2022-05-03, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Har du tänkt på att du bara är en nyttig idiot för miljösekten? Deras mål är mindre pengar till människan och mindre friheter. Men kul att du tror att det är pga miljön.

Precis så!
Vi ska spara på resurserna men betala ett högre pris. Det är precis detta som miljö och klimataktivismen går ut på.
Win-win för den som äger och sitter på resurser, industri och naturtillgångar.
Gissningsvis är detta dirigerat och styrt av samma personer som kallas Globalister (det vill säga ägare av resurser etc.)

Det kan vara så (säger inte att det ÄR så) att vi alla blir lurade eller förledda, men de som kämpar i blindo för ’den goda saken’ som egentligen är en kuliss blir lurade dubbelt upp.
Citera
2022-05-03, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FLManInTheNews
EU + USA co2 = ~31.02%

Logn. Sa obildad men anda sa politiserad?! Fashinerande.

#1 China 19.18%
#2 US 14.02%
#3 INDIA 7.09%

EU ~17%

https://www.worldometers.info/co2-emissions/co2-emissions-by-country/

Ar alla lika korkade och faktaresistena som dig i XR? Eller sa trollar du bara.

Det blev fel siffra för Kina där (29,18 % ska det vara)

Siffrorna för 2020, verkar dessutom se bättre ut. I alla fall för USA, EU och Indien, som alla har minskat sina utsläpp.

Kina verkar dock göra helt tvärtom och står (enligt 2020 års utsläpp) för nästan precis 1/3 av världens utsläpp (32,48 %).

Som en jämförelse så står USA, EU och Indien tillsammans för 26,61 % av världens utsläpp.

https://edgar.jrc.ec.europa.eu/report_2021#emissions_table

Siffrorna som TS slänger sig med, skulle jag också vilja veta var de kommer från men han/hon verkar inte alltför villig att dela med sig av den informationen.
Citera
2022-05-03, 20:08
Medlem
FLManInTheNewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bargeld

Siffrorna för 2020, verkar dessutom se bättre ut. I alla fall för USA, EU och Indien, som alla har minskat sina utsläpp.

Kina verkar dock göra helt tvärtom och står (enligt 2020 års utsläpp) för nästan precis 1/3 av världens utsläpp (32,48 %).

Som en jämförelse så står USA, EU och Indien tillsammans för 26,61 % av världens utsläpp.

Siffrorna som TS slänger sig med, skulle jag också vilja veta var de kommer från men han/hon verkar inte alltför villig att dela med sig av den informationen.
Tack for rattelsen!

Som du sager ser det ljust ut! I lugn och ro kommer utslappen minska i takt med att teknologier utvecklas. Jag ar overtygad om att vi har gott om tid att "radda varlden". Det varsta vi kan gora ar att tvinga denna omstallning som Sverige envisas med. Tvinga alla att investera i VHS-tech.

Ja TS ar nog med i XR i brist pa klubb/hobby/gemenskap.
Citera
2022-05-03, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fimbulramn
Det är nog du som inte ser den. Kallas att vara enögd. Borgerliga partier vet att det innovationer och utveckling som kommer lösa klimatproblemen med nya lösningar. Inte ambulanshinder eller andra hinder och restriktioner. Det är företag som kommer ta fram ny energiteknik. Inte okunniga och hysteriska barnungar som springer lösa på stan och leker rebell. Ni har åstadkommit NOLL resultat.

---https://www.nyteknik.se/premium/forskare-teknik-racker-inte-for-att-losa-klimatkrisen-7018882
Citera
2022-05-03, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bargeld

- Jag har redan delat det. Men denna tråd är stor så förstår att du inte hittat. Jag refererar till de historiska utsläppen. Där Kina inte står för särskilt mycket.

https://www.thelancet.com/journals/lanplh/article/PIIS2542-5196(20)30196-0/fulltext

Argumentet att vi i Sverige inte behöver göra någonting är så otroligt tröttsamt. OM alla tänkte så skulle det ju vara helt kört. Ett helt hopplöst resonemang. När Kina knappt orsakat denna kris vi är i nu.
Citera
2022-05-03, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FLManInTheNews
Tack for rattelsen!

Som du sager ser det ljust ut! I lugn och ro kommer utslappen minska i takt med att teknologier utvecklas. Jag ar overtygad om att vi har gott om tid att "radda varlden". Det varsta vi kan gora ar att tvinga denna omstallning som Sverige envisas med. Tvinga alla att investera i VHS-tech.

Ja TS ar nog med i XR i brist pa klubb/hobby/gemenskap.

Läs mitt svar på ovan.

Vi hade gott om tid på 70 talet. Nu är det rejält bråttom tack vare klimatförnekare och oljebolag som sett till(med miljarder i PR kampanjer) att vi tvekat.
Citera
2022-05-03, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kill-9
Hur ställer du dig till äganderätten?

Får ni ekonomiskt stöd från Ryssland?

Äganderätten är inget jag har en specifik åsikt om.

Nej verkligen inte. XR UK har fått en del funds från rika amerikaner och kändisar som River Phoenix.

I Sverige får vi små donationer från privatpersoner.
Citera
2022-05-03, 20:56
Medlem
FLManInTheNewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Läs mitt svar på ovan.

Vi hade gott om tid på 70 talet. Nu är det rejält bråttom tack vare klimatförnekare och oljebolag som sett till(med miljarder i PR kampanjer) att vi tvekat.
Trams. Bade problemformulering och atgarder ar trams.

Sverige star for en promille utav utslappen. Vill du astadkomma forandring ligger bordan pa dig att overtala 3 varlden att ge fan i att industrialisera sig och stanna kvar i fattigdom. Good luck!
Citera
2022-05-03, 20:57
Medlem
FLManInTheNewss avatar
Citat:
Argumentet att vi i Sverige inte behöver göra någonting är så otroligt tröttsamt. OM alla tänkte så skulle det ju vara helt kört. Ett helt hopplöst resonemang. När Kina knappt orsakat denna kris vi är i nu.

Jag forstar att det ar trottsamt. Det visar ju vilket sloseri med tid ni sysslar med.
Citera
2022-05-03, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sakernash
/quote

Måste säga att jag är besviken på svaren du gav.

Svaren är genomgående ospecifika och på en princip eller idé-basis.

Hur kan ni tro att ni kan få igenom någon som helst förändring om ni inte är specifika med vad ni kräver?

Hur fan tror du vänsterrörelsen dog ut i Sverige? FÖR ATT DE SLUTADE VARA SPECIFIKA.

Så länge ni inte har specifika krav med tydliga handlingsplaner är ni fullständigt verkningslösa.

Har ni ingen organisation? Har ni ingen ledning som säkerställer att ni tillsammans med en samlad röst är specifika?

Helt meningslöst slöseri med tid så länge ni är vaga.

Skärp till er!![/quote]

XR finns inte för att säga åt folk vad dom ska göra. Utan vill bara få politiker att agera mot klimatkrisen. Och stärka demokratin med medborgarråd där folket själva får bestämma vilken väg vi behöver ta.
Att även tala klarspråk kring krisen och behandla den ungefär som coronakrisen skulle innebära vi får saker att hända.

Tanken bakom dessa krav är de är tillräckliga för att lösa problemet utan att pracka på folk vänster ideer eller annat. Folk lyssnar inte om man forcerat försöker övertyga dem att man har rätt. (sorry om jag gör det ibland här ibland, men jag är bara människa)

Att peka på forskningen och ta ett steg tillbaka är i mina ögon en sund strategi.
Citera
2022-05-03, 21:10
Medlem
Vad säger du kring att sverige lägger och beskattar jätte mycket pengar till 11 miljoner människor för att förbättra miljön när jorden är rund? Varje individs miljötänk grundar sig i uppfostran. Jorden är fler än 11 miljoner människor och onödigt mycket pengar går till miljön när vi redan i Sverige generellt har bra miljötänk, om du jämför med tex Amerikanare. Allt vi gör är en fis i rymden om man tittar sig omkring i världen. Att jag som miljövän och gott miljötänk till och med fattat det. Vi kan lägga pengar för att motverka större problem för miljön utomlands istället för att fortsätta mjölka den svenska befolkningen på pengar för att visa oss rediga för övriga världen.. Men i grund och botten det som spelar mest roll är varje individs miljötänk och det är de viktigase, det sker i uppfostran. Tyvärr saknar väl majoriteten av jordens befolkning den sortens tänk om moder jord.
Citera
2022-05-03, 21:30
Medlem
Citat:
Äganderätten är inget jag har en specifik åsikt om.

Nej verkligen inte. XR UK har fått en del funds från rika amerikaner och kändisar som River Phoenix.

I Sverige får vi små donationer från privatpersoner.

Men va faan...
River Phoenix har ju varit död i snart trettio år!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in