2022-05-03, 18:03
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambulocetus

2022-05-03, 18:05
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timodjin77
Mattias har spelat inom spelets gränser.
Hayes har inte bara korsat en gräns för spelet utan också som vanlig fungerande människa.
Det går bara inte att jämföra.

Klockrent sagt
2022-05-03, 18:06
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Håller med. Mattias fick ingen syl i vädret. Däremot har Mattias berättat hur han kände inför Hayes de gångerna Hayes varit tyst några minuter.
Visst Mattias snackar skit om Hayes bakom ryggen och Hayes gör lika så med Mattias.

Angående Anna så ja hon får väl ett utbrott där hon skriker att hon hatar att komma tvåa. Annas utbrott är iaf bara roliga. Fast varför skulle hon komma två om hon är den enda deltagaren?

Det är inget fel med att välja en annan gren än vad som är överens kommet.
Hayes la sig inte i tävlingen för att Mattias gnällde, utan för att säga förlåt för att Hayes blev helt galen där ett tag. Har du sett programmet ser du ju att Hayes får värsta utbrottet på Mattias innan tävlingen och för att gottgöra att han blev så hotfull så lägger han sig sen i tävlingen. Om han la sig frivilligt eller för att produktionen ställde ett ultimatum är fortfarande inte säkerställt.

Beror på hur man ser på det, Mattias frågade Anna, hon var ärlig och sa "nej", då frågade Mattias Hayes, och han ljög och sa "ja", han kunde gjort som Anna och varit ärlig och sagt "nej", för Mattias var ännu tvungen att välja någon av dem 2.
Ja det är ett spel, men att ljuga som Hayes gjorde är fulspel, däremot räddade han det genom att lägga sig i tävlingen och låta Mattias vinna.
2022-05-03, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Hayes din falska jävel. Du är så jävla dum i huvudet och använder dig av hot och din storlek för att vinna mark. Du ska stängas av från allt som har med Robinson att göra. Totalt ovärdig.

Tänk på Hayes och sen tänker du på hur du vill att Robinson ska vara. Den finaste och bästa realityserien som finns efter Mästarnas Mästare. Hans namn ska aldrig mer förknippas med Robinson.
Sen blir han en annan person när Anders inte är där.
100% på att han kommer att snacka skit och hota igen när Anders lämnat stranden.
Detta är det löjligaste jag någonsin hört och läst, väx upp. Tål lite.
2022-05-03, 18:07
Medlem
Timodjin77s avatar
Citat:
Tycker också att Hayes inte beter sig som en fungerande människa. Han borde fått åka hem i samma avsnitt som han började hotas.
Mattias överdriver bara lite, för han är nog inte rädd för sitt liv. Och ja Hayes blir arg för att han målas upp värre än vad han anser att han är (säkert finns det folk som hade varit livrädda för hans beteende), men han gör hela situationen bara värre för sig själv genom att skrika... Visa istället att du inte är farlig.

Ja det håller jag med om. Tror inte han är rädd för att dö, men samtidigt att gå och vänta på dessa utbrott om man inte passar sig måste vara jävligt jobbigt.
Helt klart har ju Hayes haft terapi för sina utbrott och därför blir en snäll Björn emellan.
2022-05-03, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korduner
Tantaluringarna i tråden relaterar förmodligen till Mattias konflikträdsla och snickesnack bakom rygg.
Ja, 100%. Det är seriöst så garanterat.
2022-05-03, 18:11
Medlem
enklistras avatar
Citat:
Robinson

gränslandet

Skulle ju även kunna vara att Tommie väljer att splittra pakten och eventuellt starta en ny. Veckorna innan finalen åker de starkaste ut och om han då står i en pakt med angie, joel och linn så kommer han att åka med huvudet före om han inte vinner imunitet. Därför kan det vara i hans intresse att pakta med Gluggen, Filip, Jessica, Angie.
2022-05-03, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Beror på hur man ser på det, Mattias frågade Anna, hon var ärlig och sa "nej", då frågade Mattias Hayes, och han ljög och sa "ja", han kunde gjort som Anna och varit ärlig och sagt "nej", för Mattias var ännu tvungen att välja någon av dem 2.
Ja det är ett spel, men att ljuga som Hayes gjorde är fulspel, däremot räddade han det genom att lägga sig i tävlingen och låta Mattias vinna.
Det är fulspel men jag ser inte på det som så allvarligt i spelet. Hayes visste också att om han sa nej så skulle Mattias välja Anna. Så han tog chansen. Hayes har ju gjort värre saker än att bryta löften om man säger så. Även andra deltagare har brutit löften.
2022-05-03, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enklistra
Skulle ju även kunna vara att Tommie väljer att splittra pakten och eventuellt starta en ny. Veckorna innan finalen åker de starkaste ut och om han då står i en pakt med angie, joel och linn så kommer han att åka med huvudet före om han inte vinner imunitet. Därför kan det vara i hans intresse att pakta med Gluggen, Filip, Jessica, Angie.
Hanna är även med i den pakten. De känner för starkt för varandra för att svika varandra. Men jo, Tommie kanske försöker spräcka pakten men det kommer inte gå.
2022-05-03, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElBomber
Detta är det löjligaste jag någonsin hört och läst, väx upp. Tål lite.

Åå, han har vaknat igen ta skydd alla 😂😂🦍
2022-05-03, 18:49
Medlem
rabbithearts avatar
Fy fan vad jag ogillar Mattias. Han är ett manipulativt svin utan förståelse för hur hans egna beteende påverkar andra människor. Jag brukar inte vara för manschauvinistiska uppmaningar, men han behöver verkligen grow some balls. Han har ältat sen han var på gränslandet sist att han är ”rädd” för Hayes, som vill ”slå ihjäl honom/döda honom”. Detta trots att de diskuterat de in i absurdum, Hayes har bett om ursäkt för vad han uttryckte inför en tävling och de verkade hade löst det. Sen kör den vuxna karln Mattias samma snyfthistoria igen när de sitter framför Anders för att Linn sitter där och han vill skapa nåt slags drama och poängtera det han redan sagt, trots att de löst pratat ut. Som att rub it in igen.
Jag förstår att Hayes blir vansinnig. Okej att han har ett hett temperament, men det är ju övertydligt att han inte skulle göra en fluga förnär och blir genuint ledsen av anklagelserna.
2022-05-03, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buttson69
Nu är det dags för den årliga knullistan över årets kvarvarande deltagare.

Som ohotad etta så sätter jag helst på Elin.
Som lika ohotad tvåa så är det Desirée som gäller.
Jessica given trea.

På fjärde plats en dubbelmacka tillsammans med Mattias med hadjes som slynan.

Och så på en hedrande femteplats en trekant med Joel och Shevin.
Jag hade straffknullat Shevin. Med Joel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in