2019-03-27, 17:50
Medlem
Vad betyder den här grekiskan?
"Ευτυχία είναι να κοιμάσαι στην πιο όμορφη αγκαλιά του κόσμου και να ξυπνάς με τα πιο γλυκά φιλιά, ξέροντας ότι εκεί ανήκεις."

Verkar vara något romantiskt, alternativt något ordspråk, som Tsitsipas twittrar.

Google translate:
Happiness is to sleep in the most beautiful embrace of the world and to wake up with the sweetest kisses, knowing that you belong there.

Ska man tolka det som att Tsitsipas har fått tröst i sängen efter förlusten mot Shapovalov?
Jag tycker att detta är lite olämpligt att twittra om det i så fall. Eller som en kommentar uttryckte det: "глубоко......", som betyder "dick..." enligt google translate.

Men jag kan ju ha fel, och att han bara talar drömskt om att krama världen och om att vara lycklig över tiden vi lever här, eller något liknande halvflummigt.
Citera
2019-03-27, 20:03
Medlem
Någon som såg Bautista Agut - Djokovic som kan förklara spanjorens vändning från att ha förlorat första set 6-1?

Är Bautista Agut spelaren med bäst statistik mot Djokovic på senare tid? Har ju vunnit båda mötena i år mot serben.
Citera
2019-03-27, 21:24
Medlem
Av de fyra högst seedade spelarna tog sig endast 37-åringen Federer till kvarten.

Det blir två kvartar för "veteraner", och två för ynglingar.

Bautista Agut - Isner
Auger-Aliassime - Coric
Anderson - Federer
Shapovalov - Tiafoe
Citera
2019-03-27, 23:57
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Någon som såg Bautista Agut - Djokovic som kan förklara spanjorens vändning från att ha förlorat första set 6-1?

Är Bautista Agut spelaren med bäst statistik mot Djokovic på senare tid? Har ju vunnit båda mötena i år mot serben.

Vet inte senast någon slog Djokovic två gånger på raken. Han har kanske drabbats av någon slags Agut-phobia. Agut är en av de spelarna jag tycker sämst om på touren (Querrey är värst) men han är effektiv i sitt spel. Både i Doha och Miami har han fått Djokovic att bli både frustrerad och passiv. Han håller bra längd, gör få misstag, bra på att kontra och trivs i Djokovic tempo. Sällan man ser Djokovic se skakig ut.

Citat:
Av de fyra högst seedade spelarna tog sig endast 37-åringen Federer till kvarten.

Det blir två kvartar för "veteraner", och två för ynglingar.

Bautista Agut - Isner
Auger-Aliassime - Coric
Anderson - Federer
Shapovalov - Tiafoe

Isner är redan klar. Hoppas på Auger Aliassime, Federer och Shapovalov.

Isner skulle kunna vinna många matcher genom att bara slå andra servar. Finns ingen som har andra servar som Isner, den där kicken han får till är helt galet bra.
Citera
2019-03-28, 00:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Vet inte senast någon slog Djokovic två gånger på raken. Han har kanske drabbats av någon slags Agut-phobia. Agut är en av de spelarna jag tycker sämst om på touren (Querrey är värst) men han är effektiv i sitt spel. Både i Doha och Miami har han fått Djokovic att bli både frustrerad och passiv. Han håller bra längd, gör få misstag, bra på att kontra och trivs i Djokovic tempo. Sällan man ser Djokovic se skakig ut.

Nadal på grus 2017 och 2018. Och Kyrgios på HC 2017, två veckor i raken -- efter det var Djokovic förbannad som fan. Senaste gången Federer slog Nole två gånger i rad var 2012.

Sen såg jag sista setet, och jag håller inte riktigt med om att Djokovic verkade "frustrerad och passiv". Tyckte snarare det såg ut som om han inte brydde sig. Inga flisade racketar vad jag kunde se, och efter förlusten såg han bara likgiltig ut. Som i Indian Wells verkar det som han bara gjorde en halvhjärtad insats, relativt talat.
Citera
2019-03-28, 15:17
Medlem
Vobblers avatar
Båda kanadickerna är väldigt sevärda spelare, de lär säkert springa på varandra i en GS-final eller två. Felix A-A på spelhumör är faktiskt det roligaste just nu på touren.

Förresten så är Miamis hemsida lika usel som den Indian Wells stoltserar med. Hyfsat utdaterade båda två. Skärpning!
Citera
2019-03-28, 19:51
Medlem
Citat:

Såg inte matchen men Djokovic har gått riktigt trögt i IW/Miami de senaste åren. Han snackade om att han måste tänka om hur han ska lägga upp sin träning/spelschema kommande år för att komma tillbaka bättre.

Enligt honom så borde han ha vunnit matchen. Jag tolkar det som att han spelade dåligt.
Citera
2019-03-28, 19:53
Medlem
Citat:

Isner skulle kunna vinna många matcher genom att bara slå andra servar. Finns ingen som har andra servar som Isner, den där kicken han får till är helt galet bra.

Håller med, hans kickserve är helt sinnessjuk. Tack vare den han har lyckats slagit Djokovic också (han gillar den inte).
Citera
2019-03-28, 19:56
Medlem
Citat:
Vad betyder den här grekiskan?
"Ευτυχία είναι να κοιμάσαι στην πιο όμορφη αγκαλιά του κόσμου και να ξυπνάς με τα πιο γλυκά φιλιά, ξέροντας ότι εκεί ανήκεις."

Verkar vara något romantiskt, alternativt något ordspråk, som Tsitsipas twittrar.

Google translate:
Happiness is to sleep in the most beautiful embrace of the world and to wake up with the sweetest kisses, knowing that you belong there.

Ska man tolka det som att Tsitsipas har fått tröst i sängen efter förlusten mot Shapovalov?
Jag tycker att detta är lite olämpligt att twittra om det i så fall. Eller som en kommentar uttryckte det: "глубоко......", som betyder "dick..." enligt google translate.

Men jag kan ju ha fel, och att han bara talar drömskt om att krama världen och om att vara lycklig över tiden vi lever här, eller något liknande halvflummigt.
fel post
Citera
2019-03-28, 20:04
Medlem
Citat:

Håller med dig om Querrey, det är inte spelet för mig utan hans personlighet,jag blir deprimerad bara av att se hans namn i spellistan
Senast redigerad av givemeyourmoney 2019-03-28 kl. 20:06.
Citera
2019-03-29, 08:51
Medlem
Vobblers avatar
Shapovalov-Federer blir en intressant semifinal, deras första möte förövrigt. Jag tippar att gamlingen tar det i tre set.
Citera
2019-03-29, 19:50
Medlem
Tänk om Isner kunde spela med lika stora kulor utanför den amerikanska gränsen. Ponera en alternativ ATP-ranking utan turneringar i USA.. Förståeligt att Miami passar honom dock, ganska långsamt och han får tid att svinga utan att serven blir lidande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in