2022-05-05, 00:18
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nu kan man se att UAF har satt in A-laget vid Kharkiv och då ger det också snabbt resultat. Röda Armén flyr snabtbt med svansen mellan benen.
https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1521947929858224128

Ja de blir extra rädda bara de hör att det är Azov som kommer efter dem. Ryssarna är livrädda för Azov, det är därför de inte kunnat ta Mariupol på 2½ månad.
Citera
Medlem
Ariskaprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag föredrar att inte läsa nyhetstidningar som finansieras av Ryssland.

Varför? Det är både en behållning och utbildande att läsa vad fienden anser och ljuger om.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
1)

Jag velar men.., den stunden Putin inser att det inte längre går att ta mer (det går ju j-vligt dåligt) ifrån Ukraina erklärar han vinst. Drar ensidigt gränsen där, kör fram taktiska kärnvapen och säger : -deal with it !

(Kan ske inom två veckor, och kärnvapen är hans ess och även det enda som fungerar..)

2) Ryssland kommer nog att hoppa "tuva till tuva" ekonomiskt. Kommer att söka sig utanför väst. Finns nog pengar i Afrika, Sydamerika och Asien.., och en törst för olja iallafall. Gasen blir ett problem.
Tack för ditt svar Snapcount.

Skulle Ryssland försöka använda taktiska kärnvapen mot Ukraina, skulle verkligen USA klara av att bara titta på utan att blanda sig i ännu mer?

Att han skulle vända sig till länder som t.ex. Afrika känns inte osannolikt, där har du en poäng.
Citera
2022-05-05, 00:20
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Just att det står BARN skrivet tydligt utanför har naturligtvis lockat ryssarna att anfalla. Det ligger ju helt i linje med hur de betett sig i sin invasion från dag ett. Varför skulle det plötsligt vara konstigt att de mördar och terroriserar kvinnor och barn?

De borde ha skrivit Våldtäktsmän och pedofiler. Då hade ryssarna skonat teatern.
Citera
2022-05-05, 00:22
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskaprinsessan
Varför? Det är både en behållning och utbildande att läsa vad fienden anser och ljuger om.
Jag får dagligen läsa om Rysslands lögner i svensk media ändå, så jag ser inget värde i att gå in på ryska nyhetssajter.

Jag säger dock inte att du har fel.
Citera
2022-05-05, 00:22
Medlem
geir44s avatar
Civila i stålverket måste ju vara männskliga sköldar? Dom tog inte tillflykt där frivilligt.
Citera
2022-05-05, 00:27
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Fråga 1:
- När tror du att Ryssland kommer dra sig tillbaka från Ukraina?
Om 14 år.
Motivering: Det finns inget sätt som Putin kan dra sig tillbaka från Ukraina nu utan att förlora ansiktet. Putins karaktärsdrag är tydligt överensstämmande med en psykopats, och hela invasionen och massmorden på civila visar att han saknar empati. Putins krig är säkerligen impopulärt på många håll i Ryssland, men Putin har sett till att han inte kan bli mördad av sin närmaste krets. Han kommer absolut inte dra sig tillbaka, men kan möjligtvis tänkas stanna upp när han tagit östra och södra Ukraina. Dvs. de städer i syd han kontrollerar nu, inklusive Odessa.
När Putins armé stannar upp och slutar anfalla nya områden, kommer det Ukrainska försvaret, med stöd av resten av världen, att sabotera för Ryssland att inlemma de ukrainska städerna i Ryssland. Befolkningen i de annekterade städerna hatar ryssarna som mördat deras familjer, och det kommer vara svårt för Ryssland att hålla de ukrainska städerna. När Putin till slut dör, om 12 år (han är 69 år nu och jag gissar att han dör vid 81), så är Ryssland och krälar i ekonomisk kollaps och total utstängning från världshandeln. Den ryska ledningen kastas då ut i kaos., men en ny despot tar makten Två år efter ledarskiftet drar sig Ryssland ut ur Ukraina och relationerna mellan Ryssland och resten av världen kan börja avfrostas. Dvs. om 14 år.

Citat:
Fråga 2:
- När Ryssland har lämnat Ukraina, hur tror ni att Putin kommer försöka återhämta Ryssland? Ha i åtanke att en del sanktioner säkerligen kommer kvarstå efter att dom dragit sig ur Ukraina.

- Börja hota oss / EU-länder med kärnvapen? (Känns väldigt dumt då Sverige och Finland kanske till och med är med i NATO när Ryssland lämnat Ukraina)

- Stoppa ALL export av olja och naturgas till EU?
Känns också väldigt dumt då det kommer dra ner Ryssland ännu mer till botten.

Jag är väldigt fundersam till hur Putin ska lyckas återhämta Rysslands ekonomi, utan att börja använda mer aggressiva hot om kärnvapen mot EU, i hopp om att lätta på sanktionerna mot Ryssland.
Det kommer ett bli ett nytt kallt krig. Putin kommer skramla med kärnvapen, men ukrainarna kommer ligga på dem hårt med vapen från väst. Väst kommer fortsätta att förse Ukraina med underrättelser och vapen, och det kommer vara svettiga 12 år för Putin och hans kackerlackor.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
Civila i stålverket måste ju vara männskliga sköldar? Dom tog inte tillflykt där frivilligt.
Varför måste det vara mänskliga sköldar?

Bunkern i stålverket är väldigt stor och står emot mycket.
Citera
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Jag föredrar att inte läsa nyhetstidningar som finansieras av Ryssland.

Du är pinsam. Läs på eller låt bli att kommentera i en redan rörig tråd.
Citera
2022-05-05, 00:30
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Du pratar strunt som vanligt…
Bara för att man inte har fallit för den ensidiga och bitvis lögnaktiiga USkrainia agendan så betyder det inte att man är allierad med Putin..
Du har nog helt rätt. Ryssland bombar Ukraina med blommor och våldtar ukrainska kvinnor och barn "med glimten i ögat". Ryssland, den humanitära stormakten, ställer upp för ukrainska barn som behöver våldtas och mördar ukrainska kvinnor "som förtjänar det". Z är sanna hjältar! Zieg heil!
Citera
2022-05-05, 00:32
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Du är pinsam. Läs på eller låt bli att kommentera i en redan rörig tråd.
Du menar att jag ska läsa på om att det inte fanns några civila inne i teatern i Mauripol?

Är jag pinsam som inte faller för uppenbar propaganda?

Det är sant, jag borde faktiskt börja lyssna på Ryssland. Astrid Lindgren var nog nazist!
Citera
2022-05-05, 00:33
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geir44

Korrekt, de gjorde det för att Ryssland anföll Ukraina. Vem skulle i fredstid gömma sig i källare i två månader? Det gör dem dock lika lite till civila sköldar som de ryssar som inneslöts i Leningrad under VK2 varav upp emot 1 miljon dog, offrade av Stalin enligt dagens ryska terminologi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in