Citat:
Ursprungligen postat av
FockeWulf190d
Du kan ha rätt, men jag med. Känns bara så orimligt att Ryssland under brinnande krig ser det som en rimlig resursanvändning att sitta och chatta på Flashback. De pengarna och mankraften borde göra bättre nytta på annan plats, därför jag ändå kan tänja mig att det är en eller annan knäpp svensk. Jag menar, fanns och finns ju massa amerikaner som stödjer Trump, som också ljög ohejdat och försökte genomföra en statskupp.
Saruman är inte ute och cyklar.
Citat:
"Russian web brigades (also called Russian trolls, Russian bots, Kremlin Bots, or Kremlins) are state-sponsored anonymous Internet political commentators and trolls linked to the Government of Russia. Participants report that they are organized into teams and groups of commentators that participate in Russian and international political blogs and Internet forums using sockpuppets, social bots and large-scale orchestrated trolling and disinformation campaigns to promote pro-Putin and pro-Russian propaganda"
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Russian_web_brigades
Detta är inget nytt i Ryssland. Varför skulle dom sluta med denna typ av verksamhet under kriget?
Det är nu viktigare än någonsin för Ryssland att sprida desinformation till omvärlden.