2022-05-01, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
För att återgå till det där ogiltiga avtalet. Det verkar ju som att även Matz hade glömt det eftersom det var först när det ploppade upp som han "blev förbannad".

jag misstänker att "någon" hittade det bland Esbjörns papper och trodde de hade ett bombsäkert dokument som skulle kunna få Ebba att backa...

Och huruvida hon tillträtt fastigheten (förutom rent juridiskt) : Jag tror den här bilden från hennes instagram är en ledtråd https://www.instagram.com/p/Cc-ml_WsxsA/
Härligt, hon håller på och eldar upp Esbjörn Bolins gamla Morris! Fin hund dessutom.
2022-05-01, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag gillar dig Fnirp! Du är den enda som argumenterar om dina åsikter, du är nästan aldrig otrevlig. Det känns med andra ord inte som att sitta i en sandlåda när man skriver med dig, att vi nästan alltid tycker olika är en anka. sak.

Vi tycker samma om att ingen ska utsättas extra hårt. Där uppger dock samstämmigheten. Men nu är det ju inte journalisterna extra hårda mot Ebba. Med tanke på hur mycket tokerier hon har haft för sig och Hitta på de senaste åren, tycker jag faktiskt att hon kommer billigare undan än vad någon annan har gjort.

Tokerier!!!!! Vad då för tokerier? Jag hör redan Ebbotar rasa över ordvalet. Så jag plockar ut ett axplock för ordningens skull.
• Torkat på förtal och ansett sig oskyldig.
• Häcklat Esbjörn offentligt genom att hitta på ordet Esbjörna.
• Tyckt att en journalist ska donera pengar istället för att ställa frågor
• Hjärtelandet.
• Lovat i tv att inte genomföra köpet och sedan svika det löftet.
• Blivet polisanmäld för trädfällning.
• Varit föremål för tre rättsprocesser. Huset, förtalet och skadeståndet.
• Umgåtts med en pensionär och festat runt under coronan. Samt låtit sina barn träffa den gamla.
• 100- döda islamister intervjun.

Jag stannar där, fullt medveten om att det kokar i Ebbaland och Ebbotar vrider sig i vredesmod över att de tycker att jag ljuger. Men ingen annan svensk politiker har närmelsevis så många klavertramp som Ebba.

När hon får frågor om detta betyder det inte om att hon är utsatt, inte heller att folk går och bär ett Ebba hat. Utan frågorna är helt enkelt för klavertrampen hon gjort. Orsak och verkan vet du.

Och omständigheter beräknas i förtalsmål. I detta fall kom åklagaren fram till att omständigheterna var att Ebba ville få Binninge att framstå i sämre dager. Snacka om otillbörligt rättspåverkan. Jag är dessutom ganska säker på att Ebba mitannälrbett förtal. Men ingen advokat kände väl att hon hade ett mål.

Men nu är vi där på förtalet igen. Vi har ju redan konstaterat att domen för grovt förtal kommer sig av att syftet med och spridningen av det Ebba sa.

Du har ju oxå erkänt att allt bör man inte få säga för att det är sant. Kommer du ihåg exemplet om att du hypotetiskt berättat för mig att du och din partner gillar blöjsex. Sen börjar vi på samma jobb en dag. Då tyckte du inte det var okey. Du hade inte alls gillat att jag berättat det för alla.
NU gör du en sådan dömer ful förtalslista igen. Ljuger och förvrider sanningen för att ställa Ebba i dålig dager. Det är fruktansvärt fult gjort.

Ebba blev inte anmäld för någon trädfällning - däremot blev hon okynnesanmäld av Binninge som ett försök att få fastighetsaffären hävd. Det är två VITT skilda saker. Esbjörn hade dessutom ingen aning om någon anmälan och satt som en fågelholk vid förhöret. Måste varit extremt genant för honom. Och polismannen måste ha anat mer än oråd och lagt ner hela skiten utan åtgärd innan förhöret ens var över.
Okynnesanmälan är däremot ett brott.

Hon bröt inget löfte om "att inte genomföra affären"- För hon fick inget svar. Hade Esbjörn bara behagat att svara, och meddela sin faktist inställning till det hela så, ja vem vet.
Nej - esbjörn har aldrig skrivit något brev där han ångrar sig. NÅGON - skrev ett brev och undertecknade med hans namn. Sådan kallas normalt urkundsförfalskning - ett brott.

Eftersom förtalet inte gick till domstol blev det ingen process.
Hon var inte föremål för en process vad gäller busaffären - hon var drivande och det för att Esbjörn satte henne i den sitsen att det var enda utvägen juridiskt. Visst hon kunde RENT TEORETISKT anlitat HellsAngels och löst det mycket snabbare - men det hade varit aningen jobbigt om man är partiledare.

Det var mer än Ebba som umgicks med pensionärer under Corona... Det rådde inga förbud och inga restriktioner kring det när affären genomfördes. Esbjörn var ju även hemma hos henne - dit gick han frivilligt och således tog han en lika stor risk som hon. Det där är bara trams. Svetsaren rände ju runt på stan och gick i gallerior - samtidigt som han sa att alla måste låsa in sig. Fick han något straff?

Osv...
Du fantiserar mest.
2022-05-01, 21:30
Medlem
Citat:
Jag gillar dig Fnirp! Du är den enda som argumenterar om dina åsikter, du är nästan aldrig otrevlig. Det känns med andra ord inte som att sitta i en sandlåda när man skriver med dig, att vi nästan alltid tycker olika är en anka. sak.

Vi tycker samma om att ingen ska utsättas extra hårt. Där uppger dock samstämmigheten. Men nu är det ju inte journalisterna extra hårda mot Ebba. Med tanke på hur mycket tokerier hon har haft för sig och Hitta på de senaste åren, tycker jag faktiskt att hon kommer billigare undan än vad någon annan har gjort.

Tokerier!!!!! Vad då för tokerier? Jag hör redan Ebbotar rasa över ordvalet. Så jag plockar ut ett axplock för ordningens skull.
• Torkat på förtal och ansett sig oskyldig.
• Häcklat Esbjörn offentligt genom att hitta på ordet Esbjörna.
• Tyckt att en journalist ska donera pengar istället för att ställa frågor
• Hjärtelandet.
• Lovat i tv att inte genomföra köpet och sedan svika det löftet.
• Blivet polisanmäld för trädfällning.
• Varit föremål för tre rättsprocesser. Huset, förtalet och skadeståndet.
• Umgåtts med en pensionär och festat runt under coronan. Samt låtit sina barn träffa den gamla.
• 100- döda islamister intervjun.

Jag stannar där, fullt medveten om att det kokar i Ebbaland och Ebbotar vrider sig i vredesmod över att de tycker att jag ljuger. Men ingen annan svensk politiker har närmelsevis så många klavertramp som Ebba.

När hon får frågor om detta betyder det inte om att hon är utsatt, inte heller att folk går och bär ett Ebba hat. Utan frågorna är helt enkelt för klavertrampen hon gjort. Orsak och verkan vet du.

Och omständigheter beräknas i förtalsmål. I detta fall kom åklagaren fram till att omständigheterna var att Ebba ville få Binninge att framstå i sämre dager. Snacka om otillbörligt rättspåverkan. Jag är dessutom ganska säker på att Ebba mitannälrbett förtal. Men ingen advokat kände väl att hon hade ett mål.

Men nu är vi där på förtalet igen. Vi har ju redan konstaterat att domen för grovt förtal kommer sig av att syftet med och spridningen av det Ebba sa.

Du har ju oxå erkänt att allt bör man inte få säga för att det är sant. Kommer du ihåg exemplet om att du hypotetiskt berättat för mig att du och din partner gillar blöjsex. Sen börjar vi på samma jobb en dag. Då tyckte du inte det var okey. Du hade inte alls gillat att jag berättat det för alla.

Gällande Busch ska ha kommit på ordet "Esbjörna". Det är inte sant och det vet du. Hanif Bali. Annika Strandhäll har till och med använt Esbjörns namn som hån.
Hanif Bali
@hanifbali
Esbjörna - esbjörnade, esbjörnat
Ordklass: Verb
Uttal: esbjö´rna
1. Att ångra något du gjort och skylla på att någon tvingade dig.
https://twitter.com/hanifbali/status/1458084645384466443

Gällande allt annat, har redan diskuteras och förklaras för dig flera gånger. Det finns värre politiker etc.
Gällande det sista i ditt inlägg verkar var mer din fantasi.
2022-05-01, 21:36
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Men då får hon väl svara det du säger på journalisternas frågor då. För den allmänna uppfattningen är att min lista stämmer ganska bra.

Och återigen det handlar inte om att hata Ebba. Det handlar om att stå till svars för sina handlingar.

Det vill säga orsak och verkan, journalisterna frågar Ebba för att dom tycker att det finns oklarheter runt hennes agerande i exemplen jag gav.

Men om dessa frågetecken är så lätta att reda ut med glasklara förklaringar så kan man ju tycka att hon borde gjort det. För när hon gjort som nu, blängt på Steffo, föreslagit journalisten att skänka pengar, eller fnyst att det är ju inte SVT som avgöra hennes husaffär. Då blir jag och många med mig misstänksamma och lite sura. För oss känns det som att hon inte svarar för att hon inte har några vettiga svar att ge. Och många med mig tycker att som politiker och partiledare så måste man svara på en del frågor om sitt liv. I synnerhet om man delar med sig av det i tid och otid på sociala medier.

Du vet mycket väl att hon INTE var ute och festade i samband med att hon träffade Esb!
sista gången hon träffade honom var den 30e augusti och hon var på fest den 25e september, tror du det möjligtvis smittar retroaktivt!
Hur vet man att han ej träffade henne??
jo han var som bortblåst svarade inte i tele eller på brev! var endast på intervju med Bränström, han kan iofs smittat honom om du nu så gärna vill ha en syndabock!!
2022-05-01, 21:42
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Men då får hon väl svara det du säger på journalisternas frågor då. För den allmänna uppfattningen är att min lista stämmer ganska bra.

Och återigen det handlar inte om att hata Ebba. Det handlar om att stå till svars för sina handlingar.

Det vill säga orsak och verkan, journalisterna frågar Ebba för att dom tycker att det finns oklarheter runt hennes agerande i exemplen jag gav.

Men om dessa frågetecken är så lätta att reda ut med glasklara förklaringar så kan man ju tycka att hon borde gjort det. För när hon gjort som nu, blängt på Steffo, föreslagit journalisten att skänka pengar, eller fnyst att det är ju inte SVT som avgöra hennes husaffär. Då blir jag och många med mig misstänksamma och lite sura. För oss känns det som att hon inte svarar för att hon inte har några vettiga svar att ge. Och många med mig tycker att som politiker och partiledare så måste man svara på en del frågor om sitt liv. I synnerhet om man delar med sig av det i tid och otid på sociala medier.

Nej den allmänna uppfattningen är inte din lista.
Vilket märks tydligt på vilken omsvängning åsikterna fick när sanningen kröp fram.
Inte ens media eller nu Brännström skriver längre några braskande rubriker.
Någon liten blänkare på sida 3 är enda som längre skrivs om Esbjörn och hans ”släktgård”.
2022-05-01, 22:10
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
För att återgå till det där ogiltiga avtalet. Det verkar ju som att även Matz hade glömt det eftersom det var först när det ploppade upp som han "blev förbannad".

jag misstänker att "någon" hittade det bland Esbjörns papper och trodde de hade ett bombsäkert dokument som skulle kunna få Ebba att backa...

Och huruvida hon tillträtt fastigheten (förutom rent juridiskt) : Jag tror den här bilden från hennes instagram är en ledtråd https://www.instagram.com/p/Cc-ml_WsxsA/

Framskärm och en del av skrotet från Esb samling?
2022-05-02, 08:56
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Framskärm och en del av skrotet från Esb samling?

Tror då inte det ligger slaktade gamla bildelar någon annanstans än på kullen.
Så det vårstädas väldigt mycket på köparens nya fastighet och containern står redan där.
Vi har ju bara sett hela bilvrak efter 2 bilar på blid, men fanns fler bilar gömda i delar.
Hoppas det hinner bli sanerat, tömt och restaurerat till hösten så jul kan firas i huset i år.
2022-05-02, 09:07
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Tror då inte det ligger slaktade gamla bildelar någon annanstans än på kullen.
Så det vårstädas väldigt mycket på köparens nya fastighet och containern står redan där.
Vi har ju bara sett hela bilvrak efter 2 bilar på blid, men fanns fler bilar gömda i delar.
Hoppas det hinner bli sanerat, tömt och restaurerat till hösten så jul kan firas i huset i år.

Ebba får väl hyra en markradar och gå över tomten med för att få koll på alla gamla bildelar.
2022-05-02, 09:23
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Ebba får väl hyra en markradar och gå över tomten med för att få koll på alla gamla bildelar.

Vem vet kanske finns resten av bilen kvar under marken.
ser ut att vara från denna bilen!
https://teknikensvarld.expressen.se/test-provkorningar/prov/provkorning-av-bmc-850-austin-pickup-599334/
Bmc 850 Austin som han har skriven på sig
Senast redigerad av braattha 2022-05-02 kl. 09:28.
2022-05-02, 09:34
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Vem vet kanske finns resten av bilen kvar under marken.
ser ut att vara från denna bilen!
https://teknikensvarld.expressen.se/test-provkorningar/prov/provkorning-av-bmc-850-austin-pickup-599334/
Bmc 850 Austin som han har skriven på sig

Lite coolt med backspegel på framskärmen, Esbjörn borde ha förvarat bilarna i huset så hade de haft ett större värde än den fallfärdiga kåken.
2022-05-02, 09:48
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Lite coolt med backspegel på framskärmen, Esbjörn borde ha förvarat bilarna i huset så hade de haft ett större värde än den fallfärdiga kåken.
Anticimex har ju i och för sig konstaterat att huset inte är i katastrofalt skick.

Och de coola sakerna kan ju Ebba sälja. Självklart inte till samma värde som om de varit i topskick, men rariteter finns alltid ett intresse av. Då kan hon ju dessutom göra sig en liten hacka, hon fick ju bara 300 000 avdrag på huspriser för att städa och röja.

Jag tänker att vi får hoppas att det inte är Esbjörns grejer hon håller i. För bilden skapar verkligen ett intryck av att hon ska slänga på det på brasan. Och det vore ju rent ondskefullt att stoltsera med att bränna upp en gammal människas saker.
2022-05-02, 10:01
Medlem
Citat:
Anticimex har ju i och för sig konstaterat att huset inte är i katastrofalt skick.

Och de coola sakerna kan ju Ebba sälja. Självklart inte till samma värde som om de varit i topskick, men rariteter finns alltid ett intresse av. Då kan hon ju dessutom göra sig en liten hacka, hon fick ju bara 300 000 avdrag på huspriser för att städa och röja.

Jag tänker att vi får hoppas att det inte är Esbjörns grejer hon håller i. För bilden skapar verkligen ett intryck av att hon ska slänga på det på brasan. Och det vore ju rent ondskefullt att stoltsera med att bränna upp en gammal människas saker.

ESB har nog inte lämnat något han vill ha kvar på tomten, i kontraktet står det:
§10 Inventarier

Säljaren avser att lämna kvar inventarier, div verktyg och annan lös
egendom enligt överenskommelse med köparen. Säljaren ska ta med sig sina personliga
ägodelar. Säljaren tar inget extra betalt för det som lämnas kvar. Köparen
har godkänt att överta det som lämnas kvar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in