Citat:
Ursprungligen postat av
kalleboool
Nej förmodligen inte patchat än. Men förstår fortfarande inte vad du yrar om att adb skulle ha med saken att göra? Det är ju meningen att man ska kunna göra dessa saker över adb? Det betyder inte att CIA i Nordkorea kan komma åt din telefon? Eller har du en USB-kabel dit och sen tryckt "godkänn". Att man kan knäcka sin pin kod över adb är ju inte revolution precis, och vad har det med något "pegasus" virus att göra?
Du kanske har goda poänger här men du klarar verkligen inte av att uttrycka dem i så fall. Det framstår mest som svammel.
Hur skall jag uttrycka mig när ingen tror man kan swipa på telefonen via adb? Folk tror jag går på svamp i tråden.
https://youtu.be/x5Rt93jshC8 - Först bästa video på hur man tar sig in i en telefon, detta är en gammal metod.
Det är några årsen, idag är jag ännu snabbare. Folk tror inte på mig när jag säger att dom har fel när jag säger att jag har rätt om hur lång tid det tar. Nu finns det flera andrfa program att göra samma sak efter jag skapade mitt.
Tjackad, går på svamp... Jag är en vanlig nörd som hackat allt i 20 år. Vad skall jag göra tycker du? Hålla käften är bäst så får folk tro dom är säkra
Jag är rätt ensam mot ALLA, men alla andra har fel? Det slutar alltid med att jag måste börja ta fram mina repos för att folk skall fatta. Sen vad händer då?
Hur fan installerar man pegasus om inte via adb? vad är adb?
Vad är ett shell ens, vet folk det? stdin, stdout, stderr? Det vet många men inte här på flashback tydligen. Hur fan tror folk att ett virus installeras? Via något hemlig trick eller? Det är öppen källkod. Kolla i källkoden den finns ju länkad i tråden massa samples?
'Manualen med? Jag har läst manualen punkt för punkt, provat allt som går i princip och det ända jag inte lyckats med är att få ut telefonnummret från simkortet. Frågan ligger fortfarande obesvarad på stackoverflow efter flera år. Men jag letar ännu varje dag!
Alla har inte mobiltelefoner, som sagt.
CIA!
Snowden är ett bra exempel på en otroligt duktig snubbe som inte vill jobba hos dom? Appelbaum? Torvalds? Maug? Finns det någon som vill jobba hos dessa?
Varför jobbar alla på sina "öppna projekt" helt gratis tror du? FBI tror dom kan köpa golare nu till dom ÄKTA ransomware spridarna, dom kan ju ta allt? Men helt pltöligts måste dom börja erbjuda miljoner för den som kan avslöja något om 4st i nu minns jag inte vilken grupp det var men dom har inte en chans, alla hatar asen. Dom jagar ju pengarna enbart? Skiter i resten? Mysiga människor.
Haha, wuseman mot alla - bara en visar upp källa efter källa - alla andra kommer med 0 och svarar:
"du svammlar"

"CIA!!!!!!"
"FBI!!!!!!"
"Staten"
"Miljoner Dollar"
Haha, sjuka jävlar. Vissa har inte ens råd med sin egen bostad så dom bor på universitet men dom kör på ändå.
Telegrams skapare, blev portad i 6 år han gav fan aldrig upp sitt projekt?
Ni hade ju för fan golat vem som helst för en hundralapp eeller slickat chefen i röven. Ni är köpa hela bunten? Pratar pengar och skit medans vi pratar non-profit? suck, sorgligt. Men det är såhär, det är bara jag som har svårt att förstå hur folk inte kan förstå vissa saker. Hur kan man inte undra vad som sker när man trycker på skärmen exakt på en viss plats? Hur tänder man ficklampan? Hur ställs telefonens vibration in? Vad händer i luften när ett sms tas emot, vad händer i loggen? Vad händer när man skriver in fel pindkod(then throttlar nu mera i 29.2 sekunder), hur funkar kameran?
Är ni inte nyfikna på detta? Hur installeras pegasus? Vad gör pegasus? Varför och hur? osv osv osv.. Vi är ju i it-säkerhet?