2022-05-02, 10:08
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Anticimex har ju i och för sig konstaterat att huset inte är i katastrofalt skick.

Och de coola sakerna kan ju Ebba sälja. Självklart inte till samma värde som om de varit i topskick, men rariteter finns alltid ett intresse av. Då kan hon ju dessutom göra sig en liten hacka, hon fick ju bara 300 000 avdrag på huspriser för att städa och röja.

Jag tänker att vi får hoppas att det inte är Esbjörns grejer hon håller i. För bilden skapar verkligen ett intryck av att hon ska slänga på det på brasan. Och det vore ju rent ondskefullt att stoltsera med att bränna upp en gammal människas saker.

Hon bränner sina egna ägodelar Mary, det är hennes fastighet och henne tillhörande lösöre (skrot).
Enligt köpeavtal övertog hon lösöret som lämnats kvar och står för sanering och tömning.
Den tidigare ägaren och dennes syskonbarn har redan hämtat vad de ansåg vara av värde.
Tidigare ägare har även efter 16/9-2020 från fastigheten olovligen avlägsnat lösöre.
T.ex har 2 containrar förra hösten innan SHs avslag fyllts med lösöre och avlägsnats från fastigheten.
Vilket är bara bra för den nye ägaren och tur att hon röjt infarten, så Esbjörn kunde få med sig grejerna.
2022-05-02, 10:20
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Anticimex har ju i och för sig konstaterat att huset inte är i katastrofalt skick.

Och de coola sakerna kan ju Ebba sälja. Självklart inte till samma värde som om de varit i topskick, men rariteter finns alltid ett intresse av. Då kan hon ju dessutom göra sig en liten hacka, hon fick ju bara 300 000 avdrag på huspriser för att städa och röja.

Jag tänker att vi får hoppas att det inte är Esbjörns grejer hon håller i. För bilden skapar verkligen ett intryck av att hon ska slänga på det på brasan. Och det vore ju rent ondskefullt att stoltsera med att bränna upp en gammal människas saker.

Hur fick du det till 300 k? detta har vi diskuterat förut!
4,2+ - 200 k
skulle lika gärna vara 100k som 500k

Sen brinner plåtskärmar extremt dåligt så elda den gör hon nog inte.

Däremot är INGET hans längre då hans saker är och förblir hennes iom avtalet.
Det är då hon som väljer om hon vill elda upp eller spara!

Sen får ju Esb dras med att betala registreringshållningsavgiften på dom bilar som inte längre "finns"
då han inte har gjort sig av med dessa på riktigt sätt.

Det är väl endast pengar men inte får bränna upp(riktiga) för dom äger man ju inte.
Senast redigerad av braattha 2022-05-02 kl. 10:24.
2022-05-02, 10:27
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Lite coolt med backspegel på framskärmen, Esbjörn borde ha förvarat bilarna i huset så hade de haft ett större värde än den fallfärdiga kåken.

ja, undras om resten finns i delar eller om denna var extra då hans skulle va grön!
men hurusom helst så var det väl endast Mazdan och möjligen en helt förlorad Triump ? som stod kvar när affären var klar.
Tur för huset att någon som bryr sig om det fick det till slut.
2022-05-02, 10:47
Avslutad
Citat:

Huset är sålt, marken med, inklusive skrotet.
Esbjörn har sålt skiten, då har väl Ebba rätt att göra vad hon vill med sina ägodelar?
Är det bättre att skrotet ligger och förpestar för djur och natur? Drömmen om att kunna låta barnen leka utan att riskera livet genom att trampa på något rostigt mög, är det konstigt? Skandal att påstå att det är en älskad släktgård, det är ett vanvårdat bortglömt hus som Majkgård hade ögonen på och räknade som sitt, för att ha ömmat för Esbjörn. Äcklig gammal kärring är hon, som inte drar sig för att slicka gubbröv och omhänderta och ombesörja den intima hygienen mm
Usch
2022-05-02, 10:56
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Tror att Ebba som verkar vara van vid friluftsliv vet att plåt inte brinner och nu så har även du Merrybum lärt dig detta. Du lär dig inte bara juridik i tråden utan även sådant som du kan ha praktisk nytta av.

Nu har det inte dykt upp någon sönderbombad rysk stridsvagn (vilka lär betinga ett skrotvärde på 50k) utan en framskärm.
Med tanke på att bilarna har förvarats till lika stor del ovan jord som under så är värdet långt under saneringskostnaderna.
2022-05-02, 11:14
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Huset är sålt, marken med, inklusive skrotet.
Esbjörn har sålt skiten, då har väl Ebba rätt att göra vad hon vill med sina ägodelar?
Är det bättre att skrotet ligger och förpestar för djur och natur? Drömmen om att kunna låta barnen leka utan att riskera livet genom att trampa på något rostigt mög, är det konstigt? Skandal att påstå att det är en älskad släktgård, det är ett vanvårdat bortglömt hus som Majkgård hade ögonen på och räknade som sitt, för att ha ömmat för Esbjörn. Äcklig gammal kärring är hon, som inte drar sig för att slicka gubbröv och omhänderta och ombesörja den intima hygienen mm
Usch
Jag har förvisso aldrig sagt att skrotet/rariteterna ska ligga kvar. Jag har sagt att det är osmakligt att lägga ut en bild när man eldar upp dem.

Jag tänker vidare att om Ebba lägger upp en n sådan här bild, som så tydligt anspelar på att hon bränner de saker som tillhört Esbjörn. Så får hon oxå tåla frågor om det.

Fast det är nu en gång så med Ebba, att hon kan dra in sina barn i fastighets affären. Exempel:
~ Jag och mina barn riskerar att bli bostadslösa
~Jag har lovat mina barn att detta är deras plats på jorden.
~Min son och Esbjörn satt och talade om hur fint köket skulle bli.
~ Jag vill bara att mina barn ska ha nära till Faster, farbror, farmor, farfar, mormor, morfar och pappa.

Men när hon sedan får frågor angående det, kan hon blänga ilsket och fräsa att hennes barn ska lämnas utanför detta. Men det om barnen är bara ett exempel. Att skriva om sin husaffär på sociala media, men svara med en dräpande och tillplattande kommentar när hon får frågor är ett annat.

Detta är med andra ord ett beteende Ebba använder som en metod för att slippa stå till svars. Ett sådant här beteende gör självklart att journalister blir mera benägna att skriva.

Om hon som i det här exemplet med bilden. Skickar det till några nära och kära, vore det okey. Men att dela det på sociala medier är respektlöst och osmakligt.

Jag skulle vilja skicka Ebba på en kurs om eget ansvar, orsak och verkan och sammanhang.
Senast redigerad av Merrybum 2022-05-02 kl. 11:25.
2022-05-02, 11:20
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Jag har förvisso aldrig sagt att skrotet/rariteterna ska ligga kvar. Jag har sagt att det är osmakligt att lägga ut en bild när man eldar upp dem.

Jag tänker vidare att om Ebba lägger upp en n sådan här bild, som så tydligt anspelar på att hon bränner de saker som tillhört Esbjörn. Så får hon oxå tåla frågor om det.

Fast det är nu en gång så med Ebba, att hon kan dra in sina barn i fastighets affären. Exempel:
~ Jag vill bara att mina barn ska ha nära till Faster, farbror, farmor, farfar, mormor, morfar och pappa.

Men när hon sedan får frågor angående det, kan hon blänga ilsket och fräsa att hennes barn minnena ska lämnas utanför detta. Men det om barnen är bara ett exempel. Att skriva om sin husaffär på sociala media, men svara med en dräpande och tillplattande kommentar när hon får frågor.

Detta är med andra ord ett beteende Ebba använder som en metod för att slippa stå till svars. Ett sådant här beteende gör självklart att journalister blir mera benägna att skriva.

Om hon som i det här exemplet med bilden. Skickar det till några nära och kära, vore det okey. Men att dela det på sociala medier är respektlöst och osmakligt.

Jag skulle vilja skicka Ebba på en kurs om eget ansvar, orsak och verkan och sammanhang.
Man kan ana en uns av avundsjuka på henne i dina inlägg.
2022-05-02, 11:31
Avslutad
Citat:

Jag skulle vilja skicka Ebba på en kurs om eget ansvar, orsak och verkan och sammanhang
.
Jag tog bort en del i ditt inlägg, men undrar i mitt stilla sinne om den kurs du nämner är någonting som du själv har gått?

Vad är det som är osmakligt att en människa delar med sig av vårstädning i samband med Valborgseldande?
Mer osmakligt att följa och försöka smutskasta en annan människa och spy galla över att hon tar tag i sitt liv, istället för att sitta sur och bitter och knacka på tangenterna.
Det är en skandal att detta fått fortgå så länge, alla vet men ingen vill få Majkgårdmobben efter sig.
2022-05-02, 12:10
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Man kan ana en uns av avundsjuka på henne i dina inlägg.
Tillåt mig småle, du ser, när du beskyller mig för något som inte finns en uns sanning i så rinner det av mig som vatten av en gås.

Framskärm fallskärm , okey jag läste fel. Det vad slarvigt. Dock erkänner jag ju mina alltid mina misstag. Så hur kul kan det vara att fortsätta häckla.

Vad an Esbjörns saker Ebba höll i sina händer är ju ganska irrelevant. Det var ju att hinnas tydligt visar upp att hon slänger grejerna som var det osmakliga. Varför tog hon inte bara en bild när hon höll i lite ris eller en kratta. Så hade det varit en trevlig hälsning helt utan provokation. Mumsbulle borda förövrigt googla lite på vad det betyder att vara anal i din personlighet. Läsa slarvigt är inte en egenskap som hör dit.

Det är synd att ni aldrig kan förstå en poäng. Jag skrev att jag tycker det är osmakligt av Ebba att vårstäda bland Esbjörns saker på bild på sin offentliga öppna Instagram sida. Jag tycker alltså inte att det är osmakligt att vårstäda.

Jag tycker att även om det är Ebbas rätt att vårstäda på tomten, så är det småaktigt och väldigt osympatiskt att hålla på denna bild så tydligt avlägsna den gamla mannen saker. Att göra en sådan markering är ovärdigt för alla, men i synnerhet för en partiledare.

Så Ebba är inte extra utsatt an journalister, men det är som hon ber att få bli det. Människan verkar ha noll självinsikt om hennes egen del i det hela.
Senast redigerad av Merrybum 2022-05-02 kl. 12:18.
2022-05-02, 12:10
Medlem
Citat:

Men när hon sedan får frågor angående det, kan hon blänga ilsket och fräsa att hennes barn ska lämnas utanför detta. Men det om barnen är bara ett exempel. Att skriva om sin husaffär på sociala media, men svara med en dräpande och tillplattande kommentar när hon får frågor är ett annat.

Så nu är det osmakligt att lägga ut bilder när man eldar ris i sin egen trädgård (lagligt under de tider kommunen medger och då det inte råder eldningsförbud) - och plockar upp skrot för återvinning. Du framstår som mer och mer sinnessjuk för varje inlägg du gör.

Om något är det ju dina bisarra påhopp som är osmakliga.
2022-05-02, 12:16
Medlem
Vore det inte underbart om denna fastighetsaffär skulle leda fram till en instruktionsfilm om hur träd tas ned då de fått växa sig stora för nära ett hus. Esbjörns gamla fastighet är ett typexempel på vanskött tomt. Träden närmast huset måste tas ned av sakkunnig personal och en film om detta skulle vara ett utmärkt varnande exempel på att man skall sköta sin fastighet annars renderar det stora kostnader.
2022-05-02, 12:23
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Vore det inte underbart om denna fastighetsaffär skulle leda fram till en instruktionsfilm om hur träd tas ned då de fått växa sig stora för nära ett hus. Esbjörns gamla fastighet är ett typexempel på vanskött tomt. Träden närmast huset måste tas ned av sakkunnig personal och en film om detta skulle vara ett utmärkt varnande exempel på att man skall sköta sin fastighet annars renderar det stora kostnader.
Det finns mängder med vanskötta hus i vårt land. Med stora träd precis intill knuten.
Varför skulle man använda just detta. Tror Du verkligen att Ebba skulle vilja det. Och vore det inte trist för Esbjörn att hängas ut så?

Jag menar, viset var huset och tomten eftersatt och i behov av kärlek. Men det har ju inget med affären att göra. Det är inte olagligt att ha en eftersatt sommarstuga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in