2022-05-03, 07:07
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill-9
Är du kommunist?

Inväntar svar.
Citera
2022-05-03, 07:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Har skummat lite av inläggen här på flashback och sett att man har ganska dålig koll på vad XR sysslar med. Varför vi gör det vi gör och hur. Speciellt eftersom vi kommer synas fler gånger under detta år.

Jag är ganska insatt och svarar gärna på era frågor.

Jag har väl kanske en liten agenda att lyfta några perspektiv. Men ska försöka hålla mig till att svara på era förhoppningsvis seriösa frågor.

Är du för eller emot Globalism?
Citera
2022-05-03, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Att Ryssland är största exportör av Adblue är rena jävla fakta och den kostar nu 12 kr/litern pga såna som dig och att Per Snorlund får en vågmästarroll och kan förhandla till sig sitt vansinne. Nästa gång kan ni väl åtminstone se till att lobba för att skiten som ska blandas med dieseln kan produceras i landet.
Att vi ska sluta med fossilt har jag inget emot men det går absolut inte göra det förrän alternativen är 100% fungerande eftersom logistikbranschen måste fungera. Förstår du ens hur viktig den är för ett land?

Ja många kommersiella delar av den gröna tillväxten är problematiska. Ofta blir det lika illa för miljön. Men det är när marknaden styr med vinst som ända riktmärke. Och ibland politiker påverkade av samma marknad. Bio-drivmedel är ett annat exempel.
Citera
2022-05-03, 10:09
Avslutad
Citat:
Ja många kommersiella delar av den gröna tillväxten är problematiska. Ofta blir det lika illa för miljön. Men det är när marknaden styr med vinst som ända riktmärke. Och ibland politiker påverkade av samma marknad. Bio-drivmedel är ett annat exempel.

Har du tänkt på att du bara är en nyttig idiot för miljösekten? Deras mål är mindre pengar till människan och mindre friheter. Men kul att du tror att det är pga miljön.
Citera
2022-05-03, 10:37
Medlem
Citat:
2, När jag skriver siffertrixande menar jag att man väljer att inte räkna in tex, konsumtionsbaserade utsläpp. Produktionen sker i Kina osv.. Men även hur läckage av c02 från dikade våtmarker inte räknas med i många sammanställningar.
Jag kommenterar inte resultat i rapporter utan hur statliga myndigheter/staten inte tar med alla faktorer i sin redovisning. Detta gäller skogsindustrin i högsta grad.

Citat:
4,
Som sagt. Det är de rikaste i världen som släpper ut mest. Jag har skrivit fel på vissa ställen. De rikaste 10% släpper ut lika mycket C02 som hela resten av världens tillsammans. Klart vi måste ställa om.

https://www.oxfam.se/klimat

Du verkar vara helt säker på att det är just dina källor som stämmer och talar sanning. Kan du vara helt säker på att det är just dina källor som inte siffertrixar, har du kompetens nog att avgöra detta?

Följdfråga:
Vad skulle du säga till en person som är utbildat inom relevant område, eller är forskare och hävdar att det du säger är konspirationsteorier och att du borde förbjudas eftersom du underminerar förtroende för staten och är ett hot mot demokratin?

Eftersom, du anklagar andra för att vara rysstroll, rasister och konspirationsteoretiker. Och du säger att staten mörkar samt att media inte vill ta upp sanningen eftersom de är vinklade åt ett håll. Det låter väldigt mycket som konspirationsteorier.

Citat:

3, Jag har inte kunnat läsa alla frågor. Inte heller svara på allt. Om alla har lite tålamod så betar jag av en fråga i taget. Jag har läser rapporter och känner forskare som jag litar på. Sen är det ju ganska generella källor jag länkar till. Inget hokus pokus. Så länge man inte börjar dra in konspirationsteorier då kommer det här ta år.

Oj, här hängde jag inte med alls. Omformulerar frågan, som i princip blir samma fråga som innan:
Du hävdar att andra inte misstolkar information, "inte kan läsa", har fel källor. Hur kan du vara säker på att just du har rätt källor, tolkar informationen rätt och "kan läsa"?

Citat:
5, Vi har blockerat Riksdagen ett flertal tillfällen. Vakterna där känner oss. haha.

Varför blockerar ni inte Magalena Anderssons, Ulf Kristerssons, Jimmie Åkessons eller Annie Lööfs uppfart?
Senast redigerad av Morgonsolen200 2022-05-03 kl. 11:31.
Citera
2022-05-03, 13:41
Medlem
Citat:
En majoritet av Svenskarna tycker klimatfrågan är viktig.

https://www.wwf.se/pressmeddelande/okad-oro-for-klimatet-och-naturen-under-pandemin-3920434/
Viktigt ja. Men precis som någon tidigare skrev så ligger klimatfrågan högt upp på alla etablerade partiers dagordning, men det innebär inte att ni har en majoritet i ryggen för er agenda. Du kan vara helt säker på att det inte sitter någon moderat eller en socialdemokrat och fjantar sig mitt på vägen, utan det är enbart anhängare till mp, v och möjligtvis fi som gör sådana dumheter.

Men vi kan väl hoppas på att mp ramlar ur vid valet, så vi slipper sådana ytterlighetspartier.
Citera
2022-05-03, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Viktigt ja. Men precis som någon tidigare skrev så ligger klimatfrågan högt upp på alla etablerade partiers dagordning, men det innebär inte att ni har en majoritet i ryggen för er agenda. Du kan vara helt säker på att det inte sitter någon moderat eller en socialdemokrat och fjantar sig mitt på vägen, utan det är enbart anhängare till mp, v och möjligtvis fi som gör sådana dumheter.

Men vi kan väl hoppas på att mp ramlar ur vid valet, så vi slipper sådana ytterlighetspartier.

Ja men de borgerliga partierna har ingen miljöpolitik. Vi måste ställa om inom några år.
MP har ivarjefall en klimatfärdplan som har prisats av forskare. Vad har de andra partierna?
Tycka vad man vill om MP men ingen annan försöker ju ens ta miljön på allvar.

Tycker det är dags att sossar,rassar och kapitalister börjar agera för netto noll utsläpp 2030. Som är i linje med Parisavtalet. OM man man nu menar att man tar det seriöst. Då skulle ju MP inte behövas. Win win för miljön och att få ut MP ur riksdagen. (mina egna betraktelser)
Citera
2022-05-03, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonsolen200
Du verkar vara helt säker på att det är just dina källor som stämmer och talar sanning. Kan du vara helt säker på att det är just dina källor som inte siffertrixar, har du kompetens nog att avgöra detta?

Följdfråga:
Vad skulle du säga till en person som är utbildat inom relevant område, eller är forskare och hävdar att det du säger är konspirationsteorier och att du borde förbjudas eftersom du underminerar förtroende för staten och är ett hot mot demokratin?

Eftersom, du anklagar andra för att vara rysstroll, rasister och konspirationsteoretiker. Och du säger att staten mörkar samt att media inte vill ta upp sanningen eftersom de är vinklade åt ett håll. Det låter väldigt mycket som konspirationsteorier.

Oj, här hängde jag inte med alls. Omformulerar frågan, som i princip blir samma fråga som innan:
Du hävdar att andra inte misstolkar information, "inte kan läsa", har fel källor. Hur kan du vara säker på att just du har rätt källor, tolkar informationen rätt och "kan läsa"?

Lite snömos detta. Jg menar att mina källor är från stora erkända institutions. Inga konstiga klipp på youtube. Mest det. Jag är inte kategoriskt mot konspirations teorier. Men många av dem ballar ur en del. Men när många forskare som varit med i IPCC processen är kritiska till att den urvattnas av politiker, så tror jag på det.

Varför blockerar ni inte Magalena Anderssons, Ulf Kristerssons, Jimmie Åkessons eller Annie Lööfs uppfart?

Bra Ide!!!
Citera
2022-05-03, 15:27
Medlem
swedsters avatar
Känns väl som att ni kan undersöka botten av alla gruvschakt i norberg med munkavle på..
Citera
2022-05-03, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kill-9
Inväntar svar.

Kan tycka kommunister är gulliga på håll. Nä skämt åsido. Kommunist är jag inte. Kanske kommunalist. Läs Murray Bookchin. Men jag är ju bara en individ. Så nu blev det lite offtopic. Men jag bjuder på det.
Citera
2022-05-03, 15:35
Medlem
90-95% av alla invånare är på det klara med att global uppvärmning är en realitet och att det behövs kraftfulla åtgärder.

Läs denna tråd, känns inte riktigt så här ivarjefall.

Så det enda ni skapar är irritation mot er själva, så länge era aktioner stör och hindrar vanligt folk.
Den enda debatt ni skapar blir på temat ”hur får man stopp på de här stollarna?”

Var på en stor XR aktion i Berlin, vi stängde ner halva stan. Vid en undersökning visade det sig att majoriteten stödde oss. Och som sagt att folk pratar om ämnet är det viktigaste. Vi försöker inte vinna någon populärtets tävling.

Vill ni verkligen påverka så är det politikerna ni ska störa med era aktioner. Fortsätter ni på nuvarande sätt kommer ni bara att vända befolkningen mot miljöaktivism.

Motsatsen händer just nu. Många tar ställning för oss.

Det kan väl inte vara så svårt att förstå?

Ja.
Citera
2022-05-03, 15:38
Medlem
Citat:
Ja men de borgerliga partierna har ingen miljöpolitik. Vi måste ställa om inom några år.
MP har ivarjefall en klimatfärdplan som har prisats av forskare. Vad har de andra partierna?
Tycka vad man vill om MP men ingen annan försöker ju ens ta miljön på allvar.

Tycker det är dags att sossar,rassar och kapitalister börjar agera för netto noll utsläpp 2030. Som är i linje med Parisavtalet. OM man man nu menar att man tar det seriöst. Då skulle ju MP inte behövas. Win win för miljön och att få ut MP ur riksdagen. (mina egna betraktelser)
Ja, för som det är nu så är det ju enbart kommunisterna som tar Parisavtalet på allvar. Vilket tydligt demonstreras med lite civil olydnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in