Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Är en riskanalys utförd? Kvinnan måste ju pratat med någon person som upplyst/hjälpt henne att ansöka om kontaktförbud, eller? Avsåg hon att söka skilsmässa/eget boende? I annat fall dvs vid delat boende förstår jag inte hur kontaktförbud rent praktiskt skall fungera.
Ja, tänkte på det också.
Hon/familjen hade ett ombud om jag inte minns fel, den som avsa sig uppdraget pga jäv. Någon i tråden (läste du det?) googlade upp lite fakta runt det och kom fram till att en anledning till att ombudet kan ha avsagt sig uppdraget kan ha varit att h*n blev för partisk (dvs att ombudet kanske tog kvinnans parti mot mannen?), därav jäv?
Enligt artikeln/intervju i svt verkar dom ha skiljt sig, men det är ju mannens uppgift. Säker kan man inte vara, han verkar ha sagt lite olika till olika personer om vem som lämnade vem. Hon verkar ju dock ha flyttat till Surahammar.
Men när?
I Norberg har han sgt till någon/gra att hon stack och att han inte visste var hon tagit vägen.
Däremot i Spenshult verkar han ha sagt att det var han som lämnade hustrun.
Sedan är alla de här uppgifterna förstås personer som berättar för media, vilket naurligtvis inte kan jämföras med ett förhör.
Om man får igenom ett kontaktförbud, då kan man väl ringa polisen om han skulle dyka upp plötsligt. Jag tror att man inte utrett vare sig risken (riskanalys) ordentligt, eller gjort en ordentlig undersökning av kvinnans förvinnande.
Det är min magkänsla.
De har helt enkelt inte litat på henne tillräckligt mycket.