Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-04, 17:02
  #2269
Avstängd
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Hur menar du? Har Azov-regimentet gjort konstiga manövrar?

Ingen aning, det finns inga rapporter som jag kan se hur de rör sig eller agerat överhuvud taget.
Citera
2022-05-04, 17:04
  #2270
Avstängd
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Vet inte exakt vad du menar men det låter intressant.

Vi får i princip inte veta några siffror om hur det går för Ukraina.

USAs beräkning 24 February – 9 March 2022 är 2,000–4,000 döda ukrainska soldater. Vad har då hänt under den senaste månaden? 2-4K ytterligare? Ligger Ukraina på minst 8000 döda soldater?

Men vad har hänt med alla utlänningar. Ukraina säger att typ 200 000 utländska soldater joinade kriget. Men flertalet ska ju ara i Donbas och Ryssland har ju tagit det mesta vid det här laget. Så vad händer med dom?

Medierna tystar ner allt som händer på Ukrainas sida.

Precis, utan att vi vet så hade Azov kunnat mobilisera all kraft i Kiev därav Rysslands manöver mot just UA. Vi har ingen aning om hur det går, eller hur Azov rör sig eller agerar i detta krig. Hur ska vi då kunna bedömma om Ryssland agerat fel eller inte. Med denna rapportering vi får.
Citera
2022-05-04, 17:08
  #2271
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Ingen aning, det finns inga rapporter som jag kan se hur de rör sig eller agerat överhuvud taget.
Azov-regimentet har väl för Ryssland blivit lite som hur SS-förband sågs under vk2. Under andra världskriget så var alla tyska förband SS i deras ögon.

Men enligt de flesta uppgifter så har väl Azov varit stationerat i Mariupol när invasionen startade och förmodligen blev större delen av förbandet även kvar där.

Men om delar av dem har förflyttats någon annanstans så ska det inte påverka Rysslands offensiv alls. I krig så handlar det om att ha initiativet. Anpassar man sig ständigt efter hur fienden beter sig så har man snart förlorat. Så jag är tämligen säker på att Ryssland inte anpassat sig efter hur Azov "manövrerat".
Citera
2022-05-04, 19:26
  #2272
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Låter som osannolikt stora siffror, källa?

Där finns ingen gräns för hur mycket vissa regimer ljuger. Jag minns irak-krigets start, där hävdade Irak att där varit ett stort slag i luften, och USA hade tappat 7 plan. Jag tänkte "OK, då föll nog 1 plan, intressant att USA förnekar det". Men det var 0 plan, kunde man se några år senare. På samma sätt kan både Ryssland och Ukraina ljuga helt obegränsat.


Finns inga säkra källor i ett krig . Detta är vad ” försvarsministeriet ” i Luhansk påstår.
Citera
2022-05-04, 19:36
  #2273
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Interna ukrainska siffror talar om 50-60000 döda ukrainska soldater.
Vilka interna källor?
Har du en länk?
Om inte, var fick du tag på informationen och varför tror du på den?

Mvh
Citera
2022-05-04, 20:21
  #2274
Medlem
flukkes avatar
Börjar dyka upp bilder på utslagna T-90M, bland annat här:
https://mobile.twitter.com/oryxspioe...MRjHfzTB2fKJBg

Tornet är kvar för en gångs skull!
Men det uppgraderade pansaret verkar inte vara någon match för pansarvärnsrobot 57.
Börjar Putin bli desperat?
Citera
2022-05-04, 20:45
  #2275
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Den enda ”anledningen” till att vi har krig i Ukraina är att Putin bestämde sig för att invadera.
Nej. Varsågod att bli upplyst: https://www.conservapedia.com/Maidan_coup
Citera
2022-05-04, 20:52
  #2276
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Då får Zelensky rätt. Israel är överbefolkat och nu får de plats i det gamla kärnområdet.


Ja det är målet för Nato. Att Judarna skall ta över Ukraina. Köpa all mark. Det pratas aldrig om detta men det har hållit på ända sedan USA kuppade in judar att styra. Men nu sätter Putin stopp för Israels övertagande.
Citera
2022-05-04, 20:59
  #2277
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jatahudar
Nej. Varsågod att bli upplyst: https://www.conservapedia.com/Maidan_coup

Den där argumentationen är debunkad sedan länge.

Att Engla cyklade fel eller inte ville ha sex ger inte Anders Eklund någon rättighet what-so-ever att förgripa sig på eller mörda henne.

Ryssland har invaderat en suverän stat - tugga i dig bara.
Citera
2022-05-04, 21:01
  #2278
Medlem
EXPERTER TROR ATT RYSK UNDERRÄTTELSETJÄNST KAN FÖRBEREDA STATSKUPP

Missnöjet inom delar av den ryska underrättelsetjänsten mot president Vladimir Putin uppges växa, enligt experter som Sky News har intervjuat.

– Jag tror att det har varit spänningar mellan den ryska underrättelsetjänsten och president Vladimir Putin, säger analytikern Alexej Muravjov till Sky News.

Han ser det som "extremt sannolikt" att ett försök att flytta Putin från makten kommer att genomföras.

– Jag tror att ett slags falskt narrativ presenterades för dem av överbefälhavaren, och det slog bakut när ryssarna började få tunga förluster. Putin började i tysthet att skylla på säkerhetstjänsten, säger han.

Den ryska säkerhetsexperten Andrej Soldatov tror också på ett kuppscenario och pekar på att att Vladimir Putin i förra månaden lät sätta två höga officerare vid säkerhetstjänsten FSB i husarrest.

– Den ryske presidenten har rustat för en kupp under några veckor efter att han mötte frän kritisk mot sin "specialoperation" i Ukraina och han har rensat ut omkring 150 av sina spioner på grund av de konstanta misstagen, säger Andrej Soldatov till Sky News.

Goda nyheter.

Källa expressen.se
Citera
2022-05-04, 21:35
  #2279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
EXPERTER TROR ATT RYSK UNDERRÄTTELSETJÄNST KAN FÖRBEREDA STATSKUPP

Missnöjet inom delar av den ryska underrättelsetjänsten mot president Vladimir Putin uppges växa, enligt experter som Sky News har intervjuat.

– Jag tror att det har varit spänningar mellan den ryska underrättelsetjänsten och president Vladimir Putin, säger analytikern Alexej Muravjov till Sky News.

Han ser det som "extremt sannolikt" att ett försök att flytta Putin från makten kommer att genomföras.

– Jag tror att ett slags falskt narrativ presenterades för dem av överbefälhavaren, och det slog bakut när ryssarna började få tunga förluster. Putin började i tysthet att skylla på säkerhetstjänsten, säger han.

Den ryska säkerhetsexperten Andrej Soldatov tror också på ett kuppscenario och pekar på att att Vladimir Putin i förra månaden lät sätta två höga officerare vid säkerhetstjänsten FSB i husarrest.

– Den ryske presidenten har rustat för en kupp under några veckor efter att han mötte frän kritisk mot sin "specialoperation" i Ukraina och han har rensat ut omkring 150 av sina spioner på grund av de konstanta misstagen, säger Andrej Soldatov till Sky News.

Goda nyheter.

Källa expressen.se

Skulle inte detta redan ha skett i början av mars? Ukrainska medier sa ju så.

Den här var min favorit: Ukraine claims Russian troops face running out of food in THREE DAYS and war could be over in weeks.
Citera
2022-05-04, 22:05
  #2280
Medlem
Whiskyladdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xajap
Skulle inte detta redan ha skett i början av mars? Ukrainska medier sa ju så.

Den här var min favorit: Ukraine claims Russian troops face running out of food in THREE DAYS and war could be over in weeks.

Japp det minns jag med, samt att i april skulle Ukraina vända kriget med sina miljoner beväpnade soldater...

Jag säger som en president sa en gång i tiden. Fake news!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback