2022-05-02, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!

"Polisen har fått många frågor om händelsen och ytterligare en anmälan som gäller en försvunnen kvinna från i januari 2020."

Vem har gjort denna anmälan?
Kanske jag blandar ihop det med begäran om kontaktförbudet, men kan det vara ett av barnen, dvs yngste?
Jag misstänker att nån i hans/hennes bekantskapskrets försöker öppna ögonen på polisen vad gäller frun. Bra jobbat av denna i så fall. Kanske nåt av barnen?
Citera
2022-05-02, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tack för länken.

Här framkommer ett exakt datum för anmälan.

Citat:

"Svaret som kan lämnas är att polisen tittar närmare på en anmälan om en försvunnen person som inkom 2020-01-31, där en kvinna i Surahammars kommun anmäldes försvunnen."

Ja vi får även se om det leder till att en efterlysning läggs upp på MP efter kvinnan.
Citera
2022-05-02, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ett otroligt grymt öde begånget av en man utan någon som helst empati för andra.

Det tror jag nog att det går. Om han ens får något straff? Allt beror på vad polisen har på fötterna. Själv kommer han inte att berätta något.

Jag vill påminna dig, om Lisa H fallet som vi båda följde. Gärningsmannen nekade till brott, men fick livstid. Det kommer ske i detta fall också. Om person som mördar och våldtar, vet man att han kommer neka. Det fördröjer åtalet.

DNA är alltid den bästa bevisningen, men det fanns en tid utan DNA. Man kan ha tillräcklig bevisning för att komma till en rättvis dom utan DNA. I detta fall kan ingen ha missat att kvinnan hittades mot all förmodan i ett gruvhål. Det denna kvinna har att berätta kan inte ifrågasättas. Hon är överlevare efter att ha blivit lämnad att dö av en skoningslös gärningsman.

Det som ger ytterligare trovärdighet för brottsoffret, är att en jurist varit inblandad i MGMs familjeförhållanden och avsagt sig uppdraget p.g.a. jäv. Den försvunna frun och två av barnen hade goda grunder för kontaktförbud, det ser vi nu när det är för sent.
Citera
2022-05-02, 20:22
Medlem
Framkommit någon information om gärningsmannens religiösa sida? Är han djupt troende?
Citera
2022-05-02, 20:24
Medlem
Det händer ju en hel del vid denna tidpunkt när förvinnandet av ex frun blir anmält. Dels har vi ansökan om kontaktförbudet som sker någon gång i slutet på 2019. Samtidigt blir MGM dömd för ringa narkotikabrott. Sedan har ju det juridiska ombudet kastat in hatten också vid tiden för förvinnandet.

Svaret från tingsrätten om avslaget kontaktförbud bör också blivit känt vid denna tiden.

Nu är ju frågan om hur lång tid behöver gå innan någon anmäler frugan saknad. Detta blir ju anmält 31 jan 2020 som är en Fredag.

Dit jag vill komma är att vad kan ha hänt i januari månad? innan nu barnen polisanmäler mamman saknad.

Kan inte MGM och frugan ha bott på åtskilda adresser och delat på vårdnaden därav blir också ansökan om kontaktförbudet mer logiskt att man inte bor under samma tak.

Om nu barnen skulle ha förväntat sig att få åka till mamman och inte fick det pga att hon var borta så har väl en anmälan upprättats med hjälp av skola eller sociala myndigheter.

Så frågan blir när i Januari 2020 försvann frugan?.

Det har ju också kommit från MGM antydningar att man delat på barnen ibland, men det är iofsg inte så mycket att lyssna på för man vet inte vad MGM säger vad som är sant och lögn.
Senast redigerad av leosurvey 2022-05-02 kl. 20:27.
Citera
2022-05-02, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du vet väl inte vem träningskompisen är, vilken bakgrund han har eller hur han är?
Man kan inte dra alla personer över en kam, lika lite som man kan göra med någon annan.

Jag kan dra dig över samma kam som Ebba Busch, vad säger du om det?

Jag anser att vissa generaliseringar är nödvändiga och inte skadliga för att göra en sak, eller verkligheten begriplig. Ett banalt exempel, man kommer undan med, är att det är nyttigt att äta grönsaker. Utan att beakta undantagen där känsliga människor kan få ont i magen.

Om du drar mig över samma kam som Ebba Uscha Duscha Busch, skulle jag komma till slutsatsen att du har kognitiva svårigheter, i kombination med lässvårigheter. Jag skulle fortsätta med det jag gör, eftersom det roar mig. Jag står i övrigt pall för den slags kritik du framför, då jag inte som behöver vara en papegoja för att livnära mig.

I den kontext jag framförde mina synpunkter på intervjun, så tycker jag att fokus på en deprimerad gärningsman, och inget om våldtäktsoffret, i den snäva kretsen är bestickande. Det är ca 900 personer från Afghanistan och närliggande regioner i Norberg, som varit ett tajt gäng under många år, där kvinnorna inte fått nämnvärt av den frihet männen fått i Sverige.
Citera
2022-05-02, 20:55
Medlem
Läste nyss på Nyheter att det var kvinnan som blev nedknuffd i gruvhålet som sagt att mannen sagt innan han knuffade ner henne att han dödat sin förra fru.
Citera
2022-05-02, 21:02
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bara vänta och se tiden an.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kvinnans berättelse smäller högt om hon är trovärdig, vilket jag faktiskt tror. Sen kommer de under några månader samla bevis, förhöra de som han haft kontakt med och folk som känner honom. Ev fingeravtryck på de stenar han slängt på henne i gruvhålet är också mkt intressant. Han är körd. Sååå körd.

Ja vi får verkligen hoppas att han är det.

Bara att vänta och se hur det kommer att gå med det här fallet.
Citera
2022-05-02, 21:04
Medlem
Skaraborg2s avatar
Blir efterlyst på MP?

Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Ja vi får även se om det leder till att en efterlysning läggs upp på MP efter kvinnan.

Det får vi verkligen hoppas att en efterlysning av henne läggs upp på MP.
Citera
2022-05-02, 21:11
Medlem
Starbacks avatar
Jag tro polisen måste gå snitslad bana med likhund för att hitta hålet där han puttade ner sin äkta hälft.
Jag var en gång i detta område och upplevde det som ett rätt otrevligt ställe. Jag tror dom skulle hitta flera lik i olika hål.

Om polisen unnar sig denna promenad så blir det säkert ett kattrakande efter DNA. Vilket av dom 630 hålen kan hon ligga i tro? Fy fan vilket skitjobb.

Det lär finnas omkring 630 hål i området och han har nog glömt vilket hål han puttade ned sin fru i. Det är bara att leta. Jag tror att man antagligen finner flera lik. Men vill man få en lösning på den gamla fruns försvinnande så.......

https://www.norberg.se/kommun--politik/sakerhet-och-trygghet/detta-kan-handa.html
Citera
2022-05-02, 21:32
Medlem
Ser ut som att vi kan vara på spåret gällande BO som hamnade i gruvhålet.

Denna bild med text under leder till denna. Tre fastigheter kvinna mellan 20-30 år.

https://www.svd.se/a/z728w5/dadet-i-norberg-ofattbart-att-gora-sa-mot-en-manniska

https://www.google.se/maps/place/Generatorgatan+5,+722+24+Västerås/@59.6206142,16.5553937,3a,22.8y,134.38h,96.07t/data=!3m7!1e1!3m5!1sT-FrIjlCkr0vzUIpzWUZdA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewp ixels-pa.googleapis.com%2Fv1 %2Fthumbnail%3Fpanoid%3DT-FrIjlCkr0vzUIpzWUZdA%26cb_client%3Dsearch.gws-prod.gps%26w%3D86%26h%3D86%2 6yaw%3D196.91708%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16 384!8i8192!4m13!1m7!3m6!1s0x465e6136c7245e71:0x474 2f46c6d5829f8!2sGeneratorgatan+5,+722+24+Västerås! 3b1!8m2!3d59.6203063!4d16.5551954!3m4!1s0x465e6136 c7234065:0x2996fad8c41a8681!8m2!3d59.6203216!4d16. 5552155
Citera
2022-05-02, 21:37
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hon är definitivt en överlevare.

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag vill påminna dig, om Lisa H fallet som vi båda följde. Gärningsmannen nekade till brott, men fick livstid. Det kommer ske i detta fall också. Om person som mördar och våldtar, vet man att han kommer neka. Det fördröjer åtalet.

DNA är alltid den bästa bevisningen, men det fanns en tid utan DNA. Man kan ha tillräcklig bevisning för att komma till en rättvis dom utan DNA. I detta fall kan ingen ha missat att kvinnan hittades mot all förmodan i ett gruvhål. Det denna kvinna har att berätta kan inte ifrågasättas. Hon är överlevare efter att ha blivit lämnad att dö av en skoningslös gärningsman.

Det som ger ytterligare trovärdighet för brottsoffret, är att en jurist varit inblandad i MGMs familjeförhållanden och avsagt sig uppdraget p.g.a. jäv. Den försvunna frun och två av barnen hade goda grunder för kontaktförbud, det ser vi nu när det är för sent.

Ja det fallet följde vi båda.

Lisa H-fallet 2015 var också väldigt annorlunda jämfört med det här fallet/fallen. Vi får hoppas att denna kvinna inte kan bli ifrågasatt. Hon är definitivt en överlevare med tanke på knuffen 20-25 meter ner i gruvhålet samt den tid hon var tvingad att vistas därnere. Det är så fruktansvärt och vidrigt att det är svårt att fatta att någon kan göra på det här sättet mot en annan människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in