Citat:
Ursprungligen postat av
ErisFnord
2, När jag skriver siffertrixande menar jag att man väljer att inte räkna in tex, konsumtionsbaserade utsläpp. Produktionen sker i Kina osv.. Men även hur läckage av c02 från dikade våtmarker inte räknas med i många sammanställningar.
Jag kommenterar inte resultat i rapporter utan hur statliga myndigheter/staten inte tar med alla faktorer i sin redovisning. Detta gäller skogsindustrin i högsta grad.
Citat:
Ursprungligen postat av
ErisFnord
4,
Som sagt. Det är de rikaste i världen som släpper ut mest. Jag har skrivit fel på vissa ställen. De rikaste 10% släpper ut lika mycket C02 som hela resten av världens tillsammans. Klart vi måste ställa om.
https://www.oxfam.se/klimat
Du verkar vara helt säker på att det är just dina källor som stämmer och talar sanning. Kan du vara helt säker på att det är just dina källor som inte siffertrixar, har du kompetens nog att avgöra detta?
Följdfråga:
Vad skulle du säga till en person som är utbildat inom relevant område, eller är forskare och hävdar att det du säger är konspirationsteorier och att du borde förbjudas eftersom du underminerar förtroende för staten och är ett hot mot demokratin?
Eftersom, du anklagar andra för att vara rysstroll, rasister och konspirationsteoretiker. Och du säger att staten mörkar samt att media inte vill ta upp sanningen eftersom de är vinklade åt ett håll. Det låter väldigt mycket som konspirationsteorier.
Citat:
Ursprungligen postat av
ErisFnord
3, Jag har inte kunnat läsa alla frågor. Inte heller svara på allt. Om alla har lite tålamod så betar jag av en fråga i taget. Jag har läser rapporter och känner forskare som jag litar på. Sen är det ju ganska generella källor jag länkar till. Inget hokus pokus. Så länge man inte börjar dra in konspirationsteorier då kommer det här ta år.
Oj, här hängde jag inte med alls. Omformulerar frågan, som i princip blir samma fråga som innan:
Du hävdar att andra inte misstolkar information, "inte kan läsa", har fel källor. Hur kan du vara säker på att just du har rätt källor, tolkar informationen rätt och "kan läsa"?
Citat:
Ursprungligen postat av
ErisFnord
5, Vi har blockerat Riksdagen ett flertal tillfällen. Vakterna där känner oss. haha.
Varför blockerar ni inte Magalena Anderssons, Ulf Kristerssons, Jimmie Åkessons eller Annie Lööfs uppfart?