Nej eftersom jag inte är ryss och i princip alla stavar fel ibland…
Okej. Men om du inte är ryss så borde du inte ha några problem att skriva följande sanningar:
”Ryssar våldtar barn i Ukraina”
”Ryssar mördar civila kvinnor och barn i Ukraina”
”Ryssar massmördar civila i Ukraina och skjuter civila ukrainare i huvudet”
Jag ser fram emot ditt inlägg där jag får läsa att du skriver detta!
Självklart ät jag svensk. Troligen svenskare än de flesta här…
Kan så vara, finns ju alltid nån procent som är beredda kollaborera med fienden, som Quisling, Kuusinen mfl. Själv var min släkt på ena sidan dansk före 1658, men sen tog Sverige Skåne, vet inte hur det räknas.
Okej. Men om du inte är ryss så borde du inte ha några problem att skriva följande sanningar:
”Ryssar våldtar barn i Ukraina”
”Ryssar mördar civila kvinnor och barn i Ukraina”
”Ryssar massmördar civila i Ukraina och skjuter civila ukrainare i huvudet”
Jag ser fram emot ditt inlägg där jag får läsa att du skriver detta!
Vatför skulle jag skriva det? Det räcker väl att du skriver det gång på gång? Jag har sagt att det begås illdåd av båda sidor i detta krig och att både Zelenskiy och Putin är ansvariga för detta…
Du kör vidare på ditt tema att ukrainare är änglar vitare än snö och du hatar hatar hatar verkligen ryssar, fast skillnaden mellan ukrainare och ryssar vad gäller mentalitet ofta är 0….
Kan så vara, finns ju alltid nån procent som är beredda kollaborera med fienden, som Quisling, Kuusinen mfl. Själv var min släkt på ena sidan dansk före 1658, men sen tog Sverige Skåne, vet inte hur det räknas.
USAs sida om det är väl längre…
Mycket av illdåden som listas utfördes troligen av Ukrainare som du nu stöde helt tanke och förbehållslöst! Känns det bra?
Det är jävligt mycket "troligen", "förmodligen", "sannolikt", och liknande i dina inlägg. Du "känner" alltså att det borde vara så. Känns det bra?
Vatför skulle jag skriva det? Det räcker väl att du skriver det gång på gång? Jag har sagt att det begås illdåd av båda sidor i detta krig och att både Zelenskiy och Putin är ansvariga för detta…
Du kör vidare på ditt tema att ukrainare är änglar vitare än snö och du hatar hatar hatar verkligen ryssar, fast skillnaden mellan ukrainare och ryssar vad gäller mentalitet ofta är 0….
Det är intressant hur användare som dig försvarar Ryssland, det är alltid samma mönster.
Är det Ukraina som har startat kriget?
Är det Ukraina som har begått krigsbrott?
Är det Ukraina som har våldtagit kvinnor framför deras barn?
Även om Ukrainare inte var änglar, rättfärdigar det dessa handlingar?
Ni glömmer ofta det grundläggande, det är Ryssland som har startat detta krig. Inte Ukraina.
Huruvida Ukrainare är änglar eller inte är oväsentligt i detta sammanhang.
Jag hoppas att du får OB-tillägg, det är trots allt natt nu.
Senast redigerad av Fricky 2022-05-05 kl. 01:16.