2022-05-03, 20:15
Medlem
byte-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Men om jag har ett kontantkort från comviq tex och betalat kontant (så de inte kan kolla vem som äger kontokort) och inte har några uppgifter alls om vem som äger mobilen. Dvs gmail konto med fejk namn osv. Allt skapat på den mobil som har det oreggade kontantkortet. Då kan dom ju inte veta vem som äger telefonen? Och då blir det svårt att skicka Pegasus till just mig eftersom ingen vet vem som äger telefonen. Lägg till det att jag kör graphene och wickr och signal osv. Det måste bli rätt svårt att ha koll på mig då inte sant?

Polisen har tagit folk genom röstigenkänning när dom haft problem med att koppla telefonnummer och simkort till specifika personer. Ett exempel är Kaspar Buskis som blev tagen på det sättet i Göteborg och då hade polisen samarbete med GCHQ i Storbritannien, alla samtal i hela området i Göteborg där han misstänktes befinna sig blev avlyssnade och jämförda mot inspelningar från hans tidigare rättegång med hjälp av ai. En 4g accesspunkt som delar internet till din telefon gör saker lite säkrare, men det finns kompetens när myndigheter behöver.
Citera
2022-05-03, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byte-me
Polisen har tagit folk genom röstigenkänning när dom haft problem med att koppla telefonnummer och simkort till specifika personer. Ett exempel är Kaspar Buskis som blev tagen på det sättet i Göteborg och då hade polisen samarbete med GCHQ i Storbritannien, alla samtal i hela området i Göteborg där han misstänktes befinna sig blev avlyssnade och jämförda mot inspelningar från hans tidigare rättegång med hjälp av ai. En 4g accesspunkt som delar internet till din telefon gör saker lite säkrare, men det finns kompetens när myndigheter behöver.
Hemligheten är ju att aldrig använda "riktiga" samtal och bara använda samtal som är E2EE. Med alla "riktiga" samtal är det en gamble, då det så lätt går att avlyssna.
Citera
2022-05-03, 20:18
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:

Så bra då att de inte har min röst inspelad. Hoppas jag. Hahaha. Jag får smsa helt enkelt. E2EE.
Citera
2022-05-03, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Nej förmodligen inte patchat än. Men förstår fortfarande inte vad du yrar om att adb skulle ha med saken att göra? Det är ju meningen att man ska kunna göra dessa saker över adb? Det betyder inte att CIA i Nordkorea kan komma åt din telefon? Eller har du en USB-kabel dit och sen tryckt "godkänn". Att man kan knäcka sin pin kod över adb är ju inte revolution precis, och vad har det med något "pegasus" virus att göra?

Du kanske har goda poänger här men du klarar verkligen inte av att uttrycka dem i så fall. Det framstår mest som svammel.

"Förmodligen?" Har du ens kollat upp saker och ting? Läst i READMES? Läst i changelogs? Jo, det patchades häromveckan mot exploiten jag hittade att kringå FRP igen. Screenshot metoden var även från mig? Finns på XDA Forumet? Även det är patchat. Läser du på MSB? Läs där då? Är du förvånad eller vad är problemet? Jag är varken CIA, tjackad, black hat eller tjänar miljoner dollar.

0kr har jag tagit för alla hack jag gjort, jag hade även boose radio stattion som var vulnerable?

Kolla upp saker och sluta gissa. USB Kabel? Tror du man måste ha en kabel?

lol...

adb tcpip 5555?
adb conenct ip:5555 ?

CIA, Nord korea? Dom använder inte mobiltelefoner. Hur samtalade Ryssland med Macron idag, över värdelns mest krypterade chatt eller?

Nej, vanlig telefon. Kolla på putins video när han pratar om invasionen till ukraina. Är det en super dator han har bredvid sig eller är det en telefon?

Har du något att komma med? Jag har ju visat 100 exempel på allting nu. Vad har du kommit med?

Vem svammlar?

Jag kan väl inte hjälpa att jag vet hur man knäckler en telefon som ingen annan kan?

Vilka tror du är hos CIA? Haha. Appelbaum kanske?

Skulle aldrig i hela helvetet hjälpa polisen att knäcka telefoner, ALDRIG! Det vet jag många andra som inte heller skulle. Hur fan kan dom raida ALLA darknet siter som säljer droger och skiter i barnporr siterna? Äckliga paraister som är köpta av kapitalister! Skulle ALDRIG jobba för en ISP heller, dom planterar bakdörrar i våra hem? Fyfan. Vecka 18, 2018, kolla på msb nyhetes flöde vem som står där?Räcker det nu eller skall du prata vidare om CIA?

Idiot.
Senast redigerad av wuseman 2022-05-03 kl. 20:56.
Citera
2022-05-03, 20:54
Medlem
zeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Läste nyss om spionprogrammet Pegasus utvecklat av Israel. Spaniens
Men det jag är mest intresserad av i denna tråd är hur det går till när tex Pegasus installeras på telefonen? Gäller det både IPhone och Android?

Skulle inte tro att de röjer hur de går tillväga för då skulle man kunna skydda sig.

Om man spekulerar:

Vid statskontrollerad övervakning så nyttjar man kontroll-kanalen dvs den som alla mobiler lyssnar på mot basstationen i och får reda att att du typ har sms, samtal kommer, mobildata osv...man kan även skicka ut en uppdatering till vald mobil.

Kolla in SECRET MSGS phone companies DON'T want you to know about

Skulle tippa på att de har knäckt certet så att mobilen tror att den får en uppdatering av apple och på det viset nästlar sig in.
Citera
2022-05-03, 20:57
Bannlyst
Citat:
Nej förmodligen inte patchat än. Men förstår fortfarande inte vad du yrar om att adb skulle ha med saken att göra? Det är ju meningen att man ska kunna göra dessa saker över adb? Det betyder inte att CIA i Nordkorea kan komma åt din telefon? Eller har du en USB-kabel dit och sen tryckt "godkänn". Att man kan knäcka sin pin kod över adb är ju inte revolution precis, och vad har det med något "pegasus" virus att göra?

Du kanske har goda poänger här men du klarar verkligen inte av att uttrycka dem i så fall. Det framstår mest som svammel.

Hur skall jag uttrycka mig när ingen tror man kan swipa på telefonen via adb? Folk tror jag går på svamp i tråden.

https://youtu.be/x5Rt93jshC8 - Först bästa video på hur man tar sig in i en telefon, detta är en gammal metod.

Det är några årsen, idag är jag ännu snabbare. Folk tror inte på mig när jag säger att dom har fel när jag säger att jag har rätt om hur lång tid det tar. Nu finns det flera andrfa program att göra samma sak efter jag skapade mitt.

Tjackad, går på svamp... Jag är en vanlig nörd som hackat allt i 20 år. Vad skall jag göra tycker du? Hålla käften är bäst så får folk tro dom är säkra

Jag är rätt ensam mot ALLA, men alla andra har fel? Det slutar alltid med att jag måste börja ta fram mina repos för att folk skall fatta. Sen vad händer då?

Hur fan installerar man pegasus om inte via adb? vad är adb?

Vad är ett shell ens, vet folk det? stdin, stdout, stderr? Det vet många men inte här på flashback tydligen. Hur fan tror folk att ett virus installeras? Via något hemlig trick eller? Det är öppen källkod. Kolla i källkoden den finns ju länkad i tråden massa samples?

'Manualen med? Jag har läst manualen punkt för punkt, provat allt som går i princip och det ända jag inte lyckats med är att få ut telefonnummret från simkortet. Frågan ligger fortfarande obesvarad på stackoverflow efter flera år. Men jag letar ännu varje dag!

Alla har inte mobiltelefoner, som sagt.

CIA!

Snowden är ett bra exempel på en otroligt duktig snubbe som inte vill jobba hos dom? Appelbaum? Torvalds? Maug? Finns det någon som vill jobba hos dessa?

Varför jobbar alla på sina "öppna projekt" helt gratis tror du? FBI tror dom kan köpa golare nu till dom ÄKTA ransomware spridarna, dom kan ju ta allt? Men helt pltöligts måste dom börja erbjuda miljoner för den som kan avslöja något om 4st i nu minns jag inte vilken grupp det var men dom har inte en chans, alla hatar asen. Dom jagar ju pengarna enbart? Skiter i resten? Mysiga människor.

Haha, wuseman mot alla - bara en visar upp källa efter källa - alla andra kommer med 0 och svarar:

"du svammlar"
"CIA!!!!!!"
"FBI!!!!!!"
"Staten"
"Miljoner Dollar"

Haha, sjuka jävlar. Vissa har inte ens råd med sin egen bostad så dom bor på universitet men dom kör på ändå.

Telegrams skapare, blev portad i 6 år han gav fan aldrig upp sitt projekt?

Ni hade ju för fan golat vem som helst för en hundralapp eeller slickat chefen i röven. Ni är köpa hela bunten? Pratar pengar och skit medans vi pratar non-profit? suck, sorgligt. Men det är såhär, det är bara jag som har svårt att förstå hur folk inte kan förstå vissa saker. Hur kan man inte undra vad som sker när man trycker på skärmen exakt på en viss plats? Hur tänder man ficklampan? Hur ställs telefonens vibration in? Vad händer i luften när ett sms tas emot, vad händer i loggen? Vad händer när man skriver in fel pindkod(then throttlar nu mera i 29.2 sekunder), hur funkar kameran?

Är ni inte nyfikna på detta? Hur installeras pegasus? Vad gör pegasus? Varför och hur? osv osv osv.. Vi är ju i it-säkerhet?
Senast redigerad av wuseman 2022-05-03 kl. 21:25.
Citera
2022-05-03, 21:07
Medlem
Citat:
Lite googlande indikerar att det här är ett känt virus sen flera år tillbaka och säkehetshålet ska alltså inte vara tilltäppt på flera år och många många säkerhets patcher för både iOS och Android? Tillåt mig tvivla.

I tidigare inlägg länkade jag just till en Blackhat som gick igenom hela källkoden för de buggar som är upphovet till Pegasus. Denna föreläsning var redan 2016. Apple har patchat Safari, iaf till att täcka de hål de får täcka för amerikanska myndigheter. Så den versionen av Pegasus är helt värdelös. Däremot finns det väl nya versioner som utnyttjar nya brister.

Det som du däremot inte kan patcha så enkelt är SIM och hur carrierinstruktioner kan konfigurera SIM och telefonen.
För JavaCard finns fortfarande i moderna SIM-kort.
Citera
2022-05-03, 21:18
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zelig
Skulle inte tro att de röjer hur de går tillväga för då skulle man kunna skydda sig.

Om man spekulerar:

Vid statskontrollerad övervakning så nyttjar man kontroll-kanalen dvs den som alla mobiler lyssnar på mot basstationen i och får reda att att du typ har sms, samtal kommer, mobildata osv...man kan även skicka ut en uppdatering till vald mobil.

Kolla in SECRET MSGS phone companies DON'T want you to know about

Skulle tippa på att de har knäckt certet så att mobilen tror att den får en uppdatering av apple och på det viset nästlar sig in.
Låter rimligt. Min telefon är 100% övervakad. Jag ser spår. Måste säga att det är rätt klantigt av dem. Jag ska inte säga hur för då röjer jag för mycket. Men en ny lur är på ingång.
Citera
2022-05-03, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
Sorry, verkligen. Jag tolkade dig helt fel men det har du redan fattat..

Jag har också lekt med master och lite sådant kul, kul att du tar upp egna master och att du vet att man måste dekryptera saker och ting. Vi har samma hobby märker jag.
Du har koll på läget, sorry igen Methos! =)

Nä ,jag har inga master uppe här. Hos mig är det tämligen dött att ha en mast uppe då jag redan har en LTE bokstavligen på huset på andra sidan vägen. Har jag tur kan jag komma undan med den radioskugga som finns rakt under masten, men jag ids inte.

Ärligt,kryptot är väl det simplaste i den här tekniken just nu då GSM kryptot är knäckt sedan länge. Det är därför jag skriver att det enda säkra vi har är TEA2 som ingen har lyckats knäcka. Ingen har egentligen knäckt vårt RAKEL-system heller. Folk har försökt och halvt lyckats med TEA1.

Den som kommer fram till de krypterade paketen har absolut ingen svårighet att komma igenom kryptot för GSM. Jobbet ligger i att få tag på paketen via trunkade system och andra roligheter.
Citera
2022-05-03, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Nä ,jag har inga master uppe här. Hos mig är det tämligen dött att ha en mast uppe då jag redan har en LTE bokstavligen på huset på andra sidan vägen. Har jag tur kan jag komma undan med den radioskugga som finns rakt under masten, men jag ids inte.

Ärligt,kryptot är väl det simplaste i den här tekniken just nu då GSM kryptot är knäckt sedan länge. Det är därför jag skriver att det enda säkra vi har är TEA2 som ingen har lyckats knäcka. Ingen har egentligen knäckt vårt RAKEL-system heller. Folk har försökt och halvt lyckats med TEA1.

Den som kommer fram till de krypterade paketen har absolut ingen svårighet att komma igenom kryptot för GSM. Jobbet ligger i att få tag på paketen via trunkade system och andra roligheter.

Hehe, precis det vet jag men läser du runt på forumet så är det få som ens vet om att saker måste dekrypteras sen hur svårt det är en annan fråga. Det var jag menade, har man inte provat så är det ju svårt att veta.

RAKEL har jag ingen koll på alls faktiskt men det låter mycket intressant att det finns folk som försöker, hade ingen aning om det.
Citera
2022-05-03, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman

Hur fan skall man ha det? Ingen kollar ju upp någonting ändå så dom kan ju skriva vad som helst. Tror ni allting är ett skämt eller? Snowden har ju redan avslöjat det mesta. Ändå sitter folk ännu och tror annat. Nä, jag orkar inte ens bevisa mer för fattar man inte att saker inte är som på tv så får man fan leva i sin psykos. Det är ju fan sinnessjukt!

Det roligaste är att det som Pegasus samlar in i normal användardata är redan insamlat av Facebook om man har Facebook på telefonen. Det myndigheter använder detta program till är att få tag i mer djupgående information utan att förlita sig på Facebooks givmildhet. På en Android vet Google ALLT om telefonen, så Google har redan allting som finns på det OSet. Båda två kan när som helst aktivera kamera och mic om de bara ville. Vi vet att micen redan är på för djämnan då man alltid får riktad reklam om saker man nyss pratade om i rummet.

Men åter till tråden: Man installerar Pegasus "lättast" genom en carrierinstruktion. Inte genom en dumdristig länk genom ett sms.
Citera
2022-05-03, 21:47
Medlem
Citat:

Så jävla svårt är det inte på myndighetsnivå att få operatörerna att samla in paketen från de lokala masterna och sedan läsa av dem. Det behöver man inte Pegasus till. Kallas på flera språk för "masttömning" fast man då gör det live givetvis. Är det master som sitter på populära ställen i storstan får de då sitta i några dagar och lyssna av alla miljoner samtal som sker samtidigt, men då kan man ofta filtrera genom mobiltyp, OS osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in