2022-05-04, 23:38
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanslostbefangt
Var sa jag att det rörde sig om en främling? Nej det är ingen hemlighet, däremot är det ju väldigt sällan männen säger detta rakt ut, därav väldigt svårt att veta även om man lär känna någon. De kan ljuga mycket och bra enbart för att få doppa.
Det spelar ingen roll egentligen i sammanhanget, finner det bara lustigt hur många män som verkar vara emot abort på ett teoretiskt plan men när det själva drabbats av att "råka" göra en brud på smällen då låter det annorlunda. Men får hoppas att abortmotståndarna i denna tråden håller sig konsekventa om de någon gång lyckas befrukta en kvinna.

Visst kan siutationen du beskriver hända i ett förhållande också, men jag trodde det ingick att prata om sådana här saker i ett normalt förhållande så man vet var man har varandra. Om killen då ljuger och säger, att han gärna vill ha barn med henne, för att sedan sticka direkt när hon blir gravid, så är han ju ett jävla svin, men hur vanligt är det undrar jag?
Killar som beter sig så, får snabbt ett rykte, och det är ju inte så att kvinnor inte pratar med varandra om sånt, det är väl ingen hemlighet vilka killar som är fuckboys?
Alla män (inte småpojkar) jag känner som inte vill ha barn är brutalt ärliga med sina partners och potientiella partners om det.

Lite OT, Men väldigt många män i västvärlden är ju livrädda att skaffa barn och familj, tror det har att göra med samhällets indoktrinering, och att ingen vill växa upp idag, jag var också livrädd för det som yngre, men att skaffa familj var det bästa som hänt mig . Jag hade väl också tur att träffa en stark kvinna som förstod allt det här och inte var rädd.
Prata med era män om det här kvinnor!!!
Senast redigerad av doncroce 2022-05-05 kl. 00:08.
Citera
2022-05-04, 23:51
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Folk träter egentligen bara om vid vbilken ålder det ska vara förbjudet att avliva barn.
13 år tycker jag är en rimlig ålder.

Eller så kanske man inte kan säga att ett embryo som är 9 veckor eller yngre (för det är då den mesta aborten utförs) är ett "barn", det är en gäggklump, den kan inte leva, andas, tänka eller någonting, det skulle bli en blöt fläck i sängen om du skulle "föda ut" det, alltså är det inget barn, sluta kategorisera någonting vad det inte är.
Citera
2022-05-05, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillarejSvenskar
Abort är Mord!!
Ett fullständigt harmlöst mord som nästan alltid bara får positiva konsekvenser.
Citera
2022-05-05, 00:27
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
13 år tycker jag är en rimlig ålder.

Eller så kanske man inte kan säga att ett embryo som är 9 veckor eller yngre (för det är då den mesta aborten utförs) är ett "barn", det är en gäggklump, den kan inte leva, andas, tänka eller någonting, det skulle bli en blöt fläck i sängen om du skulle "föda ut" det, alltså är det inget barn, sluta kategorisera någonting vad det inte är.

Jo, som småbarnsförälder drömmer man ju om retroaktiv abort ibland

Men seriöst har jag inget problem med att säga, ok, vi sätter vecka 9 som gräns, det finns inget snack om att det skulle vara ett riktigt barn då, men säger jag det blir jag kallad abortmotståndare som vill kontrollera kvinnors kroppar.

Eftersom medicinvetenskapen går frammåt och man kan rädda yngre och yngre foster utanför livmodern så är det problematiskt att veckan när man kan rädda ett foster och veckan man får abortera det nästan smälter samman. Det vägrar dock många att vilja se eller ens diskutera och istället för att ha den logiska diskussionen om att sänka rätten vid medicinska framsteg, så pushar man istället för att tillåta aborter senare och senare. Sanslöst
Senast redigerad av doncroce 2022-05-05 kl. 00:47.
Citera
2022-05-05, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av losfer
Det som är intressant för mig blir att se om de mest röda staterna som troligtvis kommer att förbjuda abort kommer att se några konsekvenser av det? Att unga människor kanske söker sig därifrån? Ska bli spännande att följa.

De som har råd lär flyga till stater där det är lagligt och göra abort där, alltså medicinsk turism. Tyvärr är det ju de svagaste och fattigaste som hamnar i skiten (som alltid), antingen hittar man någon som utför illegala aborter eller så föder man ett oönskat barn.
Citera
2022-05-05, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Bästa inlägget jag sett i abort debatten i USA, som kort och koncist sammanfattar läget, måste vara det från NYT journalisten Amanda Duarte.

Hon har definitivt en poäng här som nog går hem hos många, synd hon tog ner sitt twitter konto, så man inte kunde ha intressanta efterföljande diskussioner.

https://imgur.com/a/FGMBF92
Varför någon skulle vänta till V24 när man får dagen-efter-piller i samband med undersökningen på sjukhus är väl en mer relevant fråga.

Hela grejen överdrivs, vi har 18 veckor i Sverige ser ingen som vill förlänga det. Vad är problemet? Sluta vela och gör den i tid.
Senast redigerad av erskungligahoghet 2022-05-05 kl. 04:09.
Citera
2022-05-05, 04:30
Avslutad
Ett liv är ett liv och det finns krafter som utnyttjar offrandet men även behöver negativitet från oss människor. Vi är alla sammankopplade. Vi människor är egentligen ”odödliga” (Odödliga själar)

Något kryptisk här nu men dom som inte längre finns ibland oss är i kontakt med de få och andra mer fientliga krafter.

Det stämmer att abort är en ritual som är en förlängning på blodsoffer moloch.

Det pågår en övergång, skifte, The power that were är inte i kontroll längre. Men gör så mycket skada dom kan.

Krisen som ni ser med abort, covid, krig etc är inte våran kris. Det är bankkartellerna med deras familjers kris.

Vi vanliga människor behöver inte bry oss om deras kris eller grepp över världen som dom tappat. Dom försöker med lite allt möjligt, det är deras grej.
Citera
2022-05-05, 05:16
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Hur ser det ut juridiskt alltså?
Roe v. Wade kom för snart femtio år sedan (1973). Det var en era då många länder förändrade sin lagstiftning kring abort. Sveriges abortlag är från 1974, till exempel.

De senaste femtio åren har en del skett. Bland annat rent teknologiskt. Nuförtiden är saker möjligt att genomföra med tekniska metoder som inte fanns tillgängliga då. Därför så finns det juridiska dilemman att ta ställning till som på sjuttiotalet var rent hypotetiska.

Ett exempel är det som kallas ”fosterreduktion”. När någon som är gravid med tvillingar vill avbryta graviditeten för en av dem, men inte båda, vad gäller då? För femtio år sedan fanns bara möjligheten att avbryta graviditeten helt och hållet. Idag går det att välja bort ett av fostren. Bör det vara tillåtet? Vad säger lagen: är det tillåtet? Statens medicinsk-etiska råd har skrivit en del om det (Smer kommenterar 2017:1). Kontentan är att lagen bör förtydligas.
Citera
2022-05-05, 06:01
Medlem
Abort borde tas bort med tanke på att det finns så många olika preventivmedel att välja på. Det finns dessutom dagen-efter-piller och valet att sterilisera sig. Det sistnämnda är det mest miljövänliga.
Citera
2022-05-05, 07:15
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananpuff
Oerhört korkat. När inte inte negrerna längre får abortera sin avkomma kommer de att få 10 ungar istället för 4 vilket på 20 års tid kommer att få bidragssystemet att kollapsa samt leda till en extrem ökning i kriminalitet

Jo, Svarta kvinnor i USA, som är 6% av befolkningen står för 40% av aborterna. Är väl runt 18miljoner svarta bäbisar aborterade sen 1973. Dom svarta i USA är den enda befolknings gruppen som inte växer.
Vilken jävla seger för alla er abort förespråkarna och alla er rasister, jag förstår att ni firar och kämpar för att behålla det här, verkligen fint. Nästan så man blir tårögd.
Citera
2022-05-05, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Nej då har du fel uppfattning. Det är WT folk som behåller barnen, trots att pappan ockrats lämnar dem i sticket eller är direkt okänd. WT och utbölingar skaffar barn i mycket lägre åldrar. Genomsnittlig ålder sjunker ju längre ut på wishan man kommer. Det gäller i alla västländer. Men du har fått fel uppfattning av USA lite tror jag. Myten om alla WT har upphaussats av vänsterliberaler för att misskreditera sina meningsmotståndare. I verkligheten är det inte alls så illa.

Har bott i USA. Några av de mest vettiga, gästvänligaste, och ärliga människorna jag träffat är kristna konservativa som bott på rancher utanför städerna. Med vapen. Hårt arbetande egenföretagare oftast. De har integritet men är oftast väldigt trevliga, smarta och drivna. De sköter sig och kan uppfostra sina barn. Sverige har fler under existensminimum per capita än USA. Kläm på den.

Inget dåligt iof att skaffa barn tidigt, men inte av WT.
Har du någon källa på det? Att WT kvinnor gör minst aborter.

Vidare tar vi existensminimum per capita så har jag fattat det som att klyftorna har ökat i USA.
Vidare att det finns enorma problem med misär i USA som vi inte alls har i Sverige på samma nivå.
Men du kanske har något som stödjer din tes?
Citera
2022-05-05, 07:30
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Såg på infowars att Scotus nu river upp Roe v Wade som gjorde aborträtten helig över hela USA. Men nu rivs den upp, så att "den satanistiska blodsritualen abort", mördandet av barn som offer till moloch, judarnas, enligt den babyloniska talmuden, gud. De har en till bok också, den satanistiska bibeln, den äldre. Här är länk till klippet by the way, ifrån infowars. https://www.bitchute.com/video/iYApGmPVQUd9/

Finns det risk att det smittar av sig hit, som allt annat som USA håller på med, som den lydstat vi varit länge därav tvingats besudlas med. Därför är det också så många som direkt sjunger i kör med USA idag. Hur många inom EU gjorde inte det här? 1 va? Där har du den som talar sanning.

Hur ser det ut juridiskt alltså?

Roe V Wade var ett fall av juridisk aktivism där högsta domstolen gjorde det till ett prejudicerande fall som med lite knätrollande gjorde att man dels lutade 14:e tilägget i konstitutionen och att man gjorde det hela till en integritetsfråga.

Rent juridiskt en jäkla soppa. En delstat får med Roe V Wade förbjuda abort i tredje trimestern, vilket var vad fallet egentligen handlade om, men det bryter mot patientkonfidentialiteten att skvallra om det.

Citat:
The Court's ruling in Roe was criticized by some in the legal community, and some called the decision an example of judicial activism.

Jane Roe, egentligen Norma McCorvey blev mycket riktigt indragen i fallet av två juridiska aktivister.

Citat:
Eventually, McCorvey was referred to attorneys Linda Coffee and Sarah Weddington, who were looking for pregnant women who were seeking abortions. The case,

Efter fallet avslutades blev Norma själv abortmotståndare. (Hon tvingades adoptera bort barnet då fallet var i högsta domstolen i tre år.

Med Roe V Wade uppriven kan man åter igen göra det till en delstatsfråga.

Nej det kommer inte att sprida sig.
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2022-05-05 kl. 07:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in