Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-04, 22:33
  #2281
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
EXPERTER TROR ATT RYSK UNDERRÄTTELSETJÄNST KAN FÖRBEREDA STATSKUPP

Missnöjet inom delar av den ryska underrättelsetjänsten mot president Vladimir Putin uppges växa, enligt experter som Sky News har intervjuat.


Mera troligt att Putin friserar bort övre skiktet i FSB och tillsätter nytt folk som gör som han säger.
Citera
2022-05-04, 23:44
  #2282
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xajap
Skulle inte detta redan ha skett i början av mars? Ukrainska medier sa ju så.

Den här var min favorit: Ukraine claims Russian troops face running out of food in THREE DAYS and war could be over in weeks.

Citat:
Ursprungligen postat av Whiskyladdare
Japp det minns jag med, samt att i april skulle Ukraina vända kriget med sina miljoner beväpnade soldater...

Jag säger som en president sa en gång i tiden. Fake news!

Rysslands misslyckande engagerar många fans att registrera sig på Flashback.

Länkar ni till The Sun har ni inte någon källkritik överhuvudtaget men syftet är såklart att sprida överdrifter och lögner för att försöka övertyga de mindre intelligenta svenskarna på forumet. Det är uppenbart att ni griper efter halmstrån men vi andra ser vad det handlade om. Nästa gång kommer ni väl att hävda att ingen dog i Butja eller att det var Ukraina som dödade dem.
Citera
2022-05-04, 23:56
  #2283
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jatahudar
Nej. Varsågod att bli upplyst: https://www.conservapedia.com/Maidan_coup

Sjukt pinsamt att referera till detta.
Citera
2022-05-05, 00:06
  #2284
Medlem
Så många konspirationsteoretiker här.
Oavsett om vi inte får 100% rätt bild av västerländska medier så gör de sitt bästa för att förmedla den rätta bilden och inte förvränga sanningen(ljuga konstant) såsom Ryssland. Självklart har även Ukrainarna ett intresse av att förmedla en mer positiv bild än vad som är fallet, men detta granskas också av fria medier(=ej ryska) och vi får en bild som representerar verkligheten till 1000% mer än om vi skulle förlita oss på ryska eller kinesiska medier exempelvis.

Så snälla, fokusera på det rätta. Dvs, Ryssland har ljugit ihop en historia för att kunna tillförskaffa sig territorium. Och de mördar tusentals oskyldiga genom att bomba civila mål och avrättar även civila på ett fruktansvärt sätt.

Pinsamt ni som försvarar Ryssland.
Citera
2022-05-05, 00:13
  #2285
Medlem
Ariskaprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrangeAndApple
Så många konspirationsteoretiker här.
Oavsett om vi inte får 100% rätt bild av västerländska medier så gör de sitt bästa för att förmedla den rätta bilden och inte förvränga sanningen(ljuga konstant) såsom Ryssland. Självklart har även Ukrainarna ett intresse av att förmedla en mer positiv bild än vad som är fallet, men detta granskas också av fria medier(=ej ryska) och vi får en bild som representerar verkligheten till 1000% mer än om vi skulle förlita oss på ryska eller kinesiska medier exempelvis.

Så snälla, fokusera på det rätta. Dvs, Ryssland har ljugit ihop en historia för att kunna tillförskaffa sig territorium. Och de mördar tusentals oskyldiga genom att bomba civila mål och avrättar även civila på ett fruktansvärt sätt.

Pinsamt ni som försvarar Ryssland.

Försvarar? Det väl snarare att man ifrågasätter västlig medias rapportering och spekulationer. Jag vill få reda på om Putin verkligen är hårt ansatt och eventuellt är ett byte för en statskupp, eller om det är spekulationer som ska generera i klicks. Det är bara sunt att ifrågasätta sanningshalten av det vi läser.
Citera
2022-05-05, 00:20
  #2286
Avstängd
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xajap
Skulle inte detta redan ha skett i början av mars? Ukrainska medier sa ju så.

Den här var min favorit: Ukraine claims Russian troops face running out of food in THREE DAYS and war could be over in weeks.
Du länkar till en engelsk tidning..
är ALLA putins fans efterblivna?
Citera
2022-05-05, 00:20
  #2287
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskaprinsessan
Försvarar? Det väl snarare att man ifrågasätter västlig medias rapportering och spekulationer. Jag vill få reda på om Putin verkligen är hårt ansatt och eventuellt är ett byte för en statskupp, eller om det är spekulationer som ska generera i klicks. Det är bara sunt att ifrågasätta sanningshalten av det vi läser.

Absolut. Men jag antar att du inte förnekar att Ryssland oprovocerat attackerat sitt grannland och mördar civila?
Citera
2022-05-05, 00:24
  #2288
Medlem
Ariskaprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrangeAndApple
Absolut. Men jag antar att du inte förnekar att Ryssland oprovocerat attackerat sitt grannland och mördar civila?

Oprovocerat skulle jag inte säga. Men onödigt, olagligt och totalt efterblivet håller jag med om.
Citera
2022-05-05, 06:36
  #2289
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrangeAndApple
Absolut. Men jag antar att du inte förnekar att Ryssland oprovocerat attackerat sitt grannland och mördar civila?

Misstaget du gör är att foga in ordet "oprovocerat" i ditt inlägg - Ordet måste fyllas med nån slags betydelse. Vad jag menar är att liksom Sverige nu krumbuktar sig om sin säkerhet ser även ryssen över sin säkerhet. Att ha en organisation som NATO nästgårds tillsammans med det fientligt inställda EU måste kännas väldigt osäkert för Ryssland. Nu försvarar du dej nog med att Ukraina varken är medlen av NATO eller EU.

Mitt svar blir: inte ännu. För övrigt anser jag att Ryssland har rätt när dom klassar Ukraina som ett ryskt intresseområde. Det gör jag också och har gjort ända från början. Redan när Biden stod och basunerade ut över världen "VARGEN KOMMER" så förvånades jag över att han överhuvudtaget brydde sej. Tydligt är att USA redan har installationer där som dom värnade om. Att ha USA nästgårds är kanske en lycklig omständighet för dej men knappast för ryssen.

För övrigt anser jag att Donesk och Luhansk är Rysslands betalt för gammal ost när det kommer till Bosnien och Kroatien. Som EU "befriade" dessa två områden och gubevars även Kosovo som ingen ens i dag ser som nåt självständigt land "befriar" nu ryssen Krim, Luhansk och Donbas. Lika för lika. Detta oförbehållsamma och jolmiga daltet med Ukraina anser jag vara både ovärdigt, okunnigt och vinklat, det äcklar mej. Som en jättelik mobb på skolgården står nu hatarna i ring skanderandes "mera blod" "mera blod". Glöm inte att USA är väldens största aggressor med miljoners liv på sitt rymliga samvete.
__________________
Senast redigerad av Starback 2022-05-05 kl. 06:57.
Citera
2022-05-05, 06:40
  #2290
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Vet inte exakt vad du menar men det låter intressant.

Vi får i princip inte veta några siffror om hur det går för Ukraina.

USAs beräkning 24 February – 9 March 2022 är 2,000–4,000 döda ukrainska soldater. Vad har då hänt under den senaste månaden? 2-4K ytterligare? Ligger Ukraina på minst 8000 döda soldater?

Men vad har hänt med alla utlänningar. Ukraina säger att typ 200 000 utländska soldater joinade kriget. Men flertalet ska ju ara i Donbas och Ryssland har ju tagit det mesta vid det här laget. Så vad händer med dom?

Medierna tystar ner allt som händer på Ukrainas sida.

Vad hände med trupperna från Syrien och Centralafrikanska Republiken som det snackades om från Västs olika propagandamedier väldigt mycket för cirka en månad sen?
Citera
2022-05-05, 07:04
  #2291
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Ryssland har invaderat en suverän stat - tugga i dig bara.
Absolut, ryssen har invaderat Ukraina. Av flera anledningar. Förstår bara inte varför det blir ett sånt jävla liv om saken och en massa hashtags hit och dit när folk inte reagerade så när jänkarna invaderade t.ex. Irak.
Citera
2022-05-05, 07:06
  #2292
Avstängd
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jatahudar
Absolut, ryssen har invaderat Ukraina. Av flera anledningar. Förstår bara inte varför det blir ett sånt jävla liv om saken och en massa hashtags hit och dit när folk inte reagerade så när jänkarna invaderade t.ex. Irak.

Vilka anledningar?
Du reagerade förstås så mycket på kriget mot Irak, ruski.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback