Citat:
Ursprungligen postat av
clevernickname
[/b]
Vad kostade Nicolas Pépé! Har inte varit någon succé och det talas om att rea ut honom till sommaren.
Den provokation som jag svarade på gällde åren 2006-2010 och balansen mellan köp och sälj under dom åren sen så tog jag även med några år efter det. Nicolas Pépé värvades sommaren 2019. En enkel googling hade gett dig svaret, men du vill väl också bara provocera? 2006-2010 visade jag att Arsenal hade en begränsad ekonomi. Så är inte fallet 2010 och framåt.
https://www.bbc.com/news/business-11596013
Det är ingen nyhet att Arsenal har gjort mindre lyckade värvningar och att detta blivit kostsamt både sportsligt och ekonomiskt. Dyra värvningar är ingen garant för framgång. Se bara på chelski och Lukaku. Sen är det ingen ko på isen att stärka upp sitt lag utan att sälja, så länge klubben har råd med det. Detta med net spend förklarar inte allt. Det är lite som uttrycket " En person vars enda verktyg är en hammare kommer snart att se allt som spik".
Edu tillsammans med Venkatesham och Arteta värvar nu med en annan strategi som vi får säga varit framgångsrik och många fotbollskunninga personer (Balague och mr here we go Romano) pratar om att Arsenal just nu är det mest spännande projektet i Europa, även om jag personligen avskyr ordet projekt.