Citat:
Ursprungligen postat av
sanslostbefangt
Var sa jag att det rörde sig om en främling? Nej det är ingen hemlighet, däremot är det ju väldigt sällan männen säger detta rakt ut, därav väldigt svårt att veta även om man lär känna någon. De kan ljuga mycket och bra enbart för att få doppa.
Det spelar ingen roll egentligen i sammanhanget, finner det bara lustigt hur många män som verkar vara emot abort på ett teoretiskt plan men när det själva drabbats av att "råka" göra en brud på smällen då låter det annorlunda. Men får hoppas att abortmotståndarna i denna tråden håller sig konsekventa om de någon gång lyckas befrukta en kvinna.
Visst kan siutationen du beskriver hända i ett förhållande också, men jag trodde det ingick att prata om sådana här saker i ett normalt förhållande så man vet var man har varandra. Om killen då ljuger och säger, att han gärna vill ha barn med henne, för att sedan sticka direkt när hon blir gravid, så är han ju ett jävla svin, men hur vanligt är det undrar jag?
Killar som beter sig så, får snabbt ett rykte, och det är ju inte så att kvinnor inte pratar med varandra om sånt, det är väl ingen hemlighet vilka killar som är fuckboys?
Alla män (inte småpojkar) jag känner som inte vill ha barn är brutalt ärliga med sina partners och potientiella partners om det.
Lite OT, Men väldigt många män i västvärlden är ju livrädda att skaffa barn och familj, tror det har att göra med samhällets indoktrinering, och att ingen vill växa upp idag, jag var också livrädd för det som yngre, men att skaffa familj var det bästa som hänt mig . Jag hade väl också tur att träffa en stark kvinna som förstod allt det här och inte var rädd.
Prata med era män om det här kvinnor!!!