2022-05-03, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Lfc kommer först på plats 14. Hatten av för Klopp o co

14. Liverpool - €347m
Mästarklass av Jürgen Klopp och ägargruppen Fenway Sports Group! Ta en titt på laget han ärvde 2015 och det han jobbar med idag och det är knappt att man tror sina ögon.

Coutinho-försäljningen till Barcelona i januari 2018 var en katalysator, medan klubben har fortsatt att sälja spelare för anmärkningsvärda summor samtidigt som klubben tillfört talanger i världsklass för relativt blygsamma belopp.

Jag skrev med en viss ironi! Enligt en del inlägg, så har Liverpool varit de som köpt mest och dyrast!
Nu har vi svart på vitt att så inte är fallet.
Citera
2022-05-03, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Jag skrev med en viss ironi! Enligt en del inlägg, så har Liverpool varit de som köpt mest och dyrast!
Nu har vi svart på vitt att så inte är fallet.
Stämmer inte riktigt och lite det jag försökt få fram tidigare i tråden.
Det finns en lista för enbart inköp av spelare (och nej, Liverpool ligger inte högst där heller) och sedan denna som är på net spend (vilket inkluderar försäljningar av spelare).
Citera
2022-05-03, 16:25
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Arsenal själva är de enda som kan stoppa dem från att ta en 4e plats. Otroligt opålitliga. Vem hade trott att de skulle förlora 3 raka mot Brighton, Southampton och CP, sedan vinna 3 raka mot Chelsea, Man U och West Ham. Jag litar inte ett dugg på laget och är enormt nervös inför varje match. Matchen mot Leeds är långt ifrån kylskåpssäkert. Leeds kämpar om ett nytt kontrakt. Vi har dessutom Everton kvar att möta som också kämpar om ett nytt kontrakt. De vann mot Chelsea igår. Tottenham kan skrälla mot Liverpool.
Precis, allt ligger i AFCs egna händer. Men att Arsenal gick på några oväntade smällar mot Palace, Brighton & Soton var inte så oväntat egentligen, mtp att detta var våra första matcher efter att vi fick Tierney och Partey skadade. Är ganska så säker på att Arsenal kommer att ta 3p både mot Leeds och Everton.
Citera
2022-05-03, 16:31
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Lfc kommer först på plats 14. Hatten av för Klopp o co

14. Liverpool - €347m
Mästarklass av Jürgen Klopp och ägargruppen Fenway Sports Group! Ta en titt på laget han ärvde 2015 och det han jobbar med idag och det är knappt att man tror sina ögon.

Coutinho-försäljningen till Barcelona i januari 2018 var en katalysator, medan klubben har fortsatt att sälja spelare för anmärkningsvärda summor samtidigt som klubben tillfört talanger i världsklass för relativt blygsamma belopp.
Riktigt bra business av Liverpool här.

Men jag tycker dock att Arsenal’s transferpolicy under de första 10 åren med Wenger var ännu mer imponerande. AFCs dyraste spelare mellan 97-07 var Overmaars, som vi senare sålde med stor profit. Spelare som tex Vieira, Henry, Ljungberg, Pires etc, etc köpte vi för småpengar.
Citera
2022-05-03, 16:35
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Men jag tycker dock att Arsenal’s transferpolicy under de första 10 åren med Wenger var ännu mer imponerande. AFCs dyraste spelare mellan 97-07 var Overmaars, som vi senare sålde med stor profit. Spelare som tex Vieira, Henry, Ljungberg, Pires etc, etc köpte vi för småpengar.

Mer imponerande skulle jag inte säga att den var, men Wenger startade något genom den policyn då. Definitivt mer banbrytande.

Hade inte Wenger gjort dom värvningarna på det sättet då så hade tex. inte Klopp värvat som han gör idag. Det är jag säker på.
Citera
2022-05-03, 16:56
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:

Det Wenger gjorde under dessa år var helt klart imponerande, det man ska ha i åtanke var att på den tiden hade inte övergångssummorna rusat i höjden som det ser ut i dagens fotboll.
Oavsett, riktigt imponerande av båda dessa managers.
Citera
2022-05-03, 16:58
Moderator
zanteras avatar
Sen har ju även priserna skjutit i höjden också vilket gör Klopp/Liverpool så imponerande i dagsläget med tanke på att skitklubbar (prestationsmässigt) som Everton och Aston Villa har spenderat galna summor och inte varit i närheten av att ha samma framgång. Det var inte riktigt samma priser under Wenger's framgångsår. Dock tycker jag vad Wenger gjorde var fantastiskt och har alltid varit ett fan av att värva billigare och 'under radarn' än att plocka färdiga stjärnspelare för dyra summor. Som Man Utd fan t.ex. så har jag varit emot värvningar som Di Maria, Sanchez osv från början.
Citera
2022-05-03, 17:47
Medlem
Drickbacks avatar
Tydligen fick West Ham igenom att tidigarelägga sin match mot Man City med 2 timmar för att de ev skall spela en final 18/5
De ligger under efter match 1 i semin, fick Liverpool samma behandling inför Newcastle? Nopp! De fick nöja sig mindre än 60 timmar i förberedelse efter CL mot Villarreal.

https://mancity.com/news/mens/west-ham-united-manchester-city-kick-off-time-63787157
Citera
2022-05-03, 18:56
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

Har jag missat något nu? Overmars var inte bland de dyraste. Henry (16m) ,reyes(20m), Wiltord(17.5m), Jeffers(15.5m), Hleb(15m), Bronckhorst(13.5m), Eduardo(13.5m), Lauren(10.7m), walcott(10.5m), Adebayor(10m), Rosicky (10m), pires (10m), Wright (9m), Silva(9m), sagna (9m), Gaspar (9m) och Anderson(8m) var alla dyrare än Overmars.

Faktum är ju att Wenger köpte spelare för 3 miljarder under dessa 10 år, det var på en tid då det faktiskt var normalt att köpa en duktig PL spelare för 10-20m. Så att kalla köp som Henry och Pires för småpengar är ju rakt av skitsnack.
Citera
2022-05-03, 18:57
Medlem
Drickbacks avatar
442oons har hitta 5 sätt för Liverpool att vinna ligan

https://youtu.be/B1KGSbTQpAA
Citera
2022-05-03, 19:17
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Enligt The Times har Abramotivj kovänt i frågan om skulden efter den senaste tidens stenhårda sanktioner han personligen drabbats av.

Abramotivj har inte bara fått alla sina tillgångar i Storbritannien frysta. Häromveckan hittades och frystes även tillgångar till ett värde av 70 miljarder kronor i skatteparadiset Jersey – den lilla kanalön utanför Normandies kust.

Oron för att Abramotivj ska kräva tillbaka sitt lån ska ha fått de potentiella köparna att backa.

Det är i nuläget oklart vad som händer härnäst.

Så mycket för att inte kräva några pengar
Citera
2022-05-03, 19:49
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Har jag missat något nu? Overmars var inte bland de dyraste. Henry (16m) ,reyes(20m), Wiltord(17.5m), Jeffers(15.5m), Hleb(15m), Bronckhorst(13.5m), Eduardo(13.5m), Lauren(10.7m), walcott(10.5m), Adebayor(10m), Rosicky (10m), pires (10m), Wright (9m), Silva(9m), sagna (9m), Gaspar (9m) och Anderson(8m) var alla dyrare än Overmars.

Faktum är ju att Wenger köpte spelare för 3 miljarder under dessa 10 år, det var på en tid då det faktiskt var normalt att köpa en duktig PL spelare för 10-20m. Så att kalla köp som Henry och Pires för småpengar är ju rakt av skitsnack.

Sluta ljug Generalandersson och Schmoove säger att Wenger var tvungen snåla pga bygge av arenan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in