2022-05-03, 15:46
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Ja men de borgerliga partierna har ingen miljöpolitik. Vi måste ställa om inom några år.
MP har ivarjefall en klimatfärdplan som har prisats av forskare. Vad har de andra partierna?
Tycka vad man vill om MP men ingen annan försöker ju ens ta miljön på allvar.

Tycker det är dags att sossar,rassar och kapitalister börjar agera för netto noll utsläpp 2030. Som är i linje med Parisavtalet. OM man man nu menar att man tar det seriöst. Då skulle ju MP inte behövas. Win win för miljön och att få ut MP ur riksdagen. (mina egna betraktelser)

Det är nog du som inte ser den. Kallas att vara enögd. Borgerliga partier vet att det innovationer och utveckling som kommer lösa klimatproblemen med nya lösningar. Inte ambulanshinder eller andra hinder och restriktioner. Det är företag som kommer ta fram ny energiteknik. Inte okunniga och hysteriska barnungar som springer lösa på stan och leker rebell. Ni har åstadkommit NOLL resultat.
Citera
2022-05-03, 16:06
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:
Kan tycka kommunister är gulliga på håll. Nä skämt åsido. Kommunist är jag inte. Kanske kommunalist. Läs Murray Bookchin. Men jag är ju bara en individ. Så nu blev det lite offtopic. Men jag bjuder på det.

Hur ställer du dig till äganderätten?

Får ni ekonomiskt stöd från Ryssland?
Citera
2022-05-03, 16:08
Medlem
Citat:
Bra Ide!!!

Tack för dina svar. Du har faktiskt lyckats med ditt syfte med tråden och jag har nu mer förståelse inför det ni gör.

Du skulle gärna kunna få beskriva ditt drömsamhälle 2025. Om du verkligen fick ett trollspö, men utan "allt är gratis och klimatvänligt", utan mer realistiska grejer om ni verkligen kom till makten. Typ

"År 2025, forskarna ser att utsläppen är på en acceptabel nivå, men det kom till pris utav av att 90% av kommersiella flygtrafiken har försvunnit och det är endast tillåtet att köpa bensin så att det räcker precis för att du ska kunna köra barnen till skolan och komma till jobbet om du verkligen behöver vara på plats. Om du i slutet av månaden körts mer än nödvändigt så tiodubblas priset för den icke-nödvändiga sträckan" eller liknande. Berätta gärna konkret vad du är villig att offra, förändra osv. Måla helt enkelt upp en bild av vad samhället skulle se ut som om du fick bestämma.
Senast redigerad av Morgonsolen200 2022-05-03 kl. 16:32.
Citera
2022-05-03, 17:45
Medlem
/quote[/quote]

Måste säga att jag är besviken på svaren du gav.

Svaren är genomgående ospecifika och på en princip eller idé-basis.

Hur kan ni tro att ni kan få igenom någon som helst förändring om ni inte är specifika med vad ni kräver?

Hur fan tror du vänsterrörelsen dog ut i Sverige? FÖR ATT DE SLUTADE VARA SPECIFIKA.

Så länge ni inte har specifika krav med tydliga handlingsplaner är ni fullständigt verkningslösa.

Har ni ingen organisation? Har ni ingen ledning som säkerställer att ni tillsammans med en samlad röst är specifika?

Helt meningslöst slöseri med tid så länge ni är vaga.

Skärp till er!!
Citera
2022-05-03, 17:47
Medlem
Citat:
Nej jag gnider mig i nässlor.

Vad bra att du inte duschar och slösar på energi! Äntligen en som som lever som han lär! Kudos!
Citera
2022-05-03, 17:48
Medlem
Citat:
Har skummat lite av inläggen här på flashback och sett att man har ganska dålig koll på vad XR sysslar med. Varför vi gör det vi gör och hur. Speciellt eftersom vi kommer synas fler gånger under detta år.

Jag är ganska insatt och svarar gärna på era frågor.

Jag har väl kanske en liten agenda att lyfta några perspektiv. Men ska försöka hålla mig till att svara på era förhoppningsvis seriösa frågor.

Har du syntetiska kläder?

Syntetiska (plast) kläder bidrar stort till mikroplasten i våra hav och insjöar! Mer än 50% av svenskarnas textilier är syntetiska!
Citera
2022-05-03, 17:49
Medlem
Citat:
Vi har okuperat kanslier och blockerat riksdagen.

Borde ni inte fortsätta med det tills ni får resultat istället för att hindra hederligt folk och polis/ambulans?
Citera
2022-05-03, 17:51
Medlem
Citat:
Har skummat lite av inläggen här på flashback och sett att man har ganska dålig koll på vad XR sysslar med. Varför vi gör det vi gör och hur. Speciellt eftersom vi kommer synas fler gånger under detta år.

Jag är ganska insatt och svarar gärna på era frågor.

Jag har väl kanske en liten agenda att lyfta några perspektiv. Men ska försöka hålla mig till att svara på era förhoppningsvis seriösa frågor.

Har du alla element avslagna hemma? Uppvärmningen av bostäder är en av de största källorna till co2-utsläpp!
Citera
2022-05-03, 17:52
Medlem
Citat:
Per capita släpper vi ut ap mycket.

Källa på att vi släpper ut "apmycket" !!!!!!!

Och hur mycket släpper du ut per år?
Citera
2022-05-03, 18:14
Medlem
Citat:
Detta är ju en supersvår fråga. Typ den ända kritik jag kan hålla med om.
Vi gör allt vi kan för att släppa fram ambulanser. De har rutiner för att undvika köer men självklart är det risky.
Ofta skriker folk att det kommer en ambulans bara för att få komma förbi. Lite kul..

Ibland väljer ambulanser att åka genom våra blockader just för att det går snabbare. Finns flera exempel på detta. Bla in Berlin. Om polisen spärrat av några gator innan brukar det flyta på bra.

Vi försöker rädda hela samhället. Men vi vill såklart inte att någon ska fara illa ut. Vi är ju en ickevåldsrörelse.

Ingen fråga direkt, men jag önskar både dig och dina kompisar i XR en hjärtattack och död på plats. Medan ambulansen försöker komma fram.
Citera
2022-05-03, 19:02
Medlem
qrzds avatar
Citat:
Nja forskning på sociala rörelser visar att demonstrationer och påtryckningar på politiker osv har liten om ingen effekt. Det som fungerar är att störa status quo. Rubba vardagen. Det vi gör är essentiellt att skapa en liten kris i våran annars inrutade lyxiga västerländska vardag. Men vi måste bli tusentals. Och våran agenda måste vara en sån som majoriteten tyst samtycker med. Den bilden fick jag faktiskt när jag pratade med förbipasserande. De flesta var positiva. Några få aggressiva höger troll gjorde bort sig men annars bra stämning.

En mycket viktig bakgrund är ansvaret för den kris vi nu är i. De historiska utsläppen har ju byggt vårat välstånd. EU och USA står för 75% av världens C02 utsläpp. Medans Asien, alltså Kina Indien osv står för 8%. Det perspektivet ligger till grund för att vi måste ställa om här. Vi är rika och vi kan göra det. Men vi lever gulliga netflix indränkta liv som får oss att inte se den kris vi skapat. (trots att vi redan nu ser extremväder som årligen lamslår delar av Sverige). Därför behövs XR, för att få folk att vakna ur sina bubblor och kräva ansvar av politiker och storföretag. Att skuldbelägga individer är helt emot det vi står för.

Okej, efter att läst dina inlägg/svar, kan jag konstatera att du far med osanning, du är troligen en könlös, (Biologi, inte hittepådravel) totalt misslyckad varelse som söker kontakt/Bekräftelse på att du ens tillhör denna planet. Eller så är du helt enkelt lågbegåvad av olyckliga omständigheter, inavel, för lite köttätande eller någon sekttillhörighet. Det du säger tyder på att du saknar insikt, att du behöver vård eller skolning är inte en ursäkt för att störa så många när ni endast utgör en fara, ett hinder för blåljustrafik vilket kan leda till svåra konsekvenser, nu har du fått lite uppmärksamhet, dock, om jag ser folk som lägger sig på gatan för att hindra trafik skulle jag med ett leende hävda solbländad och gasa...
Citera
2022-05-03, 19:27
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ja många kommersiella delar av den gröna tillväxten är problematiska. Ofta blir det lika illa för miljön. Men det är när marknaden styr med vinst som ända riktmärke. Och ibland politiker påverkade av samma marknad. Bio-drivmedel är ett annat exempel.

Vet du även hur illa det är med produktionen av elbatterier till fordon ur miljösynpunkt? Har du tagit reda på det? Utöver problematiken kring metallerna som krävs för att producera batterierna orsakar tillverkningen utsläpp som inte alls är bra för klimatet.
Jag hoppas att du även förstår att i vissa av leden (kobolt speciellt) så kan barn vara involverade i utvinningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in