyrus fr ungefr samma kurs. Detta lggs i byrldan och hoppas att Kina tar fart snart igen.
Krde ungefr samma summa p en minifuture med 10,9 i hvstng.
Upp tv procent hrifrn s blir det en tusing i vinst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in