Citat:
Ursprungligen postat av
Nibiru2011
Jag flyttar inte målet jag synliggör det för dig, mycket tyder på att en narcissist som Navalnyj förgiftat sig själv..
Gräv gärna ned dig i Navalnyj och hans smaklösa rasism och populism..
Vad gäller nazisterna så har de mer inflytande än vad du verkar inse…
Jag är absolut ingen proponent för Navalni men i en fungerande demokrati så förgiftar man inte politiska motståndare. Det gör man i Ryssland och detta är egentligen ingenting som är upp till debatt utan detta är ett etablerat faktum då vi vet utan några som helst tvivel att man förgiftat människor utanför den egna gränsen.
Jag har inte stenkoll på nazisternas inflytande i Ukraina och jag är övertygad om att du, eller många andra här i tråden för den delen, inte har det heller. Det enda vi kan utgå från är det som är konkret från utsidan, nämligen att Svoboda har 1 plats i det ukrainska parlamentet och att Azov fick rensa i sina led för att bli erkända som ett reguljärt förband och uppbära lön från den ukrainska staten. Det komiska här är dock att när vi börjar titta på skillnaderna mellan Zelensky och Putin så ser vi genast att Putin har betydligt starkare kopplingar till högerextrema element såväl i Ryssland som utanför landet än vad Zelensky har. Putin har under de senaste 2 decennierna kramat i stort sett samtliga högerledare i västvärlden och på hemmaplan så har man ungefär lika stort problem med högerextremister som länder i mellanöstern har med islamister. När man med detta i bakhuvudet ser Putin's uttalanden om avnazificeringen av Ukraina så går det inte att göra mycket annat än att skratta rakt ut. Då har vi inte ens börjat prata om sentimenten i utbrytarrepublikerna i Öst som har fullt stöd från Putin och som tid och otid driver narrativet om hur Maidan-protesten var en sionistisk coup de grâce.
Nej du gubben jag tror bestämt att du är ute och cyklar utan hjälm.