Citat:
Ursprungligen postat av
sakernash
/quote
Måste säga att jag är besviken på svaren du gav.
Svaren är genomgående ospecifika och på en princip eller idé-basis.
Hur kan ni tro att ni kan få igenom någon som helst förändring om ni inte är specifika med vad ni kräver?
Hur fan tror du vänsterrörelsen dog ut i Sverige? FÖR ATT DE SLUTADE VARA SPECIFIKA.
Så länge ni inte har specifika krav med tydliga handlingsplaner är ni fullständigt verkningslösa.
Har ni ingen organisation? Har ni ingen ledning som säkerställer att ni tillsammans med en samlad röst är specifika?
Helt meningslöst slöseri med tid så länge ni är vaga.
Skärp till er!![/quote]
XR finns inte för att säga åt folk vad dom ska göra. Utan vill bara få politiker att agera mot klimatkrisen. Och stärka demokratin med medborgarråd där folket själva får bestämma vilken väg vi behöver ta.
Att även tala klarspråk kring krisen och behandla den ungefär som coronakrisen skulle innebära vi får saker att hända.
Tanken bakom dessa krav är de är tillräckliga för att lösa problemet utan att pracka på folk vänster ideer eller annat. Folk lyssnar inte om man forcerat försöker övertyga dem att man har rätt. (sorry om jag gör det ibland här ibland, men jag är bara människa)
Att peka på forskningen och ta ett steg tillbaka är i mina ögon en sund strategi.