Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Du vet väl inte vem träningskompisen är, vilken bakgrund han har eller hur han är?
Man kan inte dra alla personer över en kam, lika lite som man kan göra med någon annan.
Jag kan dra dig över samma kam som Ebba Busch, vad säger du om det?
Jag anser att vissa generaliseringar är nödvändiga och inte skadliga för att göra en sak, eller verkligheten begriplig. Ett banalt exempel, man kommer undan med, är att det är nyttigt att äta grönsaker. Utan att beakta undantagen där känsliga människor kan få ont i magen.
Om du drar mig över samma kam som Ebba Uscha Duscha Busch, skulle jag komma till slutsatsen att du har kognitiva svårigheter, i kombination med lässvårigheter. Jag skulle fortsätta med det jag gör, eftersom det roar mig. Jag står i övrigt pall för den slags kritik du framför, då jag inte som behöver vara en papegoja för att livnära mig.
I den kontext jag framförde mina synpunkter på intervjun, så tycker jag att fokus på en deprimerad gärningsman, och inget om våldtäktsoffret, i den snäva kretsen är bestickande. Det är ca 900 personer från Afghanistan och närliggande regioner i Norberg, som varit ett tajt gäng under många år, där kvinnorna inte fått nämnvärt av den frihet männen fått i Sverige.