2022-05-04, 13:19
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
[/b]

Vad kostade Nicolas Pépé! Har inte varit någon succé och det talas om att rea ut honom till sommaren.

Den provokation som jag svarade på gällde åren 2006-2010 och balansen mellan köp och sälj under dom åren sen så tog jag även med några år efter det. Nicolas Pépé värvades sommaren 2019. En enkel googling hade gett dig svaret, men du vill väl också bara provocera? 2006-2010 visade jag att Arsenal hade en begränsad ekonomi. Så är inte fallet 2010 och framåt.
https://www.bbc.com/news/business-11596013

Det är ingen nyhet att Arsenal har gjort mindre lyckade värvningar och att detta blivit kostsamt både sportsligt och ekonomiskt. Dyra värvningar är ingen garant för framgång. Se bara på chelski och Lukaku. Sen är det ingen ko på isen att stärka upp sitt lag utan att sälja, så länge klubben har råd med det. Detta med net spend förklarar inte allt. Det är lite som uttrycket " En person vars enda verktyg är en hammare kommer snart att se allt som spik".

Edu tillsammans med Venkatesham och Arteta värvar nu med en annan strategi som vi får säga varit framgångsrik och många fotbollskunninga personer (Balague och mr here we go Romano) pratar om att Arsenal just nu är det mest spännande projektet i Europa, även om jag personligen avskyr ordet projekt.
Citera
2022-05-04, 13:40
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Edu tillsammans med Venkatesham och Arteta värvar nu med en annan strategi som vi får säga varit framgångsrik och många fotbollskunninga personer (Balague och mr here we go Romano) pratar om att Arsenal just nu är det mest spännande projektet i Europa, även om jag personligen avskyr ordet projekt.

Varför skulle dom vara det mest spännande?
Citera
2022-05-04, 13:59
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Varför skulle dom vara det mest spännande?

Svaret på den frågan hittar du inte här. Varför ställer du ens den frågan här inne? Ta del av all information som finns tillgänglig och lämna ditt safe space för en stund.
Citera
2022-05-04, 16:13
Medlem
Citat:
Den provokation som jag svarade på gällde åren 2006-2010 och balansen mellan köp och sälj under dom åren sen så tog jag även med några år efter det. Nicolas Pépé värvades sommaren 2019. En enkel googling hade gett dig svaret, men du vill väl också bara provocera? 2006-2010 visade jag att Arsenal hade en begränsad ekonomi. Så är inte fallet 2010 och framåt.
https://www.bbc.com/news/business-11596013

Det är ingen nyhet att Arsenal har gjort mindre lyckade värvningar och att detta blivit kostsamt både sportsligt och ekonomiskt. Dyra värvningar är ingen garant för framgång. Se bara på chelski och Lukaku. Sen är det ingen ko på isen att stärka upp sitt lag utan att sälja, så länge klubben har råd med det. Detta med net spend förklarar inte allt. Det är lite som uttrycket " En person vars enda verktyg är en hammare kommer snart att se allt som spik".

Arsenal har något bra på gång, ingen tvekan om det, men jag är lite nyfiken på vad Romano och Balague grundar sina uttalanden på? Du får gärna vara behjälplig för jag hittar ingen information om det.

Finns flera klubbar bara i England som är mer spännande just nu men det är bara min personliga åsikt. Det ska t.ex. bli oerhört intressant att se vad Man United tar sig för i sommarens transferfönster och med ny manager. Liverpool har precis förlängt med Klopp och varenda värvning känns klockren, likadant med City just nu.

Eller är det just ombyggnationer som menas med ”projekt”?
Citera
2022-05-04, 17:36
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Svaret på den frågan hittar du inte här. Varför ställer du ens den frågan här inne? Ta del av all information som finns tillgänglig och lämna ditt safe space för en stund.

Skönt svar. Om du inte håller med så hade du inte skrivit med det, så varför tycker du att Arsenal är klubb nummer 1 på spännande?
Citera
2022-05-04, 18:18
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Skönt svar. Om du inte håller med så hade du inte skrivit med det, så varför tycker du att Arsenal är klubb nummer 1 på spännande?

Jo jag är tveksam, bäst att vara försiktig i sina uttalanden, särskilt här inne. Här förvrängs och fultolkas det väldigt mycket, förhoppningar utmålas som sanningar.

Jag tyckte att det var roligt att nämna något positivt om det lag jag håller på, sen så behöver jag inte ställa mig bakom det. Det går faktiskt att hålla två tankar i huvudet samtidigt, dels att det är roligt att folk pratar positivt om Arsenal men samtidigt att man själv är lite mer lågmäld. Jag nöjer mig där.
Citera
2022-05-04, 18:50
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Jo jag är tveksam, bäst att vara försiktig i sina uttalanden, särskilt här inne. Här förvrängs och fultolkas det väldigt mycket, förhoppningar utmålas som sanningar.

Jag tyckte att det var roligt att nämna något positivt om det lag jag håller på, sen så behöver jag inte ställa mig bakom det. Det går faktiskt att hålla två tankar i huvudet samtidigt, dels att det är roligt att folk pratar positivt om Arsenal men samtidigt att man själv är lite mer lågmäld. Jag nöjer mig där.

Tycker att Arsenal ser spännande ut, sen när man tror att de börjar bli något av ett stabilt topplag så gör dem som de gjorde för några omgångar sen och klappar ihop. Får de till sin ojämnhet (lär ju komma med tiden) så blir det nog bra.

Tycker du har rätt i att det är ett spännande projekt, men om de är de hetaste just nu vet jag inte, kommer dock inte på något som är så spännande just nu heller så kanske får anses stämma ändå ? Blir en jäkla utmaning nästa år (pga europa) då det inte bara blir ligan de kan koncentrera sig på, se bara Liverpool 2014 kontra 2015.
Citera
2022-05-04, 19:56
Moderator
zanteras avatar
Arsenal ser helt klart spännande ut för tillfället, dock känns det enklare att gå från mittenlag till 4e plats än att gå från 4e plats till att vinna ligan t.ex. Arsenal har ju kunnat utnyttja att man inte haft några förväntningar eller större press på sig, så fort man tar sig tillbaka in i finrummet så kommer ju kraven att höjas också. Blir intressant att se vad som händer i sommar, behövs ju en riktigt bra striker och en riktigt bra mittfältare.
Citera
2022-05-04, 20:38
Medlem
justinsane420s avatar
Arsenal har i nuläget en allt för klen trupp och nästa år blir det spel i Europa också vilket medför än mer slitningar. Krävs redigt bra värvningar som går rakt in i laget och presterar annars finns risken för bakslag. Det är aldrig optimalt att värva massor med spelare i ett och samma fönster, vilket Arsenal behöver göra för att ta nästa kliv till nästa säsong.
Citera
2022-05-05, 02:03
Medlem
EnLitenFryss avatar
Vad tror vi Champions league betyder för avslutningen i ligan?

Kommer city mosa alla lag som redan mentalt är på semester och gå rent, eller blir man mentala möss nu och viker ner sig?

Vilken jävla månad vi har framför oss. Framför allt vi LFC-fans då, kanske…
Citera
2022-05-05, 03:00
Medlem
-GGs avatar
Pep har nu slarvat bort flera CL-matcher på grund av extremt laborerande. Han gjorde likadant i München och med Barca som hade sitt bästa lag kanske någonsin.

Ancelotti, med sin pragmatiska fotboll, har redan fler titlar än Pep, och kan ha dubbelt så många om Real tar finalen.
Så den lite tråkigare och cyniska fotbollen är absolut inte död och den behövs definitivt i utslagsmatcher. Hade Pep säkrat upp och spelat av matchen hade City spelat final.

Snyggt spel, men viss taktik är bara korkad.
Citera
2022-05-05, 04:35
Medlem
WeeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Vad tror vi Champions league betyder för avslutningen i ligan?

Kommer city mosa alla lag som redan mentalt är på semester och gå rent, eller blir man mentala möss nu och viker ner sig?

Vilken jävla månad vi har framför oss. Framför allt vi LFC-fans då, kanske…

City brukar ju studsa tillbaka efter forluster sa jag tror fortfarande att det ar ~10% chans for poangtapp.
Men lite tvivel kanske kryper sig in...

Det enda man kunde onska sig som Liverpoolfan just nu ar val att vi hade 2 poang till i ligan. Men helt klart den basta tiden under mina 30 ar som Liverpool-fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in