Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Huset är sålt, marken med, inklusive skrotet.
Esbjörn har sålt skiten, då har väl Ebba rätt att göra vad hon vill med sina ägodelar?
Är det bättre att skrotet ligger och förpestar för djur och natur? Drömmen om att kunna låta barnen leka utan att riskera livet genom att trampa på något rostigt mög, är det konstigt? Skandal att påstå att det är en älskad släktgård, det är ett vanvårdat bortglömt hus som Majkgård hade ögonen på och räknade som sitt, för att ha ömmat för Esbjörn. Äcklig gammal kärring är hon, som inte drar sig för att slicka gubbröv och omhänderta och ombesörja den intima hygienen mm
Usch
Jag har förvisso aldrig sagt att skrotet/rariteterna ska ligga kvar. Jag har sagt att det är osmakligt att lägga ut en bild när man eldar upp dem.
Jag tänker vidare att om Ebba lägger upp en n sådan här bild, som så tydligt anspelar på att hon bränner de saker som tillhört Esbjörn. Så får hon oxå tåla frågor om det.
Fast det är nu en gång så med Ebba, att hon kan dra in sina barn i fastighets affären. Exempel:
~ Jag och mina barn riskerar att bli bostadslösa
~Jag har lovat mina barn att detta är deras plats på jorden.
~Min son och Esbjörn satt och talade om hur fint köket skulle bli.
~ Jag vill bara att mina barn ska ha nära till Faster, farbror, farmor, farfar, mormor, morfar och pappa.
Men när hon sedan får frågor angående det, kan hon blänga ilsket och fräsa att hennes barn ska lämnas utanför detta. Men det om barnen är bara ett exempel. Att skriva om sin husaffär på sociala media, men svara med en dräpande och tillplattande kommentar när hon får frågor är ett annat.
Detta är med andra ord ett beteende Ebba använder som en metod för att slippa stå till svars. Ett sådant här beteende gör självklart att journalister blir mera benägna att skriva.
Om hon som i det här exemplet med bilden. Skickar det till några nära och kära, vore det okey. Men att dela det på sociala medier är respektlöst och osmakligt.
Jag skulle vilja skicka Ebba på en kurs om eget ansvar, orsak och verkan och sammanhang.