Citat:
Ursprungligen postat av
Methos
Precis, paketet har tillgång till SIM, som du vet är ett eget system som inte telefonen normalt kommer åt. IMSI, KI etc är enbart på SIM-nivå. IMEI kan man få tillgång till via OS.
YES! Som jag letat höll på bli galen jag visste att jag hade sett imsi någonstans..Det var länge jag letade för att få tag på det var ingen som kunde hjälpa mig. Telefonnummmret då? Varför finns inte det där, märkligt.
Det ända som inte går att få fram är telefonnummret, om någon vet hur jag kan få ut det är jag gladast i värdeln för det är den ända sak jag inte lyckats komma åt och det stör mig extremt mycket. Telefonen vet ju nummret IBLAND(fylls det i automatiskt) och ibland får jag fylla i det själv på en nyare mobil jag har och leker med och det finns ju under "om telefonen", Samma ställe som allt annat finns fsom srienummer och sådanna saker så vet inte vart den hämtar det ifrån. Det andra hämtas ju från den telephony.db filen
prova 'cmd -w phone --help' om du leker under huven så finns det ganska mkt man kan göra med imsi nummret och carrier info, android 12 är detta på. Det har blivit mkt mkt effektivare senaste versionen, har inte hunnit uppdaterat några av dom wikins jag maintainar och ingen annan har heller gjort det verkar det som så jag får väl ta tag i det, mkt men allt har blivit grymt mkt bättre. te.x hur man söker efter wifi osv. Men just telephony.db har nog funnits sedan tidigare android med imsi nummret.
Kod:
adb shell su 'sh -c ' sqlite3 -line /data/user_de/0/com.android.providers.telephony/databases/telephony.db 'select * from siminfo'
_id = 2
icc_id = x9460xxxxxxxxxxxxxxxxx
sim_id = 0
display_name = Telia
carrier_name = Telia
name_source = 1
color = -xx08298
number =
display_number_format = 1
data_roaming = 0
mcc = 240
mnc = 1
mcc_string = 240
mnc_string = 01
ehplmns = xxx01,xxx05
hplmns = 24xx01,2xx5
sim_provisioning_status = 0
is_embedded = 0
card_id = x9460xxxxxxxxxxxxxxxxx
access_rules =
access_rules_from_carrier_configs =
is_removable = 0
enable_cmas_extreme_threat_alerts = 1
enable_cmas_severe_threat_alerts = 1
enable_cmas_amber_alerts = 1
enable_emergency_alerts = 1
alert_sound_duration = 4
alert_reminder_interval = 0
enable_alert_vibrate = 1
enable_alert_speech = 1
enable_etws_test_alerts = 0
enable_channel_50_alerts = 1
enable_cmas_test_alerts = 0
show_cmas_opt_out_dialog = 1
volte_vt_enabled = 1
vt_ims_enabled = 1
wfc_ims_enabled = 1
wfc_ims_mode = 1
wfc_ims_roaming_mode = -1
wfc_ims_roaming_enabled = -1
is_opportunistic = 0
group_uuid =
is_metered = 1
iso_country_code = se
carrier_id = 16XX
profile_class = -1
subscription_type = 0
group_owner =
data_enabled_override_rules =
imsi = 240111111111111
uicc_applications_enabled = 1
allowed_network_types = -1
ims_rcs_uce_enabled = 0
cross_sim_calling_enabled = 0
rcs_config =
allowed_network_types_for_reasons = user=31xxxxx
voims_opt_in_status = 0
d2d_sharing_status = 0
d2d_sharing_contacts =
Undra vad som händer om jag ändrar display name och leker runt lite. Men har inte rätt motivation har tappat det lite efter flera år att bara hacka allt som går så är det kul att skriva lite på flashback har jag märkt. Hade det varit för några veckor sen då hade jag redan varit igång och ändrat det ena efter andra, man måste prova hacka själv annars får man aldrig på något
Imei är lättare, det finns 6 metoder att få ut det som jag hittat:
Kod:
service call iphonesubinfo 1| cut -d "'" -f2| grep -Eo '[0-9]'| xargs| sed 's/\ //g'
Kod:
service call iphonesubinfo 3 i32 1 | grep -oE '[0-9a-f]{8} ' | while read hex; do echo -ne "\u${hex:4:4}\u${hex:0:4}"; done; echo
Kod:
echo "[device.imei]: [$(adb shell service call iphonesubinfo 1 | awk -F "'" '{print $2}' | sed '1 d'| tr -d '\n' | tr -d '.' | tr -d ' ')]"
Kod:
adb shell service call iphonesubinfo 1 | awk -F"'" 'NR>1 { gsub(/\./,"",$2); imei=imei $2 } END {print imei}'
Kod:
adb shell "service call iphonesubinfo 1 | cut -c 52-66 | tr -d '.[:space:]'"
Kod:
adb shell service call iphonesubinfo 1 | awk -F "'" '{print }' | sed '1 d' | tr -d '.' | awk '{print}' ORS=
Sen blir de lite annorlunda beroende på om man har 2 sim eller inte.