2022-05-04, 00:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Men det var väl protected ranking? Be mig inte att förklara hur det fungerar, jag kollade upp det förra året när vi förundrades över att nån 35-årig taiwanes plötsligt dök upp från ingenstans i de största turneringarna och ingen fattade hur det gått till - men det har jag glömt nu. Thiem har ju "bara" varit borta sen i juni.

Du har rätt, det missade jag. Makes sense i detta fall, får jag nog säga. Coric är också inne på det. Det stora felet med det har kanske varit att det kan användas i för många tävlingar, men här verkar det som sagt ok.

Apropå wildcardsen för övrigt, ja varförihelvete fick Pouille ett?! Men ok, han vann, men annars känns det väldigt fel. Köper förklaringen med IMG(?), men det är heller inte så det ska funka.
Citera
2022-05-04, 09:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Inte ofta Murray vinner två matcher i samma turnering, och framför allt blir det ju roligt och värdigt på nåt sätt att se honom möta Djokovic igen. Rätt läge att ta sig an serben dessutom. Vi får se om Eurosport har fixat kommentatorsljudet till dess.

Men det var väl protected ranking? Be mig inte att förklara hur det fungerar, jag kollade upp det förra året när vi förundrades över att nån 35-årig taiwanes plötsligt dök upp från ingenstans i de största turneringarna och ingen fattade hur det gått till - men det har jag glömt nu. Thiem har ju "bara" varit borta sen i juni.

Edit: Taiwanesen Yen-Hsun Lu var 37 år och rankad mellan 600 och 1 000 när han i fjol spelade AO, Roland Garros och Wimbledon (fyllde 38 i augusti) och avslutade karriären(?) med att spela OS i Tokyo och förlora mot slutsegraren Zverev i första omgången.

Trodde kommentatorn bara gick nog och gick hem sent igår kväll Men kanske var något fel med ljudet, vem vet.
Citera
2022-05-04, 15:45
Medlem
ingetbranicks avatar
Har Ruud hamnat i en formsvacka? Norrmannen var mångas favorit till slutsegern i München men föll mot BVDZ, och nu mot Lajovic. En som kanske har hittat formen igen är Evans, som verkat totalt under isen ett bra tag men som nu tagit två fina segrar mot Delbonis och Bautista Agut. Veckans klättrare på rankingen är för övrigt Holger Rune (inte med i Madrid) som efter triumfen i Tyskland klättrade 25 placeringar till 45.
Citera
2022-05-04, 15:55
Medlem
ingetbranicks avatar
Som tidigare konstaterats är det ingen ordning alls på damtennisen numera. Med Swiatek borta p.g.a. en överbelastad armbåge efter fyra raka turneringssegrar och med Barty på ett indigenous care center så är det hela havet stormar och alla tycks kunna slå varandra.

I Madrids damturnering så är 6 av 8 i kvarten oseedade, bara Jabeur (8) och Pegula (12)av de seedade lyckades ta sig dit. Jabeur slog förresten nyss Halep i raka set, kul för tunisiskan som säkert inte har det så lätt i hemlandet alla gånger som kvinnlig idrottare. Sabalenka, Muguruza, Kvitova, Osaka, Sakkari, Collins, Pliskova, Badosa och Ostapenko försvann alla i första eller andra omgången.
Citera
2022-05-04, 16:19
Medlem
biupy6ips avatar
Såg inte Jabeur - Halep. Trodde Halep skulle ta Jabour enkelt då hon har det svårt mot snabba offensiva spelare som slår retur på serv. Måste se reprisen. Märkligt.

Dagens match blir Bvdz - Goffin. Spelbolagen verkar tro att denna blir jämn. Jag tror Holländaren kommer ge storstryk.
Citera
2022-05-04, 18:34
Medlem
biupy6ips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biupy6ip
Såg inte Jabeur - Halep. Trodde Halep skulle ta Jabour enkelt då hon har det svårt mot snabba offensiva spelare som slår retur på serv. Måste se reprisen. Märkligt.

Dagens match blir Bvdz - Goffin. Spelbolagen verkar tro att denna blir jämn. Jag tror Holländaren kommer ge storstryk.

Vad är det med grus egentligen? Känns som att det blir skrällar hela tiden på ens tips. Banne mig.
Citera
2022-05-04, 20:27
Bannlyst
Becker skulle kunna putsa Edbergs bil. Blir som i filmen Tillbaka Till Framtiden.

Nu gillar jag dock Boris Becker så jag skojar bara. Den störste. Så bra han var! Djäkla kung, även från baslinjen.
Citera
2022-05-04, 21:34
Medlem
ingetbranicks avatar
Alla Nadal-lärjungar kan sova lugnt igen, någon särskild ringrost visade han inte mot en av vårens spelare, Kecmanovic, utan gick direkt in och sopade hem första set med 6-1. Jämnare i andra, men om tre veckor sitter nog grusformen där den ska.

Kecmanovic har ju förresten haft några häftiga veckor där han mött Djokovic i Belgrad och nu Nadal i Madrid. Även om han förlorade båda matcherna tror jag att han tar med sig mycket erfarenhet, utöver själva grejen att möta dessa giganter i deras egen kula.
Citera
2022-05-04, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Du har rätt, det missade jag. Makes sense i detta fall, får jag nog säga. Coric är också inne på det. Det stora felet med det har kanske varit att det kan användas i för många tävlingar, men här verkar det som sagt ok.

Apropå wildcardsen för övrigt, ja varförihelvete fick Pouille ett?! Men ok, han vann, men annars känns det väldigt fel. Köper förklaringen med IMG(?), men det är heller inte så det ska funka.

Pouille. Fan han hade jag helt glömt bort. Det var väl en skaplig talang för en massa år sedan. Som helt verkar ha försvunnit...
Citera
2022-05-04, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsosse
Becker skulle kunna putsa Edbergs bil. Blir som i filmen Tillbaka Till Framtiden.

Nu gillar jag dock Boris Becker så jag skojar bara. Den störste. Så bra han var! Djäkla kung, även från baslinjen.

Får hoppas att de visar honom respekt i fängelset bara. Det verkar vara ett riktigt skithål till fängelse han sitter på av vad jag har läst. Kan inte vara särskilt kul att sitta där, inte ens om man är våldskriminell själv.
Citera
2022-05-04, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biupy6ip
Vad är det med grus egentligen? Känns som att det blir skrällar hela tiden på ens tips. Banne mig.

Madrid är snabbt, därav inte lika mycket segrar för Nadal som i de andra. Sedan så är Madrid beläget ganska högt (Europas högst belägna huvudstad). Så bollen flyger därmed lite snabbare i luften också. Inte så mycket kanske, inte som på en del platser i Sydamerika men det gör ändå skillnad, går bollen bara lite, lite fortare så spelar det roll i en precisionssport som tennis.
Citera
2022-05-05, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
18-0. Nytt rekord.

Kevin Anderson lägger av. Lite abrupt, skrev det på twitter.

Tror för övrigt att Feliciano Lopez rekord på 79 raka appearances i grand slams hotar att ta slut: han lär nog behöva ett wild card för att få vara med i Roland Garros.

Thiem har en längre väg tillbaka än den där snubben i Se7en som hade spenderat ett år fastspänd på en säng.

Lite surt för Lopez om det skulle ta stopp på 79. Då 80 skulle betyda varje slam i exakt 20 år.

Men han ska definitivt inte ha något WC. Ska han ta sig dit så ska det vara för att han är tillräckligt bra. Nu har jag inte stenkoll på om han fått några WC tidigare under karriären. Men om han fått det så kan man i alla fall anta att han förtjänat det vid det tillfället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in