Det är äkta pegasus som finns att få tag på här i tråden tidigare, skrev training men det är alltså
äkta pegasus dom har fått tag på. För dom som kanske inte förstod det.
Originalet är från jonathandata1 och vx-underground hostar dom. Slänger med virustotal länk denna gången.
https://github.com/jonathandata1/pegasus_spyware
https://www.virustotal.com/gui/file/f6f0170d41075766b5ea18508453fa68dc946b8c58eaea4281 b36207a32c7ade
Citat:
How did such code end up public ? Isn't it supposed to be secret and super expensive and owned only by a few government agencies beside the company itself?
Just fyi! ^
Citat:
Just a heads up to all, my machine has been flagged by Enterprise Defender as containing ransomware with files from this download being detected.
Not sure if this signature matching the source code or this is a Trojan but i'd be wary of downloading this without sand boxing first.
pegasus_spyware/sample4/recompiled_java/resources/classes.dex - One of the files quarantined by Defender.
Från reddit, är inte bara på flashback tror att de ska vara svindyrt. Vilka skall dessa företagen vara menar dom? Dom tror verkligen att staten har några super agenter som utvecklare allt detta. Jag får ta en paus från att läsa runt på nätet, fan man blir ju helt snurrig.
Hade dom viljat som skapade programmet hade dom redan snott alla pengar, vadfan Dom har nog skills att fixa sina egna pengar om dom vill men alla drivs inte av att få en fetare bil eller eller glänsa på krogen, när fan skall dom ha råd att åka sin bil?
Dom knäcker nog kod så det glöder fingertopparna och ni tror dom vill ha era pengar
Samma med ransomware grupperna, tror haha folk betalar alla pengar dom "vill" enligt media? Det kan väl vara som så att det är för att jävlas också?
Kod:
[+] What guarantees? [+]
Its just a business. We absolutely do not care about you and your deals, except getting benefits. If we do not do our] work and liabilities - nobody will not cooperate with us. Its not in our interests. To check the ability of returning files, You should go to our website. There you can decrypt 1-5 files for free. That is our guarantee. If you will not cooperate with our service - for us, its does not matter. But you will lose your time and data, cause just we have the private key. In practise - time is much more valuable than money.
Haha, det är ett litet socialt spel jag tycker verkligen det är rätt nice för jag hålller med dom till 100% . Företaget ni använde skiter i säkerheten fullständigt och ljuger hela tiden och pratar sina jävla pengar precis exakt samma som ni gör ni här på flashback ni pratar era miljoner och pengar, och slösar dom på skit antivirus som företagen råkat ut för men dom tar era pengar och säger att ni skall akta er för dom? Gulligt.
Fattar ni aldrig att dom skiter i era pengar? Ser ni inte vad dom står? Varför pratar folk om sina pengar?Ser ni inte själva budskapet? Nej, tydligen inte, skitsamma nu ger jag upp här finner jag ingen ro längre. Det är som jag skrev igår, hur berättar man om säkerhetsbrist till ett företag utan att riskera att hamna i fängelse? Hur mycket är företagen villiga att betala? Är detta ända sättet att få betalt? Varför samarbetar inte företagen FÖRE någon måste skicka in ransomware - Det är våran/eran säkerhet dom vill skall höjas? Företagen skiter ju i det?
OBS för framtida läsare! Aanvänd en vm maskin när ni leker med malware om ni är oerfarna och framförallt. Använd det aldrig mot någon, då är du ingen hacker då är du en nolla och skall sitta inne. Du kommer torska ändå, du vet ju inte hur det funkar från grund så ge upp. Be nice!
Det är äkta pegasus på länken till github i detta inlägget
!!!!! Du behöver inte köpa ransomware skydd för flera hundra - dom skiter i era pengar -- sluta klicka på fel länkar så är allt fine!!!!!!
Dom ända som vill ha era pengar, är dom som lurar er att ni behöver ransomware skydd. Klickar inte på fel länk så får ni inget ransomware eller malware.
https://github.com/wuseman - Nr1.nu \o - All kärlek
Bye vänner.