2022-05-04, 17:13
Medlem
Neuschwansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benmaergskylan
Direkavkastningen är över 9%

Ett bra P/E tal och bra P/S tal i min värld, gick in i en extra position idag på 54.90:-

Håller helt med, gick in idag med en liten position på 54.68:-

/N
Citera
2022-05-04, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittbena
Stämmer det att SSAB har en utdelning på nästan 9%? Var det en extrautdelning senast som får upp siffran så högt?

Delade ut 5,25kr nu i April. Total utdelning för åren 2018-2021 är dock mer blygsamma 2,5kr så snittet de senaste fem åren är 1,55kr. Ca 2,86% räknat på dagens stängningskurs.

Har inte kunskap nog att sia om hur framtida utdelningar kommer arta sig.
Citera
2022-05-05, 15:08
Medlem
Vad tror flashback om SSABs framtid iom världsläget?
Citera
2022-05-05, 15:15
Medlem
Benmaergskylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cataniaa
Vad tror flashback om SSABs framtid iom världsläget?

Jag tror att gubbaktier is the shit och blinkande raket emojis passé.
Citera
2022-05-05, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benmaergskylan
Jag tror att gubbaktier is the shit och blinkande raket emojis passé.

Haha! Vad orsakade dippen idag?
Citera
2022-05-05, 22:01
Medlem
Tjofloejts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cataniaa
Haha! Vad orsakade dippen idag?

Jag skulle gissa på fed-oro, DJ-nedgång, spik i kolpris samt allmän efterblivenhet. Efter kvällens intima killgissningar med mig själv så landar vi på ett EBITA för året mellan 19,19 - 25,73 mkr. Efter dagens körning så tackar och bockar man för att multipeln ökar på ens gjorda investeringar samt önskar att denna björnmarknad håller i sig för framtida inköp.

Edit: Anledningarna är inte rangordnade efter orsak, självklart är allmän efterblivenhet främst.
Citera
2022-07-09, 06:58
Medlem
Välkommen med och diskutera SSAB.

https://discord.gg/HX6va5QD
Citera
2022-07-10, 13:47
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjofloejt
Jag skulle gissa på fed-oro, DJ-nedgång, spik i kolpris samt allmän efterblivenhet. Efter kvällens intima killgissningar med mig själv så landar vi på ett EBITA för året mellan 19,19 - 25,73 mkr. Efter dagens körning så tackar och bockar man för att multipeln ökar på ens gjorda investeringar samt önskar att denna björnmarknad håller i sig för framtida inköp.

Edit: Anledningarna är inte rangordnade efter orsak, självklart är allmän efterblivenhet främst.

Mmm, men SSAB printar mig veterligen fortfarande och delårsrapporten som kommer snart kommer vara ATH. Vi får se om det ändrar björntrenden, tvivlar. Men om SSAB tar sig ned mot 25-30kr så är det värt att tanka på sig långsiktigt, det är cyklist.
Citera
2022-07-22, 09:31
Medlem
Hur är det möjligt att aktien går ner i dag efter en sån rapport?
Citera
2022-07-22, 09:44
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tipsexperten
Hur är det möjligt att aktien går ner i dag efter en sån rapport?
Ställde precis mig själv samma fråga.

Börsen prisar väl in en lågkonjunktur, det brukar inte gå så bra för stålindustrin i lågkonjunkturer, dock är ju SSAB välidgt bra positionerade med en nettokassa och väldigt, i övrigt fin balansräkning.

Köpte på mig 1000 st till på 46.
Citera
2022-07-22, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IgnoranceIsBliss
Ställde precis mig själv samma fråga.

Börsen prisar väl in en lågkonjunktur, det brukar inte gå så bra för stålindustrin i lågkonjunkturer, dock är ju SSAB välidgt bra positionerade med en nettokassa och väldigt, i övrigt fin balansräkning.

Köpte på mig 1000 st till på 46.

Själv har jag inte lika stor kuk som du så det blev bara 120 papyrus för ungefär samma kurs. Detta läggs i byrålådan och hoppas att Kina tar fart snart igen.
Citera
2022-07-22, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vraalaak
Själv har jag inte lika stor kuk som du så det blev bara 120 papyrus för ungefär samma kurs. Detta läggs i byrålådan och hoppas att Kina tar fart snart igen.
Körde ungefär samma summa på en minifuture med 10,9 i hävstång.
Upp två procent härifrån så blir det en tusing i vinst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in