2022-05-04, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce

Sen ska man väl lära sig av sina tidigare misstag och inte göra om dom? Det gäller både för män som kvinnor.

Det ska man absolut göra, tyvärr blir priset man som kvinna får betala för ett misstag betydligt högre och ifall man av hälsoskäl inte kan ta p-piller blir man i princip tvungen att avsäga sig heterosexuellt umgänge.
Män klagar ju ofta på att de inte får ligga tillräckligt, tror det hade kunnat förbättras om även de tog sitt ansvar för att förhindra befruktning ifall de ej är redo att bli pappa. Jag tror det redan finns preventivmedel för män eller i alla fall på forskningsstadie, men tror inte män är villiga att ta biverkningarna. Ska man "spruta i luder" som det så vackert omnämns här kan jag tycka att då får man step up och agera farsa sen också. Har faktiskt aldrig hört talas om att en kvinna gjort abort emot mannens vilja, däremot tvärtom, trots att han borde ha förstått att spermier i fittan indikerar på att han vill avla barn med underlivsbäraren i detta fallet.
Citera
2022-05-04, 23:14
Medlem
Enblandandras avatar
Citat:
Det är väl partier som Nyans som kommer spränga åsiktskorridoren runt abort i Sverige

Precis. Det är bara bland religiöst konservativa som det finns stöd för att förbjuda aborter och ingen har orkar driva frågan för de har varit så få.

Sverige kommer aldrig gå efter usa på detta. Det är så oerhört få upplysta svenskar som anser att det är mord att avlägsna ett embryo ur en livmoder.
Citera
2022-05-04, 23:16
Medlem
losfers avatar
Det som är intressant för mig blir att se om de mest röda staterna som troligtvis kommer att förbjuda abort kommer att se några konsekvenser av det? Att unga människor kanske söker sig därifrån? Ska bli spännande att följa.
Citera
2022-05-04, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Nej, att göra abort är ett mycket dåligt sätt att ”sålla” ut dåliga gener. Ska man göra det för den sakens skull så är det såklart mycket effektivare att sterilisera folk.

Idioter i kubik skaffar barn idag i bidragslandet Sverige. Redan innan massinvandringen skaffade idiotier barn i hög utsträckning pga sossepolitik. Hela samhället är uppbyggt och konstruerat för svaga idioter. Tyvärr. Rika och företagsamma bestraffas med marginalskatter istället.

Inte konstigt att våran genomskinlig IQ sjunker.

I Schweiz däremot där de valde en helt annan väg med lågskattepolitik uppbyggd för företagsamma, arbetsamma, starka och smarta människor har genomsnittlig IQ fortsatt att stiga och deras samhälle är mycket bättre. Leder alla internationella listor medans vi sjunker som en sten.

Nu ser vi avkastningen av sossarnas politik i dubbel bemärkelse. Inte bara i form av alla blattar, men även i form av drivor med WT-människor med tribaltatueringar som lyssnar på Takida.
Det är väl främst Wt singel kvinnor som gör abort mig veterligen, åtminstone är det så i USA.
Inget som förvånar att en kvinna som är i ett förhållande med en man som kan försörja dom i högre grad väljer att behålla barnet.

Men ja jag håller med dig om att bidragsystemet har rubbat den naturliga ordningen.
Idag så får högpresterande kvinnor med högre IQ färre barn än lågpresterande kvinnor med lägre.
Citera
2022-05-04, 23:19
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanslostbefangt
Kan bara tala om vad jag hört i min umgängeskrets, men ingen som gjort abort har låtit en man komma i dom utan de har gjort det utan samtycke. Skulle kvinnan då ha behållt barnet så skulle de inte vilja ha något att göra med barnet eller kvinnan. Har du tips på hur man identifierar den här typen av män? De har nämligen inte en skylt där det står "jag vill göra något som kan göra en kvinna gravid men om det händer vill jag inte behöva ta ansvar" och därav är det svårt att veta innan situationen uppstår.

Ligger man med en främling som man inte känner särskilt väl, så är det väl alltid en risk man tar som kvinna?
Det är väl ingen hemlighet bland kvinnor att många män bara vill knulla och inget mer?
Det finns såklart inget sätt att vara 100% säker hur en man är innan du känner honom väl nog, men ju bättre du känner honom, desto mindre är väl risken att det vad du beskriver ovan händer?
Senast redigerad av doncroce 2022-05-04 kl. 23:27.
Citera
2022-05-04, 23:21
Medlem
Enblandandras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chingale
Abort skall inte användas som preventivmedel.

Abort kan aldrig vara ett preventivmedel per definition.
Citera
2022-05-04, 23:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Det är väl främst Wt singel kvinnor som gör abort mig veterligen, åtminstone är det så i USA.
Inget som förvånar att en kvinna som är i ett förhållande med en man som kan försörja dom i högre grad väljer att behålla barnet.

Men ja jag håller med dig om att bidragsystemet har rubbat den naturliga ordningen.
Idag så får högpresterande kvinnor med högre IQ färre barn än lågpresterande kvinnor med lägre.

Nej då har du fel uppfattning. Det är WT folk som behåller barnen, trots att pappan ockrats lämnar dem i sticket eller är direkt okänd. WT och utbölingar skaffar barn i mycket lägre åldrar. Genomsnittlig ålder sjunker ju längre ut på wishan man kommer. Det gäller i alla västländer. Men du har fått fel uppfattning av USA lite tror jag. Myten om alla WT har upphaussats av vänsterliberaler för att misskreditera sina meningsmotståndare. I verkligheten är det inte alls så illa.

Har bott i USA. Några av de mest vettiga, gästvänligaste, och ärliga människorna jag träffat är kristna konservativa som bott på rancher utanför städerna. Med vapen. Hårt arbetande egenföretagare oftast. De har integritet men är oftast väldigt trevliga, smarta och drivna. De sköter sig och kan uppfostra sina barn. Sverige har fler under existensminimum per capita än USA. Kläm på den.

Inget dåligt iof att skaffa barn tidigt, men inte av WT.
Senast redigerad av redlineoffside 2022-05-04 kl. 23:37.
Citera
2022-05-04, 23:29
Medlem
Citat:
Ligger man med en främling som man inte känner särskilt väl, så är det väl en risk man tar som kvinna?
Det är väl ingen hemlighet bland kvinnor att många män bara vill knulla och inget mer?
Det finns såklart inget sätt att vara 100% säker hur en man är innan du känner honom, men ju bättre du känner honom, desto mindre är väl risken att det vad du beskriver ovan händer?

Var sa jag att det rörde sig om en främling? Nej det är ingen hemlighet, däremot är det ju väldigt sällan männen säger detta rakt ut, därav väldigt svårt att veta även om man lär känna någon. De kan ljuga mycket och bra enbart för att få doppa.
Det spelar ingen roll egentligen i sammanhanget, finner det bara lustigt hur många män som verkar vara emot abort på ett teoretiskt plan men när det själva drabbats av att "råka" göra en brud på smällen då låter det annorlunda. Men får hoppas att abortmotståndarna i denna tråden håller sig konsekventa om de någon gång lyckas befrukta en kvinna.
Citera
2022-05-04, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Såg på infowars att Scotus nu river upp Roe v Wade som gjorde aborträtten helig över hela USA. Men nu rivs den upp, så att "den satanistiska blodsritualen abort", mördandet av barn som offer till moloch, judarnas, enligt den babyloniska talmuden, gud. De har en till bok också, den satanistiska bibeln, den äldre. Här är länk till klippet by the way, ifrån infowars. https://www.bitchute.com/video/iYApGmPVQUd9/

Finns det risk att det smittar av sig hit, som allt annat som USA håller på med, som den lydstat vi varit länge därav tvingats besudlas med. Därför är det också så många som direkt sjunger i kör med USA idag. Hur många inom EU gjorde inte det här? 1 va? Där har du den som talar sanning.

Hur ser det ut juridiskt alltså?
Abort är mord…Om barnet har ett gravt handikapp så bör det tilllåtas men i andra fall inte..Man går inte på fester knullar av sig för att veckan därpå göra aborter.Det borde finnas klara lagar om detta…Som Sofia 28 som ja läste om som gjort 19 abort..Ja röstar klart och tydligt emot abort förutom i sällsynta fall som graviditet av våldtäksmän eller om man ser att barnet kommer lida
Citera
2022-05-04, 23:31
Medlem
Abort är Mord!!
Citera
2022-05-04, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillarejSvenskar
Abort är Mord!!

Vänta nu, det va ju ett preventivmedel alldeles nyss

Kondom är mord!!